2019-06-01, 23:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag har svårt att se hur Chelsea blir fortsatt lika bra utan Hazard, för att inte tala om att dom skulle bli bättre utan belgaren. Hudson-Odoi är långtidsskadad och det är oklart hur väl han kommer repa sig efter den typen av skada.

Abraham, Mount mfl är spännande spelare men inga namn som gör Chelsea omedelbart bättre nästa säsong.

Ditt resonemang om Pedro är lite märkligt.
Chelsea utan hazard kommer behöva bygga spelet och laget på ett annat sätt. Andra spelare kommer få mer utrymme och behöva kliva fram. Jag tror inte man blir bättre utan hazard men tror inte heller man nödvändigtvis blir så mycket sämre heller även om man tappar en sån fantastisk spelare. Som sagt man blir av med en briljant individuell spelare men med det kanske annat tillkommer som inte kunde finnas där med hazard. Tränaren och laget måste bygga på ett annat sätt. Det är väl det jag kan se som kan göra att chelsea ändå håller uppe nivån efter att hazard lämnar. Om nu transferförbudet står sig. Skulle man undvika det finns gott om möjligheter att förstärka ändå. Men det verkar vara ganska klart med transferförbud så en ickefråga kanske.

Citat:
I grunden har jag en bra uppfattning om honom. Vissa verkar ha glömt den väldigt fina hösten man hade.

Emery behöver tid och pengar, och om han är klok så tar han sig an försvaret det första han gör. Özil och Mustafi måste bort snabbt som attan, och lika bra att skicka med Koscielny där också.
Pengarna finns ju tyvärr inte. Frågan är om tiden finns? Återstår och se. Å andra sidan behöver han ju båda som du säger. Så tiden spelar ju ändå ingen roll om han inte får förstärka. Och hur mycket makt har han? Har han ens tillräckligt med makt för att få bort stora stjärnan och högst betalde spelaren? Och hur mycket får han ens bestämma vilka som kommer in. Så mycket som är fel i styret i arsenal dem måste fixa först innan en tränare kan lösa problemen. Inte ens pep hade gjort det mycket bättre. Känns som ett hopplöst läge för emery.
Citera
2019-06-01, 23:42
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
I grunden har jag en bra uppfattning om honom. Vissa verkar ha glömt den väldigt fina hösten man hade.

Emery behöver tid och pengar, och om han är klok så tar han sig an försvaret det första han gör. Özil och Mustafi måste bort snabbt som attan, och lika bra att skicka med Koscielny där också.

Emery sitter i dagsläget ungefär i samma situation som Klopp hade när han var ny i Liverpool. En i stora delar ärvd trupp full av spelare som inte på något sätt passar in i det sätt han vill spela fotboll på. Klopp har fått väldigt god ekonomisk uppbackning från ägarna i Liverpool och därmed kunnat få in dom spelare han behöver för att få ut det han vill. Emery kommer inte att få samma backning. Han har några spelare som är "hans" i truppen nu som t.ex. Guendouzi och Torreira, men det är ju alldeles för få. Behövs en jävla massa handplockade värvningar nu i sommar, men som sagt så kommer han inte att få den backningen.
Citera
2019-06-02, 08:08
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Ja det blev ju ett väldigt antiklimax efter ett fantastiskt slutspel i CL. Som Liverpoolsupporter spelar det mindre roll så här i efterhand. Vinst, stor titel både för klubben och Klopp. Men vilket sömnpiller. Tänk att se hela matchen utan att hålla på något av lagen.

Varför blev det då så dåligt? Antar att den långa vilan inte hjälpte. Men å andra sidan kunde man skyllt på uttröttade spelare om det varit lite vila. Med tanke på att Liverpool tycker att de gynnas av att ge sig av ett tag till varmare breddgrader när tillfälle ges kan man undra hur det sett ut om de stannat i England. Kanske har man fått en fördel i det långa loppet men kortsiktigt har det inte fungerat någon av gångerna de första matchen tillbaka. Värmen i Madrid gjorde säkert sitt till att påverka men borde inte vara hela skillnaden. Nerver? Tottenham i sin första CL-final och Liverpool med favoritskapet. Allt att förlora. Skulle Klopp äntligen vinna en final? Skulle laget gå lottlösa efter en egentligen fantastisk säsong?

Men som sagt, nu spelar det ingen större roll. Titel bärgad. Nu all-in på ligan även om det poängmässigt blir svårt att upprepa denna säsong. Förhoppningsvis räcker det längre ändå.

Blir intressant att se vad som händer med Tottenham nu. Försvinner någon spelare, blir Poch kvar och kan de värva vettigt?
Citera
2019-06-02, 10:23
Medlem
Citat:
Jag har svårt att se hur Chelsea blir fortsatt lika bra utan Hazard, för att inte tala om att dom skulle bli bättre utan belgaren. Hudson-Odoi är långtidsskadad och det är oklart hur väl han kommer repa sig efter den typen av skada.

Abraham, Mount mfl är spännande spelare men inga namn som gör Chelsea omedelbart bättre nästa säsong.

Ditt resonemang om Pedro är lite märkligt.

Det återstår att se. Spelare kommer och går, det är ingen nyhet.

Liverpool skulle bli ett sämre lag när Coutinho lämnade!!!
Citera
2019-06-02, 11:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Och svenska landslaget skulle bli så mycket sämre utan zlatan och gjorde istället det bästa mästerskapet på bra länge. Real skulle bli sämre utan ronaldo och det blev dem, så det small om det. Finns nog många fler exempel åt båda håll. Inget är skrivet i sten. Blir intressant och följa.
Citera
2019-06-02, 15:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det återstår att se. Spelare kommer och går, det är ingen nyhet.

Liverpool skulle bli ett sämre lag när Coutinho lämnade!!!

Coutinho är och var ingen Klopp-spelare. Han fick spela mest för att han inte gick att peta. Klopp föredrar helt klart löpstarka gnuggare på mitten, inte bolltrollare. Men med det sagt är jag imponerad hur laget utvecklats efter Coutinho lämnade, skorna fylldes direkt av Firmino Salah Mane och ingen saknar honom idag.

För övrigt: Champions of Europe. Vinnare av största klubblagsturneringen i världen. Magiskt. Passa på att njuta, LFC-fans! Folk kommer gnälla på att Spurs var för dåliga, billig straff, dålig match osv - men låt det inte ta något ifrån er. Liverpool är, helt välförtjänt bör tilläggas, mästare. En karamell att suga på länge!
Citera
2019-06-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Coutinho är och var ingen Klopp-spelare. Han fick spela mest för att han inte gick att peta. Klopp föredrar helt klart löpstarka gnuggare på mitten, inte bolltrollare. Men med det sagt är jag imponerad hur laget utvecklats efter Coutinho lämnade, skorna fylldes direkt av Firmino Salah Mane och ingen saknar honom idag.

För övrigt: Champions of Europe. Vinnare av största klubblagsturneringen i världen. Magiskt. Passa på att njuta, LFC-fans! Folk kommer gnälla på att Spurs var för dåliga, billig straff, dålig match osv - men låt det inte ta något ifrån er. Liverpool är, helt välförtjänt bör tilläggas, mästare. En karamell att suga på länge!

Liverpool hade möjligen lite tur att man fick Tottenham i en final, men o andra sidan så var väl Barcelona och Bayern förhandsfavoriterna till att vinna CL, Liverpool slog ut bägge två. Ändå lite lustigt att det var på håret att Liverpool tog sig vidare från gruppspelet för att sen gå och vinna hela turneringen.
Citera
2019-06-02, 15:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Liverpool hade möjligen lite tur att man fick Tottenham i en final, men o andra sidan så var väl Barcelona och Bayern förhandsfavoriterna till att vinna CL, Liverpool slog ut bägge två. Ändå lite lustigt att det var på håret att Liverpool tog sig vidare från gruppspelet för att sen gå och vinna hela turneringen.

För att inte tala om Spurs. De var väl i praktiken utslagna ur CL efter 1p på 3 matcher i gruppspelet men vände på steken och löste det.

Sen tycker jag ju båda lagen är förtjänta av sin plats ändå - det är inga dåliga lag som slagits på vägen.
Citera
2019-06-02, 17:33
Medlem
Kafferastens avatar
Sist klagade jag lite över nivån i PL då Liverpool och City inte ska kunna vara så här överlägsna, det säger mycket om nivån på resten av ligan. Men å andra sidan enbart engelska lag i både CL och EL-finalerna, så toppen av ligan håller ju viss klass. Sen är det lite tillfälligheter också speciellt Spurs hade väl lite flyt på vägen till finalen men även Liverpool var inte så värst bra i gruppspelet. Carra sa att finalen igår var lagets sämsta match under säsongen men fråga är om inte Röda Stjärnan i gruppspelet toppar den, men annars är jag benägen att hålla med riktigt låg nivå på fotbollen i finalen.

Jag hoppas att Klopp plockar in 2-3 värvningar som smäller hyfsat högt i sommar vilket jag ändå tror behövs om man ska vinna ligan nästa säsong. Men men hellre CL-vinst än PL finns inget större än att vinna den turneringen för ett klubblag.
Citera
2019-06-02, 18:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Sist klagade jag lite över nivån i PL då Liverpool och City inte ska kunna vara så här överlägsna, det säger mycket om nivån på resten av ligan. Men å andra sidan enbart engelska lag i både CL och EL-finalerna, så toppen av ligan håller ju viss klass. Sen är det lite tillfälligheter också speciellt Spurs hade väl lite flyt på vägen till finalen men även Liverpool var inte så värst bra i gruppspelet. Carra sa att finalen igår var lagets sämsta match under säsongen men fråga är om inte Röda Stjärnan i gruppspelet toppar den, men annars är jag benägen att hålla med riktigt låg nivå på fotbollen i finalen.

Jag hoppas att Klopp plockar in 2-3 värvningar som smäller hyfsat högt i sommar vilket jag ändå tror behövs om man ska vinna ligan nästa säsong. Men men hellre CL-vinst än PL finns inget större än att vinna den turneringen för ett klubblag.
Dom har ju haft lite marginaler med då flera storklubbar samtidigt ute i Europa måste göra ombyggnationer och generationsväxlingar.
Citera
2019-06-02, 18:05
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Ändå lite lustigt att det var på håret att Liverpool tog sig vidare från gruppspelet för att sen gå och vinna hela turneringen.
Kanske bara inbillar mig men är väl ganska vanligt att laget som vinner inte imponerar överdrivet mycket i slutspelet? Hur som helst var det likadant när Liverpool vann 2005. Man var tvungen att göra 3 mål i andra halvlek i den sista gruppspelsmatchen för att ta sig vidare. Det är därför Gerrards 3-1 mål är så klassiskt, åtminstone för Liverpoolfans. Bortsett från finalen är det det målet som ger mig mest gåshud från den säsongen. Att det sedan är ett hyfsat mål skadar ju inte. https://youtu.be/EObO9O6MVnw
Citera
2019-06-02, 18:08
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Men men hellre CL-vinst än PL finns inget större än att vinna den turneringen för ett klubblag.
CL är egentligen större men jag vidhåller att Liverpoolfans skulle föredra en ligavinst. Uppenbarligen med vissa undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in