Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
EP+Lillnyllet är väl kanske ett litet ytterligare tecken på att Grönborgs hockey-IQ och förmåga att sätta ihop kedjor har vissa begränsningar (även om han besitter många andra kvaliteter).
Med Nylander-EP40-Hörnqvist finns alla spetsegenskaper som behövs så på så sätt så är det rätt smart att sätta de ihop. Men båda Nylander och EP40 behöver rätt så mycket puck. Därav tror jag inte de passar ihop. Sedan är båda väldigt ofysiska av sig också och lite svaga i defensiven. Jag tror inte Hörnqvist kan kompensera upp allt detta. Nej dela på de istället. Men Grönborg ska ha credd som försöker. Det hade kunnat bli riktigt bra om de hittade kemi. Tror inte detta har något med bristande IQ hos Grönborg att göra. Men det finns inget facit och ibland måste man chansa, vilket men i en sådan här lång turnering med 7 gruppspelsmatcher har råd att göra någon gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
Här borde Garpenlöv kunna bidra mer (knappast Popovic...:-)).
Förstår verkligen inte hur Popovic kan vara med i tränarstaben. Får dåliga vibbar av honom sedan tiden med Mårths. Nu försvinner tyvärr Grönborg och Rönnberg, Hallam och Bullan är i SHL. Är inget fan av Garpenlöv som Förbundskapten heller.
Mitt drömtränarstab:
Förbundskapten: Grönborg/Rönnberg/Hallam.
Assisterande: Garpenlöv.
Assisterande: Bullan.
Assisterande/J20: Monthen.
Hjälptränare: Lidström/Alfredsson/Sundin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
Han trodde kanske att EP=Bäckis för Lillnyllet.
Nej jag tror mer att kedjan är tänkt så här om man förenklar det lite:
Nylander =`spelfördelare
EP40 = målskytt
Hörnqvist = rollspelare
2017 var det väl:
Nylander = målskytt
Bäckström = spelfördelare
O.Lindberg = rollspelare
Citat:
Ursprungligen postat av
Minarstorreandin
EP kan mycket väl utvecklas åt Bäckis-hållet (men jag hoppas inte det, inget fel med Bäckis, verkligen inte, men EP har en annan dimension som är sjukt underhållande). Men helt klart så äter EP o Lillnyllet varandras lunch på isen just nu.h
Jag tror inte EP40 håller på att utvecklas åt Bäckis-hållet, men de vill att han ska bli mer komplett (läs spelfördelare också) och inte enbart en sniper pga hans enorma spelsinne. EP40 är för bra för att inte bli en rätt komplett hockeyspelare. Att bara använda honom som sniper är slöseri med talang.