2019-05-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det SD framför allt borde göra är att sätta fingret på KD:s ömma punkt, nämligen att de inte gjort upp med flyktingliberalismen. De har hittat en ny framgångsrik identitet i “SD light” men sanningen är att bakom Skyttedal står toppkandidaterna 2+3, David Lega och Liza-Maria Norlin. Om dessa två fick trycka på en knapp som upplöste den svenska nationalstaten, rev gränserna och gjorde Sverige och svenskarnas tillgångar till 60 miljoner asylanters egendom så skulle de inte tveka en sekund. De är stenhårt fast i den gamla frikyrkliga grejen med att leka Jesus och gömma asylanter i gillestugan. Tyvärr är SD så överväldigade över att få sin första “kompis” (inte) i riksdagen att de nu verkar anse att KD ska skyddas från kritik. SD borde tvärtom driva en kampanj på temat “möt det riktiga KD” där Weimers berättar skräckhistorier från insidan om hur KD drivit galenskap som att låta asylanter söka asyl direkt på svenska ambassader. KD är i större behov av en massiv utrensning än M när det handlar om att såga bort sjuka flyktingliberala grenar. Moderater håller käft och driver det som kommer uppifrån, old-school kristdemokrater är bokstavligt talat religiöst övertygade om att Sverige ska vara Noaks ark för hela MENA och där hjälper inga order från partiledningen. Och att ledningen ens tänker tanken att skicka Lega och Norlin till EP istället för att gömma dem underst i soptunnan visar att den nya tuffa linjen bara är kosmetika än så länge.

När det gäller EP-valet tror jag att SD kommer att landa i den övre kanten av förväntningarna. Jag tror att alla OI har mekanismer som lägger in i beräkningen att SD-väljare traditionellt inte har orkat släpa sig till valurnorna. Det må ha varit så förr, men när man slukat en så stor andel av moderaternas väljare som SD har gjort sedan förra EP-valet 2014 så får man rimligen moderatmässigt valdeltagande på köpet. Jag tror på de c:a 18-19 som toppnoteringarna har visat.
Ebba har lyckats att effektivt kamouflera sin vurm för stort mottagande, eller kanske lyckats tysta dem som vurmar. Hon deklarerar så explosivt det hon för tillfället har på hjärnan, så ingen tänker på Kds' asylintentioner. De har väl Adaktusson också som kandidat?
Lena Mellin tror att SD kommer att ligga i högre skiktet i resultatlistan i dagens AB. T.o.m den stora valvinnaren. Inte så blygsam som tidigare.
2019-05-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SD bör i Riksdagen lägga ett par skarpa förslag, som helt baseras på tankar & uttalande från de "reformerade" M & KD. Skapa publicitet kring frågorna, för att syna hur "reformerade" M & KD verkligen är.

I samband med detta bör man också, själv eller via ombud, göra tydligt att det är just idéer från M & KD som man paketerat till skarpa förslag.
Det är på gång en omröstning i riksdagen. Röstar KD ja till detta förslaget så kan alla se att KD inte är ett alternativ till SD.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2019/05/regeringen-foreslar-att-den-tillfalliga-lagen-forlangs-i-tva-ar/

…. samtidigt som fler får möjlighet till familjeåterförening, säger justitie- och migrationsminister Morgan Johansson.

I propositionen föreslås att den tillfälliga lagen ska ändras så att alternativt skyddsbehövande och flyktingar får samma rätt till familjeåterförening.

Regeringen föreslår också att det i den tillfälliga lagen ska införas en bestämmelse om permanent uppehållstillstånd i vissa fall för utlänningar som har fötts i Sverige och som sedan födseln är statslösa.
2019-05-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Ebba har lyckats att effektivt kamouflera sin vurm för stort mottagande, eller kanske lyckats tysta dem som vurmar. Hon deklarerar så explosivt det hon för tillfället har på hjärnan, så ingen tänker på Kds' asylintentioner. De har väl Adaktusson också som kandidat?
Lena Mellin tror att SD kommer att ligga i högre skiktet i resultatlistan i dagens AB. T.o.m den stora valvinnaren. Inte så blygsam som tidigare.
Adaktusson har varit EP-parlamentariker, nu är han i riksdagen.

Jag tror att Mellin kan få rätt. Detta kan bli SD:s revansch efter relativ antiklimax i riksdagsvalet. Att de blir andra störst tror jag är relativt säkert då M saknar förutsättningar att valspurta. Vet inte hur den game changern skulle se ut i så fall. De skulle kunna tapetsera Sverige med en ny affisch med texten ”UT MED PACKET - SVERIGE ÅT SVENSKARNA! TOBÉ 2019 TJALALALALA” utan att väljarstödet rör sig en promille. Öppna era hjärtan-dörren kan aldrig stängas med mindre än att partiet upplöses och ombildas.
2019-05-12, 15:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Jag tror att Mellin kan få rätt. Detta kan bli SD:s revansch efter relativ antiklimax i riksdagsvalet. Att de blir andra störst tror jag är relativt säkert då M saknar förutsättningar att valspurta. Vet inte hur den game changern skulle se ut i så fall. De skulle kunna tapetsera Sverige med en ny affisch med texten ”UT MED PACKET - SVERIGE ÅT SVENSKARNA! TOBÉ 2019 TJALALALALA” utan att väljarstödet rör sig en promille. Öppna era hjärtan-dörren kan aldrig stängas med mindre än att partiet upplöses och ombildas.
Minnet efter Reinfeldt är ett evigt sänke för M, som nog bara blir tyngre med åren.

Så här kände jag själv 2015, som fd. gamma moderat.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan mycket väl bli en av dessa röster som försvinner från SD & går tillbaka till M i en kommande opinionsundersökning, det skall jag inte sticka under stol med.

Det enda som erfordras är att jag får se direktbilder från M-kongressen där Reinfeldt & AKB rullas i tjära & fjäder & bärs ut, förbi Enskede, på en järnvägsräls. Så lättpåverkad är jag, jag erkänner.

Jag känner det inte mindre starkt idag.
2019-05-12, 16:06
Medlem
Citat:

Tobé är ändå den stora stjärnan eftersom Hanif Bali är satt i husarrest. Lägg märke till att det är aldrig listige Uffe som kommer med dom riktigt hårda puckarna nu utan det är Tobé som nu får försöka rensa upp efter Ruinfeldts misstag.

Det är en hård kamp mellan M och KD nu men KD har tyvärr inge politik, dom har bara snygga skyltdockor som dock kläcker fram för Vänstern och Vänsterliberala svårsmälta budskap.

I EU-valet får nog M ungefär 17% och just nu verkar SD gå mot en högre siffra. Men vi skall inte ta ut något i förskott för då kommer pekpinnar ifrån Powergirl.
2019-05-12, 16:49
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tobé är ändå den stora stjärnan eftersom Hanif Bali är satt i husarrest. Lägg märke till att det är aldrig listige Uffe som kommer med dom riktigt hårda puckarna nu utan det är Tobé som nu får försöka rensa upp efter Ruinfeldts misstag.

Det är en hård kamp mellan M och KD nu men KD har tyvärr inge politik, dom har bara snygga skyltdockor som dock kläcker fram för Vänstern och Vänsterliberala svårsmälta budskap.

I EU-valet får nog M ungefär 17% och just nu verkar SD gå mot en högre siffra. Men vi skall inte ta ut något i förskott för då kommer pekpinnar ifrån Powergirl.

Tobe' är ingen stjärna i många konservativa och/eller kristnas ögon. Han är bög. Hade han inte varit det hade säkert han gått före UK när det skulle väljas partiledare. Och som Crispy skrev ovanför. "Öppna eran hjärtan". Inget har varit sämre för Sverige än Reinfeldts massinvandringspolitik. Det kommer inte va glömt ens om 20-25år. Folk i Sverige är inte särskilt religiösa, men det har blivit på modet att ha kristna, konservativa värderingar. Detta som en motpol mot den massinvandring av tjuvar, knarkare, och bidragstagare som mer eller mindre har ockuperat vissa stadsdelar. Norstan i Göteborg är rena handelscentrum för olika typer av knarkförsäljning, försäljning av stöldgods och sexuella tjänster. Och det sker inte inne på nån toalett eller undanskymd plats. Det sker vid huvudingången till Nordstan. Polisen brukar parkera en piketbuss på bron 15m från huvudingången, men det skiter "säljarna" fullständigt i. Polisen har förlorat. Bättre att bilda en hårdför styrka med riktiga män som jobbar med massdeportering. Den dagen EBT säger nej till invandringen, den dagen är hon.statsminister svårare än så är det inte. Jag tror Jimmie blir mer och mer accepterad, men han omger sig fortfarande med folk med tvivelaktigt förflutet plus att pressen smutskastat partiet i +10 år och det är svårt att tvätta bort. Moderaterna har gjort bort sig och kommer inte återhämta sig inom de närmaste tio åren om de inte hittar nåt nytt stjärnskott med oerhörd karisma. Nuvarande partitopp består bara av nollor. Nej jag tror det är 50% att EBT blir nästa statsminister. Folk är trötta på massinvandring, flum, regnbågsflaggviftande och no go zones. Stäng gränserna Ebba, och automatisk utvisning för personer med utländskt/dubbla medborgarskap som begår brott. Ändra grundlagen och dra in medborgarskap. Förbjud somalikärringar att livnära sig på att skita ut 14ungar. Stängs Sveriges gränser så kommer detta budskap nå alla som vill hit inom två veckor. Dessutom kommer det starta en kedjereaktion när länder söder över kommer tvingas till hårdare gränskontroller, med vetskapen att de inte bara kan skicka skräpmänniskorna vidare till naiva Sverige. HÅRDARE tag mot invandringen och invandrade kriminella Ebba så är du statsminister 2022. Jimmie får gärna va invandring/utvisningsminister ☺
2019-05-12, 19:15
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Tobe' är ingen stjärna i många konservativa och/eller kristnas ögon. Han är bög. Hade han inte varit det hade säkert han gått före UK när det skulle väljas partiledare. Och som Crispy skrev ovanför. "Öppna eran hjärtan". Inget har varit sämre för Sverige än Reinfeldts massinvandringspolitik. Det kommer inte va glömt ens om 20-25år. Folk i Sverige är inte särskilt religiösa, men det har blivit på modet att ha kristna, konservativa värderingar. Detta som en motpol mot den massinvandring av tjuvar, knarkare, och bidragstagare som mer eller mindre har ockuperat vissa stadsdelar. Norstan i Göteborg är rena handelscentrum för olika typer av knarkförsäljning, försäljning av stöldgods och sexuella tjänster. Och det sker inte inne på nån toalett eller undanskymd plats. Det sker vid huvudingången till Nordstan. Polisen brukar parkera en piketbuss på bron 15m från huvudingången, men det skiter "säljarna" fullständigt i. Polisen har förlorat. Bättre att bilda en hårdför styrka med riktiga män som jobbar med massdeportering. Den dagen EBT säger nej till invandringen, den dagen är hon.statsminister svårare än så är det inte. Jag tror Jimmie blir mer och mer accepterad, men han omger sig fortfarande med folk med tvivelaktigt förflutet plus att pressen smutskastat partiet i +10 år och det är svårt att tvätta bort. Moderaterna har gjort bort sig och kommer inte återhämta sig inom de närmaste tio åren om de inte hittar nåt nytt stjärnskott med oerhörd karisma. Nuvarande partitopp består bara av nollor. Nej jag tror det är 50% att EBT blir nästa statsminister. Folk är trötta på massinvandring, flum, regnbågsflaggviftande och no go zones. Stäng gränserna Ebba, och automatisk utvisning för personer med utländskt/dubbla medborgarskap som begår brott. Ändra grundlagen och dra in medborgarskap. Förbjud somalikärringar att livnära sig på att skita ut 14ungar. Stängs Sveriges gränser så kommer detta budskap nå alla som vill hit inom två veckor. Dessutom kommer det starta en kedjereaktion när länder söder över kommer tvingas till hårdare gränskontroller, med vetskapen att de inte bara kan skicka skräpmänniskorna vidare till naiva Sverige. HÅRDARE tag mot invandringen och invandrade kriminella Ebba så är du statsminister 2022. Jimmie får gärna va invandring/utvisningsminister ☺

Du måste absolut lära dig att dela upp din text i stycken. Som det är nu så är det svårt att ta sig igenom texten. Som prio två kan jag rekomendera dig att korta texten, i detta fallet mistänker jag ganska mycket.

I sakfrågan tror jag det rör svensk inrikespolitik det är säkert bra punkter du har.
2019-05-13, 12:53
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu dansar råttorna på bordet igen. Sd går framåt i EU-valet åtminstone om man skall tro på opinionsinstituten. Inget konstigt med det egentligen om man ser till hur lågt SD hamnade vid förra EU valet. Däremot skall man nog akta sig för att redan nu dansa av glädje om man tror att SD får 18 procent eller mer. Då riskerar SD anhängarna samma smärtfalla fall som vid det ordinarie valet. Många försvann då från tråden men en del av dem andas nu morgonluft igen och har återuppstått i tråden. Lär ni er aldrig?

Lär du dig aldrig? Jag gick in med låga förhoppningar på 13-15%. Men eftersom det gått så bra säger jag nu 15-17% och då är jag i underkant till den stora majoriteten mätningar. Spelbolagen har SD på en lina om 18,5%. Det du, din gamla svettiga sossestrumpa.
2019-05-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Det är på gång en omröstning i riksdagen. Röstar KD ja till detta förslaget så kan alla se att KD inte är ett alternativ till SD.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2019/05/regeringen-foreslar-att-den-tillfalliga-lagen-forlangs-i-tva-ar/

…. samtidigt som fler får möjlighet till familjeåterförening, säger justitie- och migrationsminister Morgan Johansson.

I propositionen föreslås att den tillfälliga lagen ska ändras så att alternativt skyddsbehövande och flyktingar får samma rätt till familjeåterförening.

Regeringen föreslår också att det i den tillfälliga lagen ska införas en bestämmelse om permanent uppehållstillstånd i vissa fall för utlänningar som har fötts i Sverige och som sedan födseln är statslösa.

Får hoppas att du har rätt om KD skulle rösta ja men är tyvärr inte så säker på det.
2019-05-13, 18:55
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Lär du dig aldrig? Jag gick in med låga förhoppningar på 13-15%. Men eftersom det gått så bra säger jag nu 15-17% och då är jag i underkant till den stora majoriteten mätningar. Spelbolagen har SD på en lina om 18,5%. Det du, din gamla svettiga sossestrumpa.
Hm läste jag inte tidigare att du till o med trodde att SD skulle kunna bli största parti i Eu-valet? Du var en av de som hånade mig före riksdagsvalet angående mina förutspåelser och talade om vilken stolle jag var som inte fattade att Sd skulle bli om än inte största parti så i särklass näst största parti men långt över 20 procent. Att du nu har lagt dina förhoppningar lägre är liksom inget försvar till dina förhoppningar då du trodde att Sentio och Yougove var allsmäktiga. Lycka till i EU valet men bli inte ledsen när SD hamnar under det riksdagsvalet och långt under de förhoppningar du då hade.
2019-05-13, 19:04
Medlem
Citat:
Hm läste jag inte tidigare att du till o med trodde att SD skulle kunna bli största parti i Eu-valet? Du var en av de som hånade mig före riksdagsvalet angående mina förutspåelser och talade om vilken stolle jag var som inte fattade att Sd skulle bli om än inte största parti så i särklass näst största parti men långt över 20 procent. Att du nu har lagt dina förhoppningar lägre är liksom inget försvar till dina förhoppningar då du trodde att Sentio och Yougove var allsmäktiga. Lycka till i EU valet men bli inte ledsen när SD hamnar under det riksdagsvalet och långt under de förhoppningar du då hade.

Det var förmodligen många partier och partimedlemmar som var besvikna över låga siffror och dålig resultat efter riksdagsvalet men SD hör nog inte till dessa.
Ska du gnälla så är det bättre att du vänder dig till något av dessa partier och inte till det parti som faktiskt ökade mest av alla och med stor sannolikhet är på väg att fördubbla sitt resultat i EU-valet.
2019-05-13, 19:33
Medlem
8711s avatar
Citat:

Nej, det var en mätning från Sifo som förutspådde att det skulle kunna bli jämnt. Men ingen vad jag vet tyckte det var en rimlig mätning. Det var väl typ den allra första som kom.

Därefter har majoriteten mätningar sagt 16-18%, jag säger att 15-17% är helt rimligt att tro på och allt hela 4 mandat till Sverigedemokraterna som kan skicka alla sina profilerade kandidater till parlamentet. Vilken framgång! Återigen!

Att det förmodligen blir lägre än riksdagsvalet har i princip alla trott från början då det brukar vara så.

Du är en stolle, det blev 17,5% i valet vilket är helt okej och bra, du trodde ju på i paritet med valresultatet 2014. 17,5% är ju ganska nära 20% som jag hoppades på, inga mil där direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in