2019-05-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Jag är förälskad! Det är ganska jobbiga känslor på ett sätt då jag är instabil som person. Det kan alltså gå väldigt fel om det blir fel så det finns en gnagande oro inuti. En rädsla kanske? Egentligen borde jag bara njuta och vara här och nu så jag ska försöka med det. Ingen aning om huruvida det är rätt approach eller inte.

Medicinerna dämpar lite av den här känslostormen och förälskelseruset något för det är lite som att vara hög på narkotikaklassade stimulanter annars. Lite ohanterbart kan det bli. Ja, det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.

Får lite prestationsångest när jag skriver i den här tråden istället för i den förra för jag vet inte om jag gör fel och jag hatar när jag gör fel eller missförstår. Har läst TS tusen gånger men instruktionerna känns något diffusa.
Vet det är fruktansvärt, är likadan och det brukar alltid krascha. Om det inte är tjejen det är fel på så ser jag till att det är fel på mig istället. Men man lever ju på hoppet, en dag vet jag ju att det kommer bli bra 😁

Ja den nya tråden här var inge bra. Enda man hade behövt lägga till är att man inte får chatta, vilket är vad man kanske vill göra om man nu lättar på trycket.
Citera
2019-05-15, 22:06
Medlem
Mår skit - känner mig både arg desperat och orolig över att inte ha nåt att äta och inga kr kvar. Mat är liksom det mest basala man har.

Som vanligt så log h*n åt det när jag vet att h*n sedan äter sin feta stek med sås och potatis samt åker ner till Tyskland för att köpa horor .. blir så jävla ÄCKLAD alltså. Och arg.
Citera
2019-05-15, 23:36
Bannlyst
Illamående och varit nära att spy några ggr nu på kvällen , mår inte bra alls !!
blundar jag så börjar det snurra precis som att man ska svimma ? så håller mej vaken trots att jag är jättetrött .

Riktig skitdag i dag , fy fan !!

Har bara kunnat äta ett glas filmjölk på hela dagen , orkar inte med detta
Senast redigerad av darkfun 2019-05-15 kl. 23:38.
Citera
2019-05-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkfun
Illamående och varit nära att spy några ggr nu på kvällen , mår inte bra alls !!
blundar jag så börjar det snurra precis som att man ska svimma ? så håller mej vaken trots att jag är jättetrött .

Har bara kunnat äta ett glas filmjölk på hela dagen , orkar inte med detta
Ush låter jobbig försök att äta lite och drick vatten?
Själv kan jag inte spy
Citera
2019-05-16, 00:02
Medlem
Citat:

Usch, dags för läkare kanske om det inte blir bättre?

Jag mår riktigt bra. Känner mig väldigt peppad efter att ha lyssnat på reggae en hel del. Läser dagligen för att hjärnan ska börja fungera även om det är skittråkigt. Men (I Guess) vill kunna sådant andra släktingar kunnat och kanske också arbeta utomlands någon gång. Det är ju inte särskilt svårt än så länge det jag läst denna vecka men vill att allt ska sitta ordentligt. Inte bara transkription-translation- replikering, mitos och alla de andra mer enklare kunskapsnivåer utan vill avancera. Jag saknar ju helt utbildning och då är det ju en del att ta in. Tror dock att cellen sitter rätt bra efter de här skittråkiga dagarna jag lagt på dem och beteenden kring dem.

Matte nästa och fysisk naturvetenskap och biologi är ju enklare ämnen. De andra två måste man tänka kring. Har lärt mig otroligt mycket de här veckorna . På mindre än en månad har jag ju ändå gjort två ämnen såpass bra att lite repetitioner är vad som krävs för att jag nog kommer kunna få ganska höga betyg den dagen jag är redo för studier. Men cellen har typ krävt en vecka för att beta in vill kunna få hjärnan lika effektiv som förr men känner mig blåst. Bara jag dragit mig igenom alla A kurser så jag kan börja skriva istället men återhämtningen är sjukt viktigt att fortsätta kämpa mig igenom. Jag borde klara av alla gymnasieämnen på mindre än ett år. Eller iallafall ett år för att få högskolebehörighet. Det svårare är att kicka igång hjärnan och fortsätta att aktivt göra något. Somnade twice idag nästan eller tvingades vila två ggr eftersom jag inte orkade hålla upp ögonen av utmattning enbart av att kolla på någon YouTube film. Och då är jag någon som ALDRIG lägger mig mitt på dagen. Och den jäkla ADHD:n, huh! Jag hoppas dock att mitt minne ska återhämtas först. Ingen press lite stress.

Ska bli intressant att se om jag klarar av att fortsätta trots utmattning som kommer över mig eller koncentrationsstörning.

Självhjälp är bästa medicin.
Citera
2019-05-16, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Usch, dags för läkare kanske om det inte blir bättre?

Jag mår riktigt bra. Känner mig väldigt peppad efter att ha lyssnat på reggae en hel del. Läser dagligen för att hjärnan ska börja fungera även om det är skittråkigt. Men (I Guess) vill kunna sådant andra släktingar kunnat och kanske också arbeta utomlands någon gång. Det är ju inte särskilt svårt än så länge det jag läst denna vecka men vill att allt ska sitta ordentligt. Inte bara transkription-translation- replikering, mitos och alla de andra mer enklare kunskapsnivåer utan vill avancera. Jag saknar ju helt utbildning och då är det ju en del att ta in. Tror dock att cellen sitter rätt bra efter de här skittråkiga dagarna jag lagt på dem och beteenden kring dem.

Matte nästa och fysisk naturvetenskap och biologi är ju enklare ämnen. De andra två måste man tänka kring. Har lärt mig otroligt mycket de här veckorna . På mindre än en månad har jag ju ändå gjort två ämnen såpass bra att lite repetitioner är vad som krävs för att jag nog kommer kunna få ganska höga betyg den dagen jag är redo för studier. Men cellen har typ krävt en vecka för att beta in vill kunna få hjärnan lika effektiv som förr men känner mig blåst. Bara jag dragit mig igenom alla A kurser så jag kan börja skriva istället men återhämtningen är sjukt viktigt att fortsätta kämpa mig igenom. Jag borde klara av alla gymnasieämnen på mindre än ett år. Eller iallafall ett år för att få högskolebehörighet. Det svårare är att kicka igång hjärnan och fortsätta att aktivt göra något. Somnade twice idag nästan eller tvingades vila två ggr eftersom jag inte orkade hålla upp ögonen av utmattning enbart av att kolla på någon YouTube film. Och då är jag någon som ALDRIG lägger mig mitt på dagen. Och den jäkla ADHD:n, huh! Jag hoppas dock att mitt minne ska återhämtas först. Ingen press lite stress.

Ska bli intressant att se om jag klarar av att fortsätta trots utmattning som kommer över mig eller koncentrationsstörning.

Självhjälp är bästa medicin.

Nej ingen läkare här , det blir nog lite bättre tids nog
men klart att dagen blir extra kass om man känner sej så här
hoppas jag somnar om ett tag och hoppas att morgondagen blir lite bättre
än denna dag
Citera
2019-05-16, 00:46
Medlem
Citat:
Nej ingen läkare här , det blir nog lite bättre tids nog
men klart att dagen blir extra kass om man känner sej så här
hoppas jag somnar om ett tag och hoppas att morgondagen blir lite bättre
än denna dag
Jag vet inte. Tog sju år tills jag fick feber och sedan dess har det gått 2 1/2 år. Dock dras jag med något under käken mot halsen. Vet inte vad men med min hälsa så lär det knappast vara allvarligt. Jag skulle dock gå till läkaren i dina skor. Yrsel etc kan vara mycket.

Godnatt och sov gott.
Citera
2019-05-16, 10:42
Medlem
Var så lycklig förra sommaren. Köpte fina blommor som jag planterade i mina blomkrukor. Gick på långa promenader med min hund. Träffade vänner och pojkvän, så sällskapssjuk.
Skulle ha brutit med min familj för länge sedan, då skulle jag varit frisk nu.
Hellre vara helt ensam med min hund och frisk.

Inte kunnat säga ifrån, inte kunnat säga nej till min familj. Överbehandlingen började när jag var fem... Inget hände! Nej det är inte omtanke! 😭 Så tvärtom!
Citera
2019-05-16, 11:46
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananfabrik
Vill du prata lite nånstans?

På pm kan du kontakta mig om du vill.
Jag hade kontakt med en kille på pm en gång.
Fast vi blev uttråkade av varandra. Jag saknar honom dock. Trots att han var tråkig så var han väldigt snäll. Har lyssnat på Opeth en hel del eftersom han tyckte om Opeth. Själv fattar jag fortfarande inte varför han tycker om den musiken men jag tycker endå om att lyssna på den för att det påminner om honom.
Jag tror jag är för kräsen när det gäller att ta kontakt med nytt folk.
Citera
2019-05-16, 11:49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag mår bra.. men är bara lite orolig eller ångest...
Känner mig inte som en snygg tjej bara en fet tjej. Men imorse hade jag vägt under 80kg så det går verkligen åt rätt håll.
Är skönt att vara ledig. Ingen stress och bara få ta det lugnt.
Hos psykolgen har vi pratat om hur man kan förhindra själv att bli sjuk i psykos och se tidiga tecken och det känns bra att veta det så det inte ska hända igen.
Ska inte tänka för mkt negativt haha. Är också något tillfredsställande i att klaga på saker.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2019-05-16 kl. 11:53.
Citera
2019-05-16, 11:50
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Hade jag fått en sådan diagnos som du fått , så hade jag känt mej säkrare att verkligen få kolla upp det så ofta det går under några år framöver , händer inget under de tiden så hade jag nog känt mej rätt lugn inför framtiden , många läkare är duktiga när det väl gäller , så försök att lita på vad de sagt och låt det passera .

du har ett helt liv att leva som väntar på dej .

Jag hade inget vidare liv före diagnosen och det har inte blivit bättre efter heller.
Försöker intala mig själv att det är okej om jag får cancer eftersom mitt liv ändå sugen så mycket. På så sätt så kanske lidandet blir mindre om jag väl får cancer i alla fall.

Det är fint väder idag så jag får njuta av det så gott jag kan.
Är glad över att jag ska röntgas först efter sommaren nästa gång.
Kanske blir sista gången jag får njuta av den innan helvetet bryter ut.
Citera
2019-05-16, 12:35
Medlem
silverbringas avatar
Ett råd som jag med flera fått av bra läkare när ångest och depression etc sätter in är att undvika stillasittande och isolering.
Våren tillåter att vi tillbringar tid ute. Gör det. Om det är möjligt - gå ut i naturen. Lyssna på ljuden och känn dofterna. Ta i något; träd, gräs, sand... Gör det till en vana varje dag. Det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in