2019-05-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Intervju efter Norgematchen:

AB: Zadorov spelar i Colorado och vet att han (Landeskog) kommer till VM. Stämmer det?
Grönborg: Jag vet inte. Troligtvis får vi reda på imorgon exakt vad som händer. Säger han det har han mer uppgifter än jag har men stämmer det så är det väldigt positivt.

Låter lovande, men vågar inte ropa hej än.
Citera
2019-05-14, 01:47
Medlem
Stefan4s avatar
Med dagens match har William Nylander nu spelat totalt 13 VM-matcher (inkl 2017) och har i dessa gjort 22 poäng (9+13). Det ger ett snitt på 1.69 poäng per match, vilket får anses vara förbannat jävla bra. Dessutom är han +19 och har endast dragit på sig två utvisningsminuter.
Citera
2019-05-14, 01:53
Medlem
Bartman777s avatar
Usch vad svårt det är med femmor, och blev ju inte lättare efter att ha sett kemin i Wennberg-kedjan idag (eller så blev det just det ). Men här är ett försök, med Landeskog i laget.

Landeskog-EP40-Lindholm
Nylander-Wennberg-Hörnqvist
Lindblom/Eriksson-Lander-Bratt
Lindblom/Eriksson/Rasmussen-Krüger-Kempe/Kempe

Kvittar vilken som är första- och andrakedja här tycker jag, båda ska spela ungefär lika mycket, lite beroende på hur det flyter på för dem i aktuell match. Tredje/fjärde blev svårare, vill helst inte ha Eriksson i fjärde, men Lindblom är ju inte dålig heller. Tanken är att Tredjekedjan ska ta lite mer defensivt ansvar än kedja 1 och 2, men ändå kunna producera framåt i viss mån.
Fjärde ska köra defensivt som prio ett. Sen gör det såklart inget om de stänker in någon heller.

Har som sagt ingen koll överhuvudtaget på bröderna Kempe, så därför blev dom över för mig. Vet inte alls hur de gör sig i en fjärdekedja. Någon får gärna upplysa mig lite om hur de är som spelare.
Känns som vi överlag har väldigt offensiva forwards, även om många av dem också kan ta defensivt ansvar.

Backarna då... Jag har länge haft otroligt svårt för Ekholm, sedan Brynäs-tiden. I mina ögon är han fortfarande en dampig ADHD-snorunge. En bild jag har svårt att tvätta bort, trots att jag vet att han mognat både som person och i sitt spel. Helst hade jag satt honom på läktaren, men det är inte realistiskt med tanke på den spelare han är idag. Så jag ska vara snäll

OEL-Klingberg
Gustafsson-Larsson/Ekholm
Larsson/Ekholm-Pettersson
Hägg

Dock svårt ändå, jag tycker OEL och A.Larsson känns som ett bra första backpar, men jag har svårt att inte slänga in Klingberg i första, så så fick det bli. Jag gillar verkligen Hägg, men tanken med att jag sätter honom som sjunde är att man kan kasta in honom på isen lite då och då, här och där - när hans spel behövs.

Ekholm fick vara med iallafall, men det tog emot
Sen ska jag tillägga att jag inte är ett fan av att ha gjutna femmor en hel turnering igenom, om det inte funkar. Man kan alltid flytta någon för att röra om, om det låser sig.

Tankar?
Senast redigerad av Bartman777 2019-05-14 kl. 02:00.
Citera
2019-05-14, 04:12
Medlem
Efter 3 matcher och om Landeskog kommer ser jag något liknande:

Lundqvist, Markström

Ekman Larsson - A.Larsson
Ekholm - Klingberg
Hägg/Pettersson - E-Gustafsson

Landeskog - EP40 - E.Lindholm
Nylander - Wennberg - Hörnqvist
Lindblom/Eriksson - Lander - Bratt/A.Kempe
Lindblom/Eriksson - Krüger - Bratt/A.Kempe
M.Kempe, Rasmussen

Yttrarna i bottenkedjorna är oerhört jämnt.
Citera
2019-05-14, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tankar?

Kolla laget jag tog ut. Väldigt jämnt mot ditt. Du är verkligen inte ute och cyklar.

Inget fan heller av Eriksson i 4:e, men som sagt är Lindblom bra.

Adrian Kempe är C/W, väldigt explosiv, fysisk, tvåvägs, kan både passa och skjuta. Passar in i alla 4:a kedjor. Broder Mario är inte alls lika explosiv eller fysisk, men han jobbar hårt och har bra skridskoåkning. Han håller inte offensivt på denna nivån men en 4:e kedja kan han göra det hyfsat bra i. Mario kämpar i en 4:e kedja i NHL medan Adrian gjorde 28 poäng denna säsongen, 40 poäng förra. Så båda passar in i 4:e kedja.

Angående att vi har väldigt offensiva forwards, även om många av dem också kan ta defensivt ansvar så stämmer det. Är väl bara Kruger, M.Kempe och Rasmussen som inte kan ses som offensiva på denna nivån. Wennberg och Lander kanske också när motståndet blir riktigt bra.

Ekholm har gjort det väldigt bra i NHL och är en stjärnback där borta. Han är given med mycket istid. Klingberg och OEL kan spela ihop, men jag ser gärna att de två och Gustafsson är i varsitt backpar. Klingberg kan absolut spela i ett 2:a backpar.
Citera
2019-05-14, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tack för orden Ska se om jag kanske ger det ett försök ikväll.
Men ha inga höga förhoppningar, jag har inte riktig koll på alla spelares egenskaper. Bröderna Kempe, Lindblom och Rasmussen har jag typ ingen koll på. Men ska försöka senare ändå, för skojs skull

Lindblom är en 2-vägsforward. Funkar i alla kedjor. Stor, hyfsad fysisk, bra skott osv. 33 poäng i NHL säsongen som var. Man vill helst komma åt hans målskytte men han kan även bidra defensivt. Rasmussen har nästan 1 PPG i KHL så han har offensiva kvalitéer, både som spelfördelare och med hårt skott. Men inte på denna nivån. Här är han i bästa fall en 4:e kedjespelare som bidrar som defensiv forward och kan spela box play.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-14 kl. 04:35.
Citera
2019-05-14, 05:39
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Efter 3 matcher och om Landeskog kommer ser jag något liknande:

Lundqvist, Markström

Ekman Larsson - A.Larsson
Ekholm - Klingberg
Hägg/Pettersson - E-Gustafsson

Landeskog - EP40 - E.Lindholm
Nylander - Wennberg - Hörnqvist
Lindblom/Eriksson - Lander - Bratt/A.Kempe
Lindblom/Eriksson - Krüger - Bratt/A.Kempe
M.Kempe, Rasmussen

Yttrarna i bottenkedjorna är oerhört jämnt.

Såhär ska det se ut!

Blir ju inte lättare för Grönborg efter poängsuccén som Lander bidragit med, han kan bara inte petas!
Och vem hade egentligen trott att Wennberg skulle vara SÅHÄR bra?

Första backpar med OEL & Adam Larsson ska inte separeras på, det ser för bra ut helt enkelt!
Glöm inte att Adam Larsson blev uttagen till världslaget förra året.

Klingberg kommer nog att passa in som handen i handsken bredvid Ekholm, när burger drar på sig Tre Kronor tröjan då är det nästan garanterat VM-Guld

Nylander vilken jävla kung han är, jag håller han som favorit till att även utses som 2019 års MVP

Mvh
Senast redigerad av Wretch32 2019-05-14 kl. 05:42.
Citera
2019-05-14, 05:45
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Såhär ska det se ut!

Blir ju inte lättare för Grönborg efter poängsuccén som Lander bidragit med, han kan bara inte petas!
Och vem hade egentligen trott att Wennberg skulle vara SÅHÄR bra?

Nylander vilken jävla kung han är, jag håller han som favorit till att även utses som 2019 års MVP

Mvh
Och när Nylander blev uttagen satt folket i soffan "jävla snorunge/dålig säsong bakom sig" m.m. Jag säger inte att du sa så, men det är kul att ingen av de finns längre utan nu är han VM-kung istället. Jäklar vad jag ogillar alla internetexperter som vänder kappan efter vinden lika snabbt som Wennerholm.
Citera
2019-05-14, 06:50
Medlem
Sverige är spellediga nu i 2 dagar innan en enkel match mot Österrike väntar. Det viktiga nu är att Landeskog blir klar att han ansluter och han sedan kommer. Klingberg ansluter idag. Resterande spelare kan behöva vila dessa 2 dagar (Okej inte Enroth).

Om nu Landeskog kommer, hur vill ni göra med sista platsen?

Alternativen är väl:
1. Ge den till Holm/Bengtsson/Nygård.
2. Kolla med Janmark men väldigt osäkert om han kommer.
3. Kolla med Nemeth.
4. Vänta på att Carolina åker ut rätt fort mot Boston och plocka in Wallmark.
5. Vänta på att Boston, San José eller St. Louis åker ut och plocka någon svensk där.

Mina kommenterar:
1. Ingen av de spelarna lockar direkt.
2. Gillar Janmark med vi har så många på samma nivå som Eriksson, Lindblom, Bratt, A.Kempe, Lander osv så inte jättelockande.
3. Är ungefär på nivå med Hägg och ingen direkt förbättring om det ens är det.
4. Gillar Wallmark, men som med Janmark har vi redan många spelare på den nivån, tex de som nämns under Janmark.
5. Marcus Johansson skulle höja laget lite, men Boston lär inte åka ut eller göra det väldigt sent. Nordström och Forsbacka Karlsson är inte värda att ta in sent. Steen lär inte komma, Gunnarsson kan vara skönt att få in med det blir sent i sådana fall. Sundqvist samma som med Janmark och Wallmark, ingen direkt förbättring. San José om de åker ut så blir det nog sent. Nyqvist är en toppspelare i detta lag, Sörensen och M.Karlsson kan vi skippa, EK65 är alltid välkommen, kan skippa Heed och Ryan.
Citera
2019-05-14, 07:03
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Och när Nylander blev uttagen satt folket i soffan "jävla snorunge/dålig säsong bakom sig" m.m. Jag säger inte att du sa så, men det är kul att ingen av de finns längre utan nu är han VM-kung istället. Jäklar vad jag ogillar alla internetexperter som vänder kappan efter vinden lika snabbt som Wennerholm.

Haha joo nog var jag allt lite skeptiskt till både Nylander & Wenneber efter deras NHL säsonger, men självklart ska dom båda med till VM oavsett.
Speciellt Nylander efter hans VM 2017😊

Mvh
Citera
2019-05-14, 07:44
Medlem
Zach Werenski ansluter till USA, och Tyson Jost & Pierre-Luc Dubois till Kanada.
Citera
2019-05-14, 08:50
Bannlyst
Wennberg och Hörnqvist var jävligt bra igår.

Hade kunnat bli 15-0 fö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in