Citat:
Chelsea utan hazard kommer behöva bygga spelet och laget på ett annat sätt. Andra spelare kommer få mer utrymme och behöva kliva fram. Jag tror inte man blir bättre utan hazard men tror inte heller man nödvändigtvis blir så mycket sämre heller även om man tappar en sån fantastisk spelare. Som sagt man blir av med en briljant individuell spelare men med det kanske annat tillkommer som inte kunde finnas där med hazard. Tränaren och laget måste bygga på ett annat sätt. Det är väl det jag kan se som kan göra att chelsea ändå håller uppe nivån efter att hazard lämnar. Om nu transferförbudet står sig. Skulle man undvika det finns gott om möjligheter att förstärka ändå. Men det verkar vara ganska klart med transferförbud så en ickefråga kanske. Jag har svårt att se hur Chelsea blir fortsatt lika bra utan Hazard, för att inte tala om att dom skulle bli bättre utan belgaren. Hudson-Odoi är långtidsskadad och det är oklart hur väl han kommer repa sig efter den typen av skada.
Abraham, Mount mfl är spännande spelare men inga namn som gör Chelsea omedelbart bättre nästa säsong.
Ditt resonemang om Pedro är lite märkligt.
Abraham, Mount mfl är spännande spelare men inga namn som gör Chelsea omedelbart bättre nästa säsong.
Ditt resonemang om Pedro är lite märkligt.
Citat:
Pengarna finns ju tyvärr inte. Frågan är om tiden finns? Återstår och se. Å andra sidan behöver han ju båda som du säger. Så tiden spelar ju ändå ingen roll om han inte får förstärka. Och hur mycket makt har han? Har han ens tillräckligt med makt för att få bort stora stjärnan och högst betalde spelaren? Och hur mycket får han ens bestämma vilka som kommer in. Så mycket som är fel i styret i arsenal dem måste fixa först innan en tränare kan lösa problemen. Inte ens pep hade gjort det mycket bättre. Känns som ett hopplöst läge för emery.
I grunden har jag en bra uppfattning om honom. Vissa verkar ha glömt den väldigt fina hösten man hade.
Emery behöver tid och pengar, och om han är klok så tar han sig an försvaret det första han gör. Özil och Mustafi måste bort snabbt som attan, och lika bra att skicka med Koscielny där också.
Emery behöver tid och pengar, och om han är klok så tar han sig an försvaret det första han gör. Özil och Mustafi måste bort snabbt som attan, och lika bra att skicka med Koscielny där också.