Usch vad svårt det är med femmor, och blev ju inte lättare efter att ha sett kemin i Wennberg-kedjan idag (eller så blev det just det

). Men här är ett försök,
med Landeskog i laget.
Landeskog-EP40-Lindholm
Nylander-Wennberg-Hörnqvist
Lindblom/Eriksson-Lander-Bratt
Lindblom/Eriksson/Rasmussen-Krüger-Kempe/Kempe
Kvittar vilken som är första- och andrakedja här tycker jag, båda ska spela ungefär lika mycket, lite beroende på hur det flyter på för dem i aktuell match. Tredje/fjärde blev svårare, vill helst inte ha Eriksson i fjärde, men Lindblom är ju inte dålig heller. Tanken är att Tredjekedjan ska ta lite mer defensivt ansvar än kedja 1 och 2, men ändå kunna producera framåt i viss mån.
Fjärde ska köra defensivt som prio ett. Sen gör det såklart inget om de stänker in någon heller.
Har som sagt ingen koll överhuvudtaget på bröderna Kempe, så därför blev dom över för mig. Vet inte alls hur de gör sig i en fjärdekedja. Någon får gärna upplysa mig lite om hur de är som spelare.
Känns som vi överlag har väldigt offensiva forwards, även om många av dem också kan ta defensivt ansvar.
Backarna då... Jag har länge haft otroligt svårt för Ekholm, sedan Brynäs-tiden. I mina ögon är han fortfarande en dampig ADHD-snorunge. En bild jag har svårt att tvätta bort, trots att jag vet att han mognat både som person och i sitt spel. Helst hade jag satt honom på läktaren, men det är inte realistiskt med tanke på den spelare han är idag. Så jag ska vara snäll
OEL-Klingberg
Gustafsson-Larsson/Ekholm
Larsson/Ekholm-Pettersson
Hägg
Dock svårt ändå, jag tycker OEL och A.Larsson känns som ett bra första backpar, men jag har svårt att inte slänga in Klingberg i första, så så fick det bli. Jag gillar verkligen Hägg, men tanken med att jag sätter honom som sjunde är att man kan kasta in honom på isen lite då och då, här och där - när hans spel behövs.
Ekholm fick vara med iallafall, men det tog emot
Sen ska jag tillägga att jag inte är ett fan av att ha gjutna femmor en hel turnering igenom, om det inte funkar. Man kan alltid flytta någon för att röra om, om det låser sig.
Tankar?