Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Jag förstår att du själv tagit personlig kontakt med journalister, Glittret. Kanske visat dem exempel på hotfulla meddelanden som du fått ta emot pga att du ifrågasätter den officiella bilden. Jag tror att du talar sanning."
"De rabiata utbrotten här i tråden talar kanske sitt tydliga språk. Under förevändning att man står på de anhörigas och de ME-sjukas sida. De senare slukar allt okritiskt.
Om alla dessa möts av tillmälen som ”slickande medsystrar” och ”mördarkramare”, kryddat med svordomar och skratt, på vad sätt visar man då respekt för Hannas anhöriga?
När du sedan blev kallad ”Doktor Mengele” så hoppas och tror jag att du blev om möjligt ännu mer triggad att gå till botten med det här.
Vi andra får stå ut med att anklagas för att sparka på sjuka, vara oempatiska osv.
Men du är smartare än så.
Jaha. Så intressant för tråden. Du är likt dig. Sölar ner tråden med en massa uppmuntrande hejarop för glittret som är helt ointressant.
Stackarn.
De som kallats mördarkramare är snarare de som ansett Fu:s resultat varit korrekt och KONSTANT sker en vantolkning om att hålla O bakom ryggen.
Pretty hjärndöd tolkning med andra ord.
Det är en version av offermentalitet du kör med ("får stå ut med") iom att du överhuvudtaget tar upp det helt OT:
Sparkar du på sjuka och din skrift uppfattas oempatisk mot nån part - lev med det. Utan ältande.
Det här lilla var on topic, bra jobbat:
Citat:
Vet inte om EH är rätt person för att gå vidare? Hon är som sagt både tuff och rutinerad och att hon inte längre är purung behöver inte ligga henne i fatet. Spontant är jag inte övertygad.
Problemet med EH är att hon verkar ringrostig, har tappat stinget och ägnar sig åt sensationsjournalistik. Hon borde ha fortsatt hållit fana högt men det kanske är den där prestationsångesten som aldrig ger sig.
Det man kan se på blogget är undermåligt, ser mer ut att vara plockat härifrån och påminner mer om hur Rönnbäck agerade. I brist på riktig info kanske vissa har en fallenhet att dra sig till konspirationer?
Synd, för hon har en bra karriär.
Det finns ingenting nytt, bloggen är fadd. Allt finns redan i denna tråd.
Citat:
Och de anhöriga? Tja, om alla som försynt försöker påpeka att det kanske visade sig att det var en trippelmördare och tre mordoffer, att ingenting i polisens pressträff motsäger detta
Det är enbart en amsaga via Solglittret, det är inte officiella fakta.
Försynt försöker påpeka?
För övrigt är det ointressant - det är skuldfrågan kring de oskyldiga barnen som det i huvudsak rör sig om.
Hanna ville dö och ska framstå i skenet som en mördare och inte nåt offer.