2019-05-14, 12:19
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
...och du håller på du. Armstark 2.0.

Frågan handlade inte om kärlek utan varför man inte tillsammans tittade in i en kamera med brevet i handen. En film skulle gjort att polisen sluppit grotta i namnteckningar o tomt papper.
Det spelar ingen roll vad dessa två föräldrar gjort innan, du och flera med dig hade haft kritik mot det också. Ingen av er skulle sitta lugnt och säga: "bra att de gjorde så i alla fall". Och ju mer ni fått veta om fallet desto mer kritik.
Citera
2019-05-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen aning men det är väl något som sker vissa gånger med jämna mellanrum. Liksom brandövningar o dyl.

Det sker ju angrepp på skolor där vapen är inblandade. Viss beredskap måste ju skolledning besitta som ansvarar för skolans elever.

Så är det, med jämna mellanrum, men hade missat om de haft en övning nyligen när skolan och kommunen kämpade med så mycket annat. Ifall den initierats av någon specifik nytillkommen oro?

Att gå ut i media så snabbt och presentera så privata detaljer om en familj som de gjorde var inte bra. De måste väl fått ta emot mycket kritik? Berömmet kanske avsåg hur elever och föräldrar i Lomma togs omhand och informerades.
Citera
2019-05-14, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag förstår att du själv tagit personlig kontakt med journalister, Glittret. Kanske visat dem exempel på hotfulla meddelanden som du fått ta emot pga att du ifrågasätter den officiella bilden. Jag tror att du talar sanning."

"De rabiata utbrotten här i tråden talar kanske sitt tydliga språk. Under förevändning att man står på de anhörigas och de ME-sjukas sida. De senare slukar allt okritiskt.

Om alla dessa möts av tillmälen som ”slickande medsystrar” och ”mördarkramare”, kryddat med svordomar och skratt, på vad sätt visar man då respekt för Hannas anhöriga?

När du sedan blev kallad ”Doktor Mengele” så hoppas och tror jag att du blev om möjligt ännu mer triggad att gå till botten med det här.

Vi andra får stå ut med att anklagas för att sparka på sjuka, vara oempatiska osv.
Men du är smartare än så.
Jaha. Så intressant för tråden. Du är likt dig. Sölar ner tråden med en massa uppmuntrande hejarop för glittret som är helt ointressant.
Stackarn.

De som kallats mördarkramare är snarare de som ansett Fu:s resultat varit korrekt och KONSTANT sker en vantolkning om att hålla O bakom ryggen.
Pretty hjärndöd tolkning med andra ord.

Det är en version av offermentalitet du kör med ("får stå ut med") iom att du överhuvudtaget tar upp det helt OT:
Sparkar du på sjuka och din skrift uppfattas oempatisk mot nån part - lev med det. Utan ältande.

Det här lilla var on topic, bra jobbat:
Citat:
Vet inte om EH är rätt person för att gå vidare? Hon är som sagt både tuff och rutinerad och att hon inte längre är purung behöver inte ligga henne i fatet. Spontant är jag inte övertygad.
Problemet med EH är att hon verkar ringrostig, har tappat stinget och ägnar sig åt sensationsjournalistik. Hon borde ha fortsatt hållit fana högt men det kanske är den där prestationsångesten som aldrig ger sig.
Det man kan se på blogget är undermåligt, ser mer ut att vara plockat härifrån och påminner mer om hur Rönnbäck agerade. I brist på riktig info kanske vissa har en fallenhet att dra sig till konspirationer?
Synd, för hon har en bra karriär.
Det finns ingenting nytt, bloggen är fadd. Allt finns redan i denna tråd.
Citat:
Och de anhöriga? Tja, om alla som försynt försöker påpeka att det kanske visade sig att det var en trippelmördare och tre mordoffer, att ingenting i polisens pressträff motsäger detta
Det är enbart en amsaga via Solglittret, det är inte officiella fakta.
Försynt försöker påpeka?

För övrigt är det ointressant - det är skuldfrågan kring de oskyldiga barnen som det i huvudsak rör sig om.
Hanna ville dö och ska framstå i skenet som en mördare och inte nåt offer.
Senast redigerad av develi 2019-05-14 kl. 13:14.
Citera
2019-05-14, 13:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jaha.
Problemet med EH är att hon verkar ringrostig, har tappat stinget och ägnar sig åt sensationsjournalistik. Hon borde ha fortsatt hållit fana högt men det kanske är den där prestationsångesten som aldrig ger sig.

Ja, det är ju det jag noterat också. Allt hon skriver, vad gäller Bjärred är sånt som vi läst om i tidningarna och hört i pressträffen. Och alla utropstecken gör att man tror att hon kommer med något nytt, men icke. Skåpmat. Att hon dessutom lägger ut den maskade fupen känns ju konstigt. Tur var väl att hon inte fick den omaskade.

Jag tror att någon gång så kommer det skrivas om Bjärredmordet av någon som har tillgång till alla fakta. Kanske ett syskon till nån av föräldrarna? DEN boken kommer nog sälja bra. Eller en av utredarna? Stefan S? Möller blev inte poppis när han skrev SIN bok om ubåtsfallet. Men någon gång skulle jag vilja ha en objektiv förklaring till vad som hände. Att läsa i den här tråden ger ingen mer substans i själva fallet. Däremot har den sin humoristiska sida. Så jag fortsätter följa
Citera
2019-05-14, 16:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ja, det är ju det jag noterat också. Allt hon skriver, vad gäller Bjärred är sånt som vi läst om i tidningarna och hört i pressträffen. Och alla utropstecken gör att man tror att hon kommer med något nytt, men icke. Skåpmat. Att hon dessutom lägger ut den maskade fupen känns ju konstigt. Tur var väl att hon inte fick den omaskade.

Jag tror att någon gång så kommer det skrivas om Bjärredmordet av någon som har tillgång till alla fakta. Kanske ett syskon till nån av föräldrarna? DEN boken kommer nog sälja bra. Eller en av utredarna? Stefan S? Möller blev inte poppis när han skrev SIN bok om ubåtsfallet. Men någon gång skulle jag vilja ha en objektiv förklaring till vad som hände. Att läsa i den här tråden ger ingen mer substans i själva fallet. Däremot har den sin humoristiska sida. Så jag fortsätter följa

Om syskonen till föräldrarna skulle skriva varsin bok så tror jag att innehållet skulle se lite olika ut. Jag tror de har lite olika uppfattningar om tragedin. Vid smärtsamma händelser är det lätt att lägga skulden på ”den andre”. Det lindrar något. Som anhörig tror jag det är väldigt lätt hänt. Ilskan och sorgen måste riktas mot någon/något.
Citera
2019-05-14, 16:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om syskonen till föräldrarna skulle skriva varsin bok så tror jag att innehållet skulle se lite olika ut. Jag tror de har lite olika uppfattningar om tragedin. Vid smärtsamma händelser är det lätt att lägga skulden på ”den andre”. Det lindrar något. Som anhörig tror jag det är väldigt lätt hänt. Ilskan och sorgen måste riktas mot någon/något.
Och jag betvivlar. Jag tror snarare att de är medvetna om det gemensamma beslutet med tanke på att allt förelöpt utan att ifrågasätta testamente eller annat.
Det har trots allt gått ett år och fyra månader.
Finns ingen indikation på intriger, det brukar läcka och det verkar snarare som en önskan att få stopp på alla spekulationer med tanke på pressträffen och samverkan.
Skulle tro att de snarare är rätt less på såna som EH och bara önskar gå vidare med sorgen.
En sorg som måtte vara väldigt svår att hantera då den är ambivalent.
Om nu uppgifterna stämmer så har ju Hannas mamma återgett Fu och gjorde inga affärer då hon blev uppringd (även om du nämner syskon). Kanske resignation och vemod kan vara aktuella känslor?
Senast redigerad av develi 2019-05-14 kl. 16:27.
Citera
2019-05-14, 16:51
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Och jag betvivlar. Jag tror snarare att de är medvetna om det gemensamma beslutet med tanke på att allt förelöpt utan att ifrågasätta testamente eller annat.
Det har trots allt gått ett år och fyra månader.
Finns ingen indikation på intriger, det brukar läcka och det verkar snarare som en önskan att få stopp på alla spekulationer med tanke på pressträffen och samverkan.
Skulle tro att de snarare är rätt less på såna som EH och bara önskar gå vidare med sorgen.
En sorg som måtte vara väldigt svår att hantera då den är ambivalent.
Om nu uppgifterna stämmer så har ju Hannas mamma återgett Fu och gjorde inga affärer då hon blev uppringd (även om du nämner syskon). Kanske resignation och vemod kan vara aktuella känslor?
Är det PM:et du menar där, som Glittret spred? Det som beskriver hur tight familjen var, Hannas cancer osv?
Citera
2019-05-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Utanför tråden har okända personer skapat facebook-sidor med hat och namn på de nick ur tråden som inte delar vissas åsikter. Flera personer, även jag, har fått hot och hat i pm och mail. Man har skapat påhittade låtsasvänner och anhöriga till de döda barnen och vuxna och skrivit långa påhittade berättelser om dem, vad de gjort och tänkte.
Det är så fruktansvärt osmakligt så det går knappt att beskriva.

Varför är det så viktigt att det ska vara tyst??

Jag skulle vilka ha lite källor på dessa anklagelser, dom är lite för starka för att få framföras utan någon verifiering. Hur kan någon skapa Facebooksidor med namn på anonyma deltagare i tråden och var har hotarna fått tag på mailadresser? Finns det läckor på Flashback som gör att sånt kan komma ut så vill jag veta det!

Vem har skapat påhittade låtsasvänner och anhöriga till familjen? Det finns mindre än en handfull som påstår sig vara vänner eller anhöriga. Det är desto fler som gör egna tolkningar om vad familjen gjort och tänkt. Båda grupperna har blivit ifrågasatta av vissa och hyllade av andra. Jag skulle nog vilja påstå att hyllningarna och bönerna för att behålla Rockungen kvar i tråden var höjden av fruktansvärd osmaklighet. Hens beskrivningar om misshandel, kameraövervakning och psykisk terror slukades med hull och hår som vore de inristade i Mose stentavlor. Ren och skär idioti.

Det är fel att kasta ur sig obekräftade anklagelser om uthängningar på Facebook eller epost om man inte kan visa att identiteter och e-postadresser har läckt från Flashback. Det vore påkallat om någon moderator i tråden kunde bekräfta eller dementera sanningshalten i det Solglittret påstår.
Citera
2019-05-14, 16:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle vilka ha lite källor på dessa anklagelser, dom är lite för starka för att få framföras utan någon verifiering. Hur kan någon skapa Facebooksidor med namn på anonyma deltagare i tråden och var har hotarna fått tag på mailadresser? Finns det läckor på Flashback som gör att sånt kan komma ut så vill jag veta det!

Vem har skapat påhittade låtsasvänner och anhöriga till familjen? Det finns mindre än en handfull som påstår sig vara vänner eller anhöriga. Det är desto fler som gör egna tolkningar om vad familjen gjort och tänkt. Båda grupperna har blivit ifrågasatta av vissa och hyllade av andra. Jag skulle nog vilja påstå att hyllningarna och bönerna för att behålla Rockungen kvar i tråden var höjden av fruktansvärd osmaklighet. Hens beskrivningar om misshandel, kameraövervakning och psykisk terror slukades med hull och hår som vore de inristade i Mose stentavlor. Ren och skär idioti.

Det är fel att kasta ur sig obekräftade anklagelser om uthängningar på Facebook eller epost om man inte kan visa att identiteter och e-postadresser har läckt från Flashback. Det vore påkallat om någon moderator i tråden kunde bekräfta eller dementera sanningshalten i det Solglittret påstår.
För mig räcker det med gruppens namn, så jag kan gå in i den för att rota rätt på de uppgifterna som Glittret nämner. Att Glittret får hot via mail är ju också märkligt. Man lägger väl inte upp sin e-mailadress bara så där? Var på Facebook diskuterar man Bjärredfallet så ingående?
Citera
2019-05-14, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Är det PM:et du menar där, som Glittret spred? Det som beskriver hur tight familjen var, Hannas cancer osv?
Nej, jag menade då missan säger sig ha ringt upp hennes mamma. För övrigt tror jag man ska tänka utanför boxen när det kommer till släkt eller syskon.
De har ju egna barn de måste låta livet gå vidare för. De ska inte dras in i tråden men jag tror att barnen kan ge en återspegling.
Citera
2019-05-14, 18:36
Medlem
Även om jag fortfarande tvivlar på att flickorna led av just ME så tycker jag inte att det är ok att gräva mer i fallet för att skriva en bok om det nu stämmer det SG sagt. Det känns verkligen inte ok för flickornas skull.
Citat:
Jaha. Så intressant för tråden. Du är likt dig. Sölar ner tråden med en massa uppmuntrande hejarop för glittret som är helt ointressant.
Stackarn.

De som kallats mördarkramare är snarare de som ansett Fu:s resultat varit korrekt och KONSTANT sker en vantolkning om att hålla O bakom ryggen.
Pretty hjärndöd tolkning med andra ord.

Det är en version av offermentalitet du kör med ("får stå ut med") iom att du överhuvudtaget tar upp det helt OT:
Sparkar du på sjuka och din skrift uppfattas oempatisk mot nån part - lev med det. Utan ältande.

Det här lilla var on topic, bra jobbat:
Det man kan se på blogget är undermåligt, ser mer ut att vara plockat härifrån och påminner mer om hur Rönnbäck agerade. I brist på riktig info kanske vissa har en fallenhet att dra sig till konspirationer?
Synd, för hon har en bra karriär.
Det finns ingenting nytt, bloggen är fadd. Allt finns redan i denna tråd.

Det är enbart en amsaga via Solglittret, det är inte officiella fakta.
Försynt försöker påpeka?

För övrigt är det ointressant - det är skuldfrågan kring de oskyldiga barnen som det i huvudsak rör sig om.
Hanna ville dö och ska framstå i skenet som en mördare och inte nåt offer.
Citera
2019-05-14, 18:48
Medlem
Lillamig72s avatar
Finns ingen hatsida.
Senast redigerad av Lillamig72 2019-05-14 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in