2019-05-13, 16:44
  #8029
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag tror att störningsjouren är fel väg att gå om man störs av grannens skrikiga ungar. Tror att det är mycket effektivare om du tar ett respektfullt samtal med föräldrarna och förklarar problemet (de är förmodligen inte ens medvetna om att ungarna stör).
Det tror jag också är fel väg nu, nej jag är för konflikträdd för att föra några respektfulla samtal med föräldrarna, och skulle barnen överhöra, faktum är att skulle en jävla fjärilsmal sitta i fönstret samtidigt och överhöra vårt snack skulle jag som Jesuslik skämmas så mycket över barnen..att dom inte ska behöva utsättas för det. Jag kan inte ens prata i mobiltelefon om främlingar överhör utan gör hellre inbrott på andras toaletter & låser om mig för att kunna ta samtalet, så för cool är jag för livet.
Hur lurar jag in min granne på toaletten och låser om honom? och sedan tar ett snack med dörren

Grannarna har istället fått 2 stycken tvåspråkiga försök till tillrättavisande lappar i brevinkastet (som nedsänktes nattetid då jag sitter uppe och arbetar i det tysta) så medveten är dom eventuellt, men kan eller vill inte bättra sig tillräckligt efter min standard. Så jag ska försöka leja folket som har hand om störningsfrågor hos mitt kommunala bostadsbolag att sköta mitt snack

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Aha, du menar att den störande kan få betala något slags utryckningsavgift. Finns det sådan skrivelse i era kontrakt?.
Faktiskt ser jag nu (vem orkar läsa igenom ett hyreskontrakt vid signering) det står att man får betala vid utryckning av trygghetsjouren och det därmed (dåligt skrivet) konstateras att störningen verkligen ägt rum

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om du larmar störningsjouren får du hoppas på att störningen ännu pågår när de kommer till platsen, för jag tror även att upprepade falsklarm kan påverka din egen boendesituation.

Dom sa att dom skulle kolla upp det, vilket väl betyder att vi ska stå & lyssna utanför dörren,
och hör vi inget så vågar vi inte ringa på angiven lägenhet och fråga om dom nyss kan ha levt om här? eftersom det är så uppenbart att grannen då skulle våga ljuga inför en vakt
...tänker man tydligen, skulle jag motsvarande däremot mötas av en vaktstyrka skulle jag erkänna allt jag stod anklagad för, och falla på knä och sedan rulla runt & vifta på svansen

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tror du kan få problem. Som sagts tidigare, det finns en förståelse för att barn kan låta, och både värd eller hyresnämnd kan ha tveksamheter mot att vräka en barnfamilj.
Kul ändå att du gläntade lite på möjligheten!, har jag något att hoppas på

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det kommer även bara var en tidsfråga innan barnfamiljen kan räkna ut vem det är som upprepade gånger ringt jouren pga dem, så den konflikten får du vara beredd att ta.
Vågar du ta konflikten? (med mina grannar )
Två anonyma arga lappar som klagar på barnens fötter, kan det missförstås för annat än att det är den alldeles under dom?, jag vet inte om "gudum gudum gudum" tågets ljud reproducerar sig i sidled? så att andra skulle kunna störas, jag tror inte det
Än så länge har föräldrarna inte släppt några bomber i mitt brevinkast, kanske om dom tvingas
flytta att dom vuxna föräldrarna skulle återkomma för att ta kål på mig?

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag får känslan av det du skrivit att du i allmänhet stör dig på barn, och det är inte säkert den inställningen når hela vägen för dig.
Det var fel, jag har inte skäl att störa mig på ungar som inte lever just om, så nej jag är inte 'En man som heter Ove' som efter att dom tystnat ändå hade sökt rätt på något annat med dom som stör mig, däremot ska jag hädanefter tänka på min retorik när jag talar med bolaget eftersom andra är så känsliga med att anta saker
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-13 kl. 17:43.
Citera
2019-05-14, 22:11
  #8030
Medlem
Enmansdemos avatar
Nu är det inte fötterna

Nu tror jag inte just detta är barnen... hur är det möjligt att vara så sysselsatt att man
måste flytta möbler över golvet varje kväll eller producera diverse gnekande ljud, producera stötar
som om man arbetade på att bygga sitt livsprojekt.

Hur kan man vara så dålig? vad gör vuxna människor i sina hem,
alltid interagerar med ting som producerar ljud, jag kan lova att när jag rör vid sker
i min lägenhet så producerar det inga ljud som når ut, eller vad tror ni?

Hela huset skulle vara tyst om den här familjen inte fanns till
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-14 kl. 22:16.
Citera
2019-05-15, 02:44
  #8031
Medlem
enlevandemans avatar
Kan jag få personen vräkt pga detta?

Killen (granne)lagar mat mitt i natten och gapar. Lukten är förjävlig och får kväljningar varje gång. Måste jag flytta eller kan jag få personen vräkt? Måste väl gå under störningar? Rejält förbannad är jag. Men orkar inte med nåt drama heller där jag i ett drömscenario sparkar in hans dörr och ber honom sova istället för att förstöra mitt liv.

Edit: Har pågått i 3 veckor nu. Det är inte allt heller. Han smäller i dörrarna trots jag visat hur man stänger en dörr. Suck...
__________________
Senast redigerad av enlevandeman 2019-05-15 kl. 02:47.
Citera
2019-05-15, 02:47
  #8032
Medlem
Vart kommer lukten ifrån? Använd tätningslist i dörrar och fönster.
Hur mycket ljud för han? Efter 22 ska det vara visad hänsyn.

Prata med grannen eller sätt upp en lapp om att den som lagar mat mitt i natten kanske kunde göra det lite tystare.
Citera
2019-05-15, 02:49
  #8033
Bannlyst
Orkar inte med något drama = Jag törs inte säga ifrån!
Citera
2019-05-15, 02:51
  #8034
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Vart kommer lukten ifrån? Använd tätningslist i dörrar och fönster.
Hur mycket ljud för han? Efter 22 ska det vara visad hänsyn.

Prata med grannen eller sätt upp en lapp om att den som lagar mat mitt i natten kanske kunde göra det lite tystare.

Visad hänsyn gäller 24/7.
Citera
2019-05-15, 02:52
  #8035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Orkar inte med något drama = Jag törs inte säga ifrån!

Ärligt så kan man räkna med att tillsägelser går utan gehör, samt att majoriteten av sådana som TS har som granne är droganvändande, psyksjuka, labila idioter på riktigt. Svårt att se någon mening med att säga ifrån.
__________________
Senast redigerad av nilltre 2019-05-15 kl. 02:54.
Citera
2019-05-15, 02:58
  #8036
Medlem
Jag tror att man får röra sig som vanligt i sin lägenhet 24/7, dvs laga mat duscha osv, kanske inte dammsuga eller lyssna på musik.
Det är ingen lag på att alla ska ha samma dygnsrytm. Kan vara en fråga att ta upp med din hyresvärd och se över vad han har gjort eller kan göra för att ljudisolera era lägenheter från varandra.
Citera
2019-05-15, 03:04
  #8037
Medlem
Prata med snubben.

Tar han inte till sig det så tja, vräka känns lite overkill men spm sagt ta ett snack och ta det därifrån.
Citera
2019-05-15, 03:17
  #8038
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Vart kommer lukten ifrån? Använd tätningslist i dörrar och fönster.
Hur mycket ljud för han? Efter 22 ska det vara visad hänsyn.

Prata med grannen eller sätt upp en lapp om att den som lagar mat mitt i natten kanske kunde göra det lite tystare.

Säkert från trapphuset glider lukten in genom brevinkastet. Jag har pratat med honom en gång tidigare då jag sa att jag blir störd av hans dörrsmällande. Så visade honom hur man stängde en dörr utan att behöva smälla. Efter några dar så började han om igen med sitt smällande. Han har svårt att förstå svenska och engelska kan han inte. Visst, man kan pröva med störningsjouren, men det lär ju vara tyst när de väl kommer. Han väsnas väl cirka 30 min per natt. Lukten håller i sig i 2 timmar minst iaf. Har alla grannar på min sida iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Orkar inte med något drama = Jag törs inte säga ifrån!

Gå upp i natten och börja skrika på grannen hjälper nog föga. Väcker väl de andra grannarna på köpet. Sen verkar han inte kunna svenska ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Ärligt så kan man räkna med att tillsägelser går utan gehör, samt att majoriteten av sådana som TS har som granne är droganvändande, psyksjuka, labila idioter på riktigt. Svårt att se någon mening med att säga ifrån.

Vet inte vad det är för typ av människa förutom att han är nyanländ här i Sverige. Verkar arg och deppig varje gång jag ser honom.
Citera
2019-05-15, 03:37
  #8039
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman

Gå upp i natten och börja skrika på grannen hjälper nog föga. Väcker väl de andra grannarna på köpet. Sen verkar han inte kunna svenska ändå.

Skrika har har aldrig varit min grej!
Prata med grannen bör man göra när den är nykter.
Citera
2019-05-15, 04:14
  #8040
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Skrika har har aldrig varit min grej!
Prata med grannen bör man göra när den är nykter.

Vilket jag redan gjort. Funkar ej.

Bah, grannen verkar ha uppesittarkväll. Förbannade jävla invandrarjävel! Fyfan vad jobbig. Ville bara få det ur mig. Är så arg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in