2019-05-14, 10:31
Medlem
City kan uteslutas ur CL skriver New York Times.
Citera
2019-05-14, 10:54
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det kommer inte hända. Alldeles för mycket korruption i toppen för att de ska följa sina egna regler.
Citera
2019-05-14, 11:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Tror det när jag ser det. Först ska det väl överklagas till alla möjliga instanser. Sen vill ju egentligen inte UEFA ha ett CL utan de bästa lagen. Även om City inte har samma följarskara som United och Liverpool vill folk se de där spelarna.

Med det sagt vore det lite kul om det blev så till nästa säsong. Hade Pep orkat vänta ett år till på en CL-chans? Vinner de FA-cupen har han vunnit allt han kan med City minus CL, köra på ett år när det bästa de kan vinna är ligan och inhemska cuperna?
Citera
2019-05-14, 17:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tror det när jag ser det. Först ska det väl överklagas till alla möjliga instanser. Sen vill ju egentligen inte UEFA ha ett CL utan de bästa lagen. Även om City inte har samma följarskara som United och Liverpool vill folk se de där spelarna.

Med det sagt vore det lite kul om det blev så till nästa säsong. Hade Pep orkat vänta ett år till på en CL-chans? Vinner de FA-cupen har han vunnit allt han kan med City minus CL, köra på ett år när det bästa de kan vinna är ligan och inhemska cuperna?

Samma här. Om City får Mail med hur man går runt fair play så lär jag inte direkt hålla andan för att det här ska gå igenom.
Citera
2019-05-15, 18:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, så Citys trupp ska ha sjungit en sång om Liverpool på flyget hem efter Brighton. Texten:

Citat:
To the tune of the Kop anthem 'Allez Allez Allez', they sang the version chanted by City fans in recent months.

'All the way to Kiev, to end up in defeat, crying in the stands and battered on the streets, Kompany injured Salah, victims of it all, Sterling won the double, the Scousers won **** all....'

I Liverpool Echo spelar man stora indignationskortet och tolkar texten på jävligast möjliga vis, att ”victims” syftar på Hillsborough, att ”battered in the streets” syftar på supportern Sean Cox som blev knivhuggen och nästan dog.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/classless-manchester-city-players-should-16276455

Här gäller det att ha flera tankar i huvudet samtidigt:

1. Att Echo drar på stort och säger att City saknar all klass bara stinker dålig förlorare. Icke-LFC-fans får vatten på sin ”always the victims”-kvarn. Borde bara publicerat ett refererat - leaked footage of city squad singing about Liverpool och sen skrivit ut texten. Videon talar för sig själv utan att man behöver spinna eller kommentera.

2. Texten i sången går att tolka på flera sätt, förmodligen helt medvetet för att vara edgy och icke-PK. Att den balanserar på gränsen och är mångbottnad = roligt enligt vissa.

3. Texten innehåller sakfel - Liverpool är som bekant i CL-final, den titel City trånar efter men misslyckats med år efter år.

4. Att håna en motståndare som utmanat en tycks vara en del av mänsklig natur. Motståndaren kom nära, skapade oro, rädsla och ångest - detta behandlas när pressen släpper delvis genom aggression mot utmanaren. Vi har sett det i forumet här från ett av få City-fans, som inte heller i segerns stund kan hålla sig från att lassa skit på United och Liverpool. Det är beklagligt när fans gör det, det är rent ut sagt oprofessionellt när spelare gör det. Finns det något som helst nöje eller glimt i ögat om att sjunga om hur Kompany skadade Salah? Plumpt och omoget.

Tycker mest det är trist att spelarna inte klarar av att föregå med gott exempel. Många fans ser på dem och tänker att om de får, då får jag med. Å andra sidan trodde de kanske att de var i en privat situation? Den som läckte videon kanske fick bra betalt?

Hade skämts om det var mitt Liverpool som betedde sig så här i segerns stund. Hade önskat att de höll sig för goda för sådant. Sen vet man ju aldrig om de beter sig så bakom lyckta dörrar.
Citera
2019-05-15, 18:22
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
4. Att håna en motståndare som utmanat en tycks vara en del av mänsklig natur. Motståndaren kom nära, skapade oro, rädsla och ångest - detta behandlas när pressen släpper delvis genom aggression mot utmanaren. Vi har sett det i forumet här från ett av få City-fans, som inte heller i segerns stund kan hålla sig från att lassa skit på United och Liverpool. Det är beklagligt när fans gör det, det är rent ut sagt oprofessionellt när spelare gör det. Finns det något som helst nöje eller glimt i ögat om att sjunga om hur Kompany skadade Salah? Plumpt och omoget.

Tycker mest det är trist att spelarna inte klarar av att föregå med gott exempel. Många fans ser på dem och tänker att om de får, då får jag med. Å andra sidan trodde de kanske att de var i en privat situation? Den som läckte videon kanske fick bra betalt?

Hade skämts om det var mitt Liverpool som betedde sig så här i segerns stund. Hade önskat att de höll sig för goda för sådant. Sen vet man ju aldrig om de beter sig så bakom lyckta dörrar.

Spelarna i City visar att de är lika goda som sina fans. Väldigt pinsamt att se och jag hoppas att det kommer få konsekvenser på något sätt. Man beter sig inte så mot en konkurrent i en av de bästa titelstriderna någonsin.
Citera
2019-05-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Spelarna i City visar att de är lika goda som sina fans. Väldigt pinsamt att se och jag hoppas att det kommer få konsekvenser på något sätt. Man beter sig inte så mot en konkurrent i en av de bästa titelstriderna någonsin.
Varför ska det få konsekvenser? Är ingen Citysupporter men tycker bara det är bra när man får se lite passion och mänskligt beteende från dessa överbetalda proffs. Vi behöver snarare mer sådant här i dagens fotboll, inte mindre.
Citera
2019-05-15, 19:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7

Konsekvenser... Ptja. Böter lär de ju knappast bry sig om men det skulle vara det då. Har egentligen ingen åsikt om konsekvenser men håller med dig om att det är pinsamt att se vuxna män bete sig som snorungar. Ingen gillar en dålig vinnare.

Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Varför ska det få konsekvenser? Är ingen Citysupporter men tycker bara det är bra när man får se lite passion och mänskligt beteende från dessa överbetalda proffs. Vi behöver snarare mer sådant här i dagens fotboll, inte mindre.

Om man nu önskar mer passion och spelare som talar ofiltrerat måste väl detta vara sämsta exemplet? Var det passion och mänskligt när Terry kallade Anton Ferdinand black cunt? Nä jag håller verkligen inte med, den här sortens beteende är bara förkastligt.

Charlie Austin efter bortdömt mål - den sortens passion ser jag gärna mer av. Inte Citys sång.

https://youtu.be/vQDF9ClEZpQ
Citera
2019-05-15, 19:45
Medlem
Citat:

Om man nu önskar mer passion och spelare som talar ofiltrerat måste väl detta vara sämsta exemplet? Var det passion och mänskligt när Terry kallade Anton Ferdinand black cunt? Nä jag håller verkligen inte med, den här sortens beteende är bara förkastligt.

https://youtu.be/vQDF9ClEZpQ
Rasism och allmänn banter är väl förfan inte jämförbart.
Citera
2019-05-15, 19:49
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Med konsekvenser så menar jag tappat förtroende från allmänheten, eventuella böter eller fördömande från klubben. Vem vet. Det kan även tappas sponsorer på såna här saker. Oavsett så är detta en sak som är oacceptabel sån lång tid efter också. Händer det under matchen när man gör 2-1 eller säkrar titeln så är det mer förståeligt. Men nu sägs det även att det kan tolkas som att de hånade Hillsborough offer och fans som blev knivhuggna vid andra matcher och sånt. Då är det fruktansvärt långt över gränsen som man har gått.

Vid såna här titelstrider så ska man absolut inte håna motståndarna, man tackar för en spännande strid.
Citera
2019-05-15, 19:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Rasism och allmänn banter är väl förfan inte jämförbart.

Nej. Men banter är inte att håna att människor skadar sig, blir misshandlade eller rentav dör.
Citera
2019-05-15, 19:54
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Nej. Men banter är inte att håna att människor skadar sig, blir misshandlade eller rentav dör.
Att sjunga "and battered on the streets." är så fruktansvärt lågt oavsett vem som gör det. Nu är det även professionella spelare som ofta klagar på hur de själva behandlas. Att sjunga om motståndarfans som misshandlas är fruktansvärt lågt, och en annan tid på säsongen och det hade kunnat rendera i avstängningar på spelare. Bara tänk på Rooney som blev avstängd för att ha sagt fuck i en kamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in