2019-05-15, 13:41
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar man förklarar inte krig, då man marscherar in i ett annat land med militärmakt?

Precis.

Ryssland förklarade inte krig när de tog Krim.

Att förklara krig är en diplomatisk handling, inte en våldshandlung.
Citera
2019-05-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Precis.

Ryssland förklarade inte krig när de tog Krim.

Att förklara krig är en diplomatisk handling, inte en våldshandlung.

man behöver inte deklamera att nu utför jag en krigshandling! för att handlingen i fråga ska betraktas som en krigshandling, allright?
Citera
2019-05-15, 13:45
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
man behöver inte deklamera att nu utför jag en krigshandling! för att handlingen i fråga ska betraktas som en krigshandling, allright?

En krigshandking är inte att förklara krig.

Då hade vi haft nya krig i Europa varje vecka....
Citera
2019-05-15, 14:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jösses....

Knappast en "kvinnlig" idé hörredu att mänskliga idéer bildas, omformas, kommuniceras och sprids mellan mänskliga hjärnor.

Och vad sjutton har den kunskapen med Hitlers skuld att göra? Han var en psykopatisk maktgalning med storhetsvansinne som red på sin tids idéer av ex antisemitism, rasbiologi och social darwinism.
utan dessa tankeströmningar i tiden + en radda övriga mer eller mindre slumpartade faktorer, som ex. depressionen 1933 och andra världskriget hade aldrig blivit av.

OCH utan ett Tyskt folk som gick med på Hitlers vidriga trams kring nu ex judar så nope förmodligen inget andra världskrig heller.

Som sagt du bör kanske fundera över ditt eget behov av att totalt utesluta kvinnor ur den mänskliga
historien. Varifrån kommer detta kvinnohat?
Då vet vi din inställning. Nazism var en ide som snurrade runt i mångas skallar inklusive kvinnors. Sedan kom tyskarna, inklusive kvinnor, och röstade fram Hitler som bärare av dessa allmänna ideer. Hans egen insats är inte värd att nämna, det kunde lika bra varit hans syster Greta Hitler.

Tur att mina barn inte läser på FB. Deras betyg i historia skulle sjunka som en sten. Och du visar din okunskap i ett väldokumenterat ämne.
Citera
2019-05-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Då vet vi din inställning. Nazism var en ide som snurrade runt i mångas skallar inklusive kvinnors. Sedan kom tyskarna, inklusive kvinnor, och röstade fram Hitler som bärare av dessa allmänna ideer. Hans egen insats är inte värd att nämna, det kunde lika bra varit hans syster Greta Hitler.

Tur att mina barn inte läser på FB. Deras betyg i historia skulle sjunka som en sten. Och du visar din okunskap i ett väldokumenterat ämne.

Och var har jag sagt att Hitlers insats inte skulle vara värd att nämna?

Tur du inte har några barn, eftersom du förmodligen är en barnrumpa själv.
Citera
2019-05-15, 15:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Och var har jag sagt att Hitlers insats inte skulle vara värd att nämna?

Tur du inte har några barn, eftersom du förmodligen är en barnrumpa själv.
Jag får väl citera dig från tidigare i denna tråd,. när du dissade alla män typ Newton och Darwin i Upplysningen:

".dessa idéer var allmänmänskligt gods som cirkulerade runt i massa mänskliga skallar så fort de fick spridning. Att några av dessa skallar sen satt på kroppar med snopp som pga detta snoppägande satt vid positioner som gav dem makt eller möjligheter och framförallt synlighet i eftervärldens historieblick, ändrar inte på den saken."

Men ditt tankegods gäller kanske bara goda tankar. Du vill som kvinna snylta på genialiska män. Därav mitt exempel med Hitler som du inte vill snylta på. Välj sida nu.

Jag har fem barn från klass 5 till universitetet, så alla läser historia. Dock inte din historia. Du har däremot inga barn, FB är ditt snutte-substitut. Barn är roligare, tro mig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-15 kl. 15:14.
Citera
2019-05-15, 15:30
Medlem
Citat:
Jag får väl citera dig från tidigare i denna tråd,. när du dissade alla män typ Newton och Darwin i Upplysningen:

".dessa idéer var allmänmänskligt gods som cirkulerade runt i massa mänskliga skallar så fort de fick spridning. Att några av dessa skallar sen satt på kroppar med snopp som pga detta snoppägande satt vid positioner som gav dem makt eller möjligheter och framförallt synlighet i eftervärldens historieblick, ändrar inte på den saken."

Men ditt tankegods gäller kanske bara goda tankar. Du vill som kvinna snylta på genialiska män. Därav mitt exempel med Hitler som du inte vill snylta på. Välj sida nu.

Jag har fem barn från klass 5 till universitetet, så alla läser historia. Dock inte din historia. Du har däremot inga barn, FB är ditt snutte-substitut. Barn är roligare, tro mig.

Så män är alltså genialiska? medan kvinnor bara är skit...I see.

Alla "snyltar" vi på genier snälla du, så även du och jag, vårt kön ändrar inte på det faktumet.

Så? är det detta du presenterar för dina döttrar? Ni är skit värda....era bröder däremot de är genier? som ni snyltar på?
Citera
2019-05-15, 15:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Så män är alltså genialiska? medan kvinnor bara är skit...I see.

Alla "snyltar" vi på genier snälla du, så även du och jag, vårt kön ändrar inte på det faktumet.

Så? är det detta du presenterar för dina döttrar? Ni är skit värda....era bröder däremot de är genier? som ni snyltar på?
Obegriplig rappakalja som vanligt. Alla upplysningens genier var män. Att gå därifrån till "dina döttrar är skit värda" får väl anses vara långsökt? Och säger mest om dig själv.

Som vanligt fick jag inte svar på en enda fråga utan bara ytterligare förvirring. Så jag avslutar den debatten här. Du har verkligen noll fokus och attention span.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-15 kl. 15:43.
Citera
2019-05-15, 15:53
Medlem
Citat:
Obegriplig rappakalja som vanligt. Alla upplysningens genier var män. Att gå därifrån till "dina döttrar är skit värda" får väl anses vara långsökt? Och säger mest om dig själv.

Som vanligt fick jag inte svar på en enda fråga utan bara ytterligare förvirring. Så jag avslutar den debatten här. Du har verkligen noll fokus och attention span.

Nej det var de inte, du har flertalet kvinnor som under upplysningstiden var genier...

Men vet du, du kan ju fortsätta hålla dig icke uppdaterad kring deras existens, så kan du få fortsätta tro att kvinnor är skit, och inte bidragit ett skit till nånting av värde.

Du verkar ju ha detta behov extremt starkt, gör att du känner dig som en riktig karlakarl, eller hur?
ett GENI!
Citera
2019-05-15, 17:23
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Nu är du ute på hal is....

1. Det har funnits gott om duktiga, smarta och driftiga kvinnor.
Fler sådana män har funnits, ja, men kvinnor har det med.

Det finns de kvinnor som utfört avsevärt mer än hela FB-communityt har gjort.

2. Att ha läst/läser historia i skolan är ingen merit för ens historiekunskaper. Tvärt om.
Skolans syn på det förflutna är statisk, ensidig, naiv och fel.
Citera
2019-05-15, 19:05
Avslutad
Citat:

För att inte tala om hur mycket du snyltar på genialiska kvinnor vars bedrifter du aldrig kommer att komma i närheten utav!
Citera
2019-05-15, 19:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej det var de inte, du har flertalet kvinnor som under upplysningstiden var genier...
Nej, det finns inga kvinnliga genier i mina historieböcker. Upplysningen är 100% styrd av män.

Citat:
Men vet du, du kan ju fortsätta hålla dig icke uppdaterad kring deras existens, så kan du få fortsätta tro att kvinnor är skit, och inte bidragit ett skit till nånting av värde.
Det är fortfarande inte sant att åsikten "jag tycker tyska bilar är bäst" leder till "alla svenska bilar är skit".

Citat:
Du verkar ju ha detta behov extremt starkt, gör att du känner dig som en riktig karlakarl, eller hur?
ett GENI!
Jag bara konstaterar faktum. Du verkar däremot ha ett extremt behov att säga emot faktum. men det är ingen som bryr sig. Fäktas du mot dina väderkvarnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in