Citat:
Det tror jag också är fel väg nu, nej jag är för konflikträdd för att föra några respektfulla samtal med föräldrarna, och skulle barnen överhöra, faktum är att skulle en jävla fjärilsmal sitta i fönstret samtidigt och överhöra vårt snack skulle jag som Jesuslik skämmas så mycket över barnen..att dom inte ska behöva utsättas för det. Jag kan inte ens prata i mobiltelefon om främlingar överhör utan gör hellre inbrott på andras toaletter & låser om mig för att kunna ta samtalet, så för cool är jag för livet.Hur lurar jag in min granne på toaletten och låser om honom? och sedan tar ett snack med dörren
Grannarna har istället fått 2 stycken tvåspråkiga försök till tillrättavisande lappar i brevinkastet (som nedsänktes nattetid då jag sitter uppe och arbetar i det tysta) så medveten är dom eventuellt, men kan eller vill inte bättra sig tillräckligt efter min standard. Så jag ska försöka leja folket som har hand om störningsfrågor hos mitt kommunala bostadsbolag att sköta mitt snack
Citat:
Faktiskt ser jag nu (vem orkar läsa igenom ett hyreskontrakt vid signering) det står att man får betala vid utryckning av trygghetsjouren och det därmed (dåligt skrivet) konstateras att störningen verkligen ägt rum
Citat:
Dom sa att dom skulle kolla upp det, vilket väl betyder att vi ska stå & lyssna utanför dörren,
och hör vi inget så vågar vi inte ringa på angiven lägenhet och fråga om dom nyss kan ha levt om här? eftersom det är så uppenbart att grannen då skulle våga ljuga inför en vakt
...tänker man tydligen, skulle jag motsvarande däremot mötas av en vaktstyrka skulle jag erkänna allt jag stod anklagad för, och falla på knä och sedan rulla runt & vifta på svansen
Citat:
Kul ändå att du gläntade lite på möjligheten!, har jag något att hoppas på
Citat:
Vågar du ta konflikten? (med mina grannar
)Två anonyma arga lappar som klagar på barnens fötter, kan det missförstås för annat än att det är den alldeles under dom?, jag vet inte om "gudum gudum gudum" tågets ljud reproducerar sig i sidled? så att andra skulle kunna störas, jag tror inte det
Än så länge har föräldrarna inte släppt några bomber i mitt brevinkast, kanske om dom tvingas
flytta att dom vuxna föräldrarna skulle återkomma för att ta kål på mig?
Det var fel, jag har inte skäl att störa mig på ungar som inte lever just om, så nej jag är inte 'En man som heter Ove' som efter att dom tystnat ändå hade sökt rätt på något annat med dom som stör mig, däremot ska jag hädanefter tänka på min retorik när jag talar med bolaget eftersom andra är så känsliga med att anta saker
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-13 kl. 17:43.
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-13 kl. 17:43.