2019-05-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fast vet inte hur resten ska formeras då, är inget bra på kedjor och brukar sällan ge mig på det
kanske att Lindholm får centra en andra kedja, och att man sätter någon annan i första.
.

Försök gärna Tycker du och Trollfeeder är de vettiga i denna tråden. Sedan finns det många andra vettiga också, men de är inte lika aktiva.

Jag gillar inte heller Nylander och EP40 i samma kedja. Kedjan med Landeskog-EP40-Lindholm kan absolut bli bra.

Nu vet jag inte vad folk tycker när jag formar lag men jag tänker så här:

Första 2 kedjorna: Offensiva men med balans. De offensivt bästa spelarna men även i alla fall någon/några som kan bidra med att stå framför mål, vara säkra defensivt, spela fysiskt och jobba hårt. Utöver det krävs i alla fall 2 spelskickliga forwards som kan passa och göra mål. Kan tänka lite: "Målskytt - Spelfördelare - Rollspelare" även om man inte behöver följa den ramen fullt ut. Tredjekedjan ska vara tvåvägs men främst bra defensivt. Ska finnas lite av den offensiva kvaliteten som nämns i kedjorna ovan. Defensivt handlar det om att vara spelsmart eller jobba hårt mycket. Fjärdekedjan ska vara bra defensivt. Kan den producera offensivt så är det en bonus. Gäller att spelarna köper dessa roller, alltså inga stjärnor här direkt. Kollar vi Kanada när de absolut bästa är med där det vimlar av kvalité så är en som Toews given i en 4:e kedja tex. Undviker att slänga in de bästa målskyttarna i samma kedja utan delar upp det i alla fall 2 kedjor.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-13 kl. 08:48.
Citera
2019-05-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minarstorreandin
EP+Lillnyllet är väl kanske ett litet ytterligare tecken på att Grönborgs hockey-IQ och förmåga att sätta ihop kedjor har vissa begränsningar (även om han besitter många andra kvaliteter).

Med Nylander-EP40-Hörnqvist finns alla spetsegenskaper som behövs så på så sätt så är det rätt smart att sätta de ihop. Men båda Nylander och EP40 behöver rätt så mycket puck. Därav tror jag inte de passar ihop. Sedan är båda väldigt ofysiska av sig också och lite svaga i defensiven. Jag tror inte Hörnqvist kan kompensera upp allt detta. Nej dela på de istället. Men Grönborg ska ha credd som försöker. Det hade kunnat bli riktigt bra om de hittade kemi. Tror inte detta har något med bristande IQ hos Grönborg att göra. Men det finns inget facit och ibland måste man chansa, vilket men i en sådan här lång turnering med 7 gruppspelsmatcher har råd att göra någon gång.

Citat:
Här borde Garpenlöv kunna bidra mer (knappast Popovic...:-)).

Förstår verkligen inte hur Popovic kan vara med i tränarstaben. Får dåliga vibbar av honom sedan tiden med Mårths. Nu försvinner tyvärr Grönborg och Rönnberg, Hallam och Bullan är i SHL. Är inget fan av Garpenlöv som Förbundskapten heller.

Mitt drömtränarstab:

Förbundskapten: Grönborg/Rönnberg/Hallam.
Assisterande: Garpenlöv.
Assisterande: Bullan.
Assisterande/J20: Monthen.
Hjälptränare: Lidström/Alfredsson/Sundin.

Citat:
Han trodde kanske att EP=Bäckis för Lillnyllet.

Nej jag tror mer att kedjan är tänkt så här om man förenklar det lite:

Nylander =`spelfördelare
EP40 = målskytt
Hörnqvist = rollspelare

2017 var det väl:

Nylander = målskytt
Bäckström = spelfördelare
O.Lindberg = rollspelare

Citat:
EP kan mycket väl utvecklas åt Bäckis-hållet (men jag hoppas inte det, inget fel med Bäckis, verkligen inte, men EP har en annan dimension som är sjukt underhållande). Men helt klart så äter EP o Lillnyllet varandras lunch på isen just nu.h

Jag tror inte EP40 håller på att utvecklas åt Bäckis-hållet, men de vill att han ska bli mer komplett (läs spelfördelare också) och inte enbart en sniper pga hans enorma spelsinne. EP40 är för bra för att inte bli en rätt komplett hockeyspelare. Att bara använda honom som sniper är slöseri med talang.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-13 kl. 09:16.
Citera
2019-05-13, 09:41
Medlem
Jarvsofakss avatar
Det pratas om att Landeskog inte kommer få grönt tecken från lagledningen i Colorado. Han missade större delen av mars och de vill att han avstår VM. Observera att detta är rykten.
Citera
2019-05-13, 10:39
Medlem
Tänkte ta ut Sveriges bästa uppställningar och se vilka lag dessa spelare hade kommit i. Tex Lag 1, 2, 3 osv. Nu behöver ni ju inte påpeka minsta lilla detalj då det kan vara rätt så jämnt men ungefär så här:

Lag 1
Lehner, Lundqvist, Markström

Ekholm - EK65
Hedman - Strålman
H.Lindholm - Ekman Larsson
Hjalmarsson - Klingberg

Forsberg - Bäckström - Arvidsson
Landeskog - E.Pettersson - E.Lindholm
Rakell - Zibenejad - W.Karlsson
Järnkrok - Backlund - Söderberg
Nylander, Hörnqvist

Lag 2
Nilsson, Enroth, Ullmark

Edler - Dahlin
Larsson - Klefbom
Brodin - E.Gustafsson
Pettersson - Gunnarsson

Nyqvist - Wennberg - Silfverberg
Steen - A.Kempe - Åberg
A.Johnsson - Sundqvist - Bratt
M.Johansson - Kruger - Janmark
Lander, Hagelin

Lag 3:
Hellberg, Fasth, Högberg

Kronwall - Djoos
Hägg - R.Andersson
Nemeth - E.Gustafsson
Heed - Bertilsson

O.Lindholm - Eriksson Ek - A.Nylander
Olofsson - Wallmark - L.Eriksson
Burakowsky - Lindberg - JDLR
Pääjärvi - Nordström - Fast
Sörensen, Ehn

Lag 4
Forsberg. Lassinantti, Reideborn

Forsling - Folin
Kylington - Ericsson
Ryan - J.Larsson
Pilut - Fantenberg

Omark - P.Lindholm - C.Klingbrg
Möller - Forsbacka Karlsson - Rasmussen
M.Kempe - Rask - F.Pettersson
Evenberg - M.Karlsson - J.Larsson
J.Lundqvist, Bergström

Slutresultat:
Lundqvist: Lag 1
Markström: Lag 1
Enroth: Lag 2

Ekholm: Lag 1
Ekman Larsson: Lag 1
Klingberg: Lag 1
Larsson: Lag 2
E.Gustafsson: Lag 2
Pettersson: Lag 2
Hägg: Lag 3

E.Pettersson: Lag 1
E.Lindholm: Lag 1
Nylander: Lag 1
Hörnqvist: Lag 1
Wennberg: Lag 2
A.Kempe: Lag 2
Bratt: Lag 2
Kruger: Lag 2
Lander: Lag 2
O.Lindblom: Lag 3
L.Eriksson: Lag 3
Rasmussen: Lag 4
M.Kempe: Lag 4
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-13 kl. 11:05.
Citera
2019-05-13, 10:57
Medlem
Så jävla dåligt med hur matcherna är upplagda. Igår var det bara rena skitmatcher, och idag så är det bara riktigt jävla bra matcher så det går hela tiden två matcher man vill se samtidigt. Önskar hälften av dom spelades igår så hade man kunnat se alla live.

En annan grej jag vill grina om är varför ska finalen jämt spelas dagen efter semifinalen?? Samma i JVM. Fattar inte?? Är väl bättre med en dags vila från semifinalen för att få en så bra final som möjligt
Citera
2019-05-13, 13:05
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tänkte ta ut Sveriges bästa uppställningar och se vilka lag dessa spelare hade kommit i. Tex Lag 1, 2, 3 osv. Nu behöver ni ju inte påpeka minsta lilla detalj då det kan vara rätt så jämnt men ungefär så här:

Lag 1
Lehner, Lundqvist, Markström

Ekholm - EK65
Hedman - Strålman
H.Lindholm - Ekman Larsson
Hjalmarsson - Klingberg

Forsberg - Bäckström - Arvidsson
Landeskog - E.Pettersson - E.Lindholm
Rakell - Zibenejad - W.Karlsson
Järnkrok - Backlund - Söderberg
Nylander, Hörnqvist

Lag 2
Nilsson, Enroth, Ullmark

Edler - Dahlin
Larsson - Klefbom
Brodin - E.Gustafsson
Pettersson - Gunnarsson

Nyqvist - Wennberg - Silfverberg
Steen - A.Kempe - Åberg
A.Johnsson - Sundqvist - Bratt
M.Johansson - Kruger - Janmark
Lander, Hagelin

Lag 3:
Hellberg, Fasth, Högberg

Kronwall - Djoos
Hägg - R.Andersson
Nemeth - E.Gustafsson
Heed - Bertilsson

O.Lindholm - Eriksson Ek - A.Nylander
Olofsson - Wallmark - L.Eriksson
Burakowsky - Lindberg - JDLR
Pääjärvi - Nordström - Fast
Sörensen, Ehn

Lag 4
Forsberg. Lassinantti, Reideborn

Forsling - Folin
Kylington - Ericsson
Ryan - J.Larsson
Pilut - Fantenberg

Omark - P.Lindholm - C.Klingbrg
Möller - Forsbacka Karlsson - Rasmussen
M.Kempe - Rask - F.Pettersson
Evenberg - M.Karlsson - J.Larsson
J.Lundqvist, Bergström

Slutresultat:
Lundqvist: Lag 1
Markström: Lag 1
Enroth: Lag 2

Ekholm: Lag 1
Ekman Larsson: Lag 1
Klingberg: Lag 1
Larsson: Lag 2
E.Gustafsson: Lag 2
Pettersson: Lag 2
Hägg: Lag 3

E.Pettersson: Lag 1
E.Lindholm: Lag 1
Nylander: Lag 1
Hörnqvist: Lag 1
Wennberg: Lag 2
A.Kempe: Lag 2
Bratt: Lag 2
Kruger: Lag 2
Lander: Lag 2
O.Lindblom: Lag 3
L.Eriksson: Lag 3
Rasmussen: Lag 4
M.Kempe: Lag 4

Gillar den uppställning starkt. Framförallt hedman-strålman känns mäktig. Men du kollat förmycket på gamla meriter. Vad tror du om en spelare som Joel Persson. Tror du han kan styra upp Edmontons PP och peta Erik Karlsson i din uppställning om ett år? Du kör ju alltid med gamla fega kort

Roligt att spela med i dina fördomar.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-13 kl. 13:10.
Citera
2019-05-13, 14:50
Bannlyst
´Tråkigt med Lehner. Han är en världsmålvakt, men har ej lirat VM eller OS på A-nivå. Hade gärna sett honom i VM.

Snart match! Tippar Finland - USA 3-2, sisu!!!

Sverige - Norge 6-1
Citera
2019-05-13, 15:06
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Så jävla dåligt med hur matcherna är upplagda. Igår var det bara rena skitmatcher, och idag så är det bara riktigt jävla bra matcher så det går hela tiden två matcher man vill se samtidigt. Önskar hälften av dom spelades igår så hade man kunnat se alla live.

Håller med, jag skulle vilja se alla dagens matcher. Vet inte vilken jag ska välja av USA-FIN och RUS-CZE.

Sverige-matchen får det bli att se för min del dock, 'ven om jag gärna hade sett SVK-CAN också.

Förövrigt kan jag också ställa upp på att äta en gammal sko, några gamla snusprillor, eller vad som helst om Kakko skulle lyckas göra ett enda mål, eller assist för den delen, mot Italien i detta VM.

Citat:
Försök gärna Tycker du och Trollfeeder är de vettiga i denna tråden. Sedan finns det många andra vettiga också, men de är inte lika aktiva.

Jag gillar inte heller Nylander och EP40 i samma kedja. Kedjan med Landeskog-EP40-Lindholm kan absolut bli bra.

Tack för orden Ska se om jag kanske ger det ett försök ikväll.
Men ha inga höga förhoppningar, jag har inte riktig koll på alla spelares egenskaper. Bröderna Kempe, Lindblom och Rasmussen har jag typ ingen koll på. Men ska försöka senare ändå, för skojs skull
Senast redigerad av Bartman777 2019-05-13 kl. 15:09.
Citera
2019-05-13, 17:03
Medlem
Landeskog ska vara på väg in!
Citera
2019-05-13, 17:13
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Landeskog ska vara på väg in!
Härligt! Källa?
Citera
2019-05-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Härligt! Källa?

SVT i periodpausen mellan Finland - USA.

Inte 100 % klart men det ska vara nära.
Citera
2019-05-13, 17:30
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ingen liten jämförelse.

Kruger är inte medioker.

Jo han är en medioker NHL spelare, han har fått den rollen han har bara för att han inte klarar av något annat, visst har han gjort det bra men jag har sett många nobodys i 3-4e kedjan som gjort det betydligt bättre än Kruger.

Sluta hypa upp svenska spelare bara för att dom just är svenskar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in