Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Jag tycker inte att E Höglund varken ”snaskat” i Bjärredsfallet eller att det är fel att en erfaren journalist vill fördjupa sig i det som hänt.
Det är mord på tre personer varav två barn. Dessutom med många märkliga omständigheter. Väl värt att belysa och skriva om.
Fler journalister borde undersöka och skriva. Ta reda på fakta och se om skola, vården och samhället kan lära sig något, upptäcka varningssignaler.
Att försöka tysta ner med åsikter att en undersökande journalist ”snaskar” är nog precis vad Råstam och Josefson också fick höra. Som tur var för såväl Quick och bröderna i Kevinfallet lyssnade de inte.
Vänta och se istället och bedöm det hon presenterar. Klaga om det är dåligt då istället är mitt tipps.
Jag förstår att du själv tagit personlig kontakt med journalister, Glittret. Kanske visat dem exempel på hotfulla meddelanden som du fått ta emot pga att du ifrågasätter den officiella bilden. Jag tror att du talar sanning.
Vet inte om EH är rätt person för att gå vidare? Hon är som sagt både tuff och rutinerad och att hon inte längre är purung behöver inte ligga henne i fatet. Spontant är jag inte övertygad.
De rabiata utbrotten här i tråden talar kanske sitt tydliga språk. Under förevändning att man står på de anhörigas och de ME-sjukas sida. De senare slukar allt okritiskt.
Och de anhöriga? Tja, om alla som försynt försöker påpeka att det kanske visade sig att det var en trippelmördare och tre mordoffer, att ingenting i polisens pressträff motsäger detta (men kanske ACA berättade det för dig, det kan bara hon och du veta). Om alla dessa möts av tillmälen som ”slickande medsystrar” och ”mördarkramare”, kryddat med svordomar och skratt, på vad sätt visar man då respekt för Hannas anhöriga?
När du sedan blev kallad ”Doktor Mengele” så hoppas och tror jag att du blev om möjligt ännu mer triggad att gå till botten med det här.
Vi andra får stå ut med att anklagas för att sparka på sjuka, vara oempatiska osv.
Men du är smartare än så.