2019-03-21, 09:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Den enda journalist som verkar bry sig i Sverige är Johanna Fränden. Hade Ronaldo inte varit den guldkalv han nu är så hade han varit avstängd för utredning.

Han kan vara oskyldig, han kan vara skyldig.

Ja. För en gångs skull är jag med Frändén. Han ska möta rättvisan istället för att ducka. Bedöms han oskyldig - fine, då är det så. Men att försöka hålla sig undan från stämningen och att alla låter honom göra det är direkt skamligt.

Juventus, sponsorerna, fansen borde kräva att han tar emot stämningsansökan och möter Mayorga i rätten. Få saken ur världen.
Citera
2019-04-08, 11:31
Medlem
Någon som vet när han förväntas vara tillbaka i spel?
Citera
2019-04-08, 17:21
Medlem
Grittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Någon som vet när han förväntas vara tillbaka i spel?
Visste inte att han var skadad men utan att vara insatt i Rånalds situation kan han inte bara ha vilat sig inför CL? Juves stora mål, med nyvärvade CL-kungen... Stod ju över landskamperna för Portugal, lite lägligt sådär...joråsåatte...
Citera
2019-04-19, 22:15
Medlem
Först var han våldtäktsman sen blev han ekobrottsling och nu går han runt och tar sig i häcken

Mogen kille
Citera
2019-04-19, 22:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja. För en gångs skull är jag med Frändén. Han ska möta rättvisan istället för att ducka. Bedöms han oskyldig - fine, då är det så. Men att försöka hålla sig undan från stämningen och att alla låter honom göra det är direkt skamligt.

Juventus, sponsorerna, fansen borde kräva att han tar emot stämningsansökan och möter Mayorga i rätten. Få saken ur världen.

Jag har nämnt det i andra trådar också. Jag hade inte åkt till USA om jag var Ronaldo, skyldig eller oskyldig. Rättssäkerhet som i en afrikansk bananrepublik.
Citera
2019-05-02, 05:19
Avslutad
Vilken fotbollsspelare han är. Magnifik. Jag hoppas han blir kvar hela kontraktstiden ut i Juventus. Att han sporrar laget mot den där jävla bucklan!

Min uppfattning av CR, är att han aldrig bråkar med tränaren eller bryr sig om den aspekten. Han är hyperkoncentrerad på sig själv och sin egen prestation, oavsett tränare. Jag kan ju inte veta vad som sägs inom klubben eller i omklädningsrummet men superstjärnor har nästan alltid, vid något tillfälle, dispyter med tränare och föredrar en över en annan. Det är inte min bild av CR dock.
Citera
2019-05-02, 20:57
Medlem
Ronaldo köper världens (hittills) dyraste bil, en Bugatti som kostar runt 120 mille och byggs i ett exemplar.
https://teknikensvarld.se/cristiano-ronaldo-ar-koparen-av-bugatti-la-voiture-noire/
Citera
2019-05-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Ronaldo köper världens (hittills) dyraste bil, en Bugatti som kostar runt 120 mille och byggs i ett exemplar.
https://teknikensvarld.se/cristiano-ronaldo-ar-koparen-av-bugatti-la-voiture-noire/

Bara det att det inte är sant, på den här listan hittar du mer än 30 bilar som kostat mer.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_cars_sold_at_auction
Citera
2019-05-03, 02:51
Avslutad
Tydligen blev CR så upprörd över att ha åkt ur CL, att han sagt att han bara vill stanna ett år till i Juventus. Lite märkligt, om det nu är sant. Juve är nästan den enda klubben som han kan spela i som har en realistisk chans att vinna CL. Real och PSG är väl de enda alternativen i Europa som tillåter honom att spela på en mycket hög nivå med chans på tunga titlar. Men Juventus har imponerat mer i Europa än vad PSG gjort, även om det i sig inte säger särskilt mycket. En återkomst i United? Visst men vad ska han där och göra om han vill vinna CL en gång till? Liverpool, Barca, Chelsea är också uteslutet. Bayern vill inte betala pengarna som krävs i en Ronaldo-affär. Drar han till USA eller Kina förstår jag över huvud taget inte varför han gjorde ett mellanstopp i Italien. Han fick ändå vänta i fyra år på CL-bucklan i Real.

Just nu är Juventus och CR perfekta för varandra. Han bör ge äventyret minst tre år.
Citera
2019-05-03, 08:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Tydligen blev CR så upprörd över att ha åkt ur CL, att han sagt att han bara vill stanna ett år till i Juventus. Lite märkligt, om det nu är sant. Juve är nästan den enda klubben som han kan spela i som har en realistisk chans att vinna CL. Real och PSG är väl de enda alternativen i Europa som tillåter honom att spela på en mycket hög nivå med chans på tunga titlar. Men Juventus har imponerat mer i Europa än vad PSG gjort, även om det i sig inte säger särskilt mycket. En återkomst i United? Visst men vad ska han där och göra om han vill vinna CL en gång till? Liverpool, Barca, Chelsea är också uteslutet. Bayern vill inte betala pengarna som krävs i en Ronaldo-affär. Drar han till USA eller Kina förstår jag över huvud taget inte varför han gjorde ett mellanstopp i Italien. Han fick ändå vänta i fyra år på CL-bucklan i Real.

Just nu är Juventus och CR perfekta för varandra. Han bör ge äventyret minst tre år.

Finns det någon som vill ge en som fyller 35 år nästa säsong 200-300 mille i lön per år samtidigt som man måste betala en saftig övergångssumma?

Nej

Du behöver inte oroa dig Ronaldo stannar i Juventus även om 2 säsonger.

Eller du tror Juve skänker bort klimpen och han går ner en avsevärd summa i lön?

Nej
Citera
2019-05-03, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Finns det någon som vill ge en som fyller 35 år nästa säsong 200-300 mille i lön per år samtidigt som man måste betala en saftig övergångssumma?

Nej

Du behöver inte oroa dig Ronaldo stannar i Juventus även om 2 säsonger.

Eller du tror Juve skänker bort klimpen och han går ner en avsevärd summa i lön?

Nej

Jag hoppas verkligen han stannar hela tiden ut. CR behövs som fan i Italien (och Juve!), som är en skuggplats för stjärnor på nedgång, bråkiga spelare som har färre val och unga talanger. Att få en spelare som honom är helt osannolikt med tanke på att den typen av spelare väljer bort Italien direkt för Spanien, England eller PSG. Det finns inte på kartan att Neymar, Mbappé, Hazard skulle välja Italien i sin bästa ålder. CR är ett unikum som kan få tillbaka lite av stjärnglansen, och Juve behöver honom som fan för att på riktigt bygga upp sitt varumärke och kunna utmana om CL utan att bygga om laget inför varje säsong.
Citera
2019-05-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Bara det att det inte är sant, på den här listan hittar du mer än 30 bilar som kostat mer.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_cars_sold_at_auction

Världens dyraste nya bil alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in