Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Etablissemanget vill framhålla att folket är EU-vänligt. Men det är så istället att man tycker det blir för mycket krångel just nu att lämna, och då blir man "för EU" bland annat med hänsyn till dålig Brexit-planering överhuvudtaget.
SD gör därför taktiskt rätt som istället fokuserar på att "förändra EU". Det låter bättre just nu, men ja vi vet ju alla att Sverige inte kan förändra EU, det är endast om EU-motståndarna i Europa som Salvini med flera blir mycket starka, även Le Pens parti, som förändring kan ske.
Det är alltså taktik, ren taktik från SD:s sida. Jag tror nu, efter att ha känt efter grundligt, att SD-sympatisörerna denna gång är lite mer benägna att rösta.
Om läget i ett Riksdagsval är åtminstone 18,5% för SD bör EU-siffran för SD ligga mellan 16,5%---17,5% och SD kommer mer och mer in i debatten eftersom SD just nu gillrar lite fällor för etablissemanget.
Ju mer men talar om SD desto bättre. Oj valet blir spännande och ett bra avstamp inför 2022 och en trött 7-klöver.
Min fetning.
Jag tror att du har rätt.
Min känsla är att SD kommer att ha större framgång med att mobilisera väljare till detta EU-fal.
Det är nog en och annan Svensk som förfäras över de tongångar som framförs i EU och faktumet att den Svenska regeringen helt förlitar sig till dagens federalistiska EU.
Att Löfven åker till eU och kräver att andra EU-medlemmar skall "ta sin del av ansvaret" genom att acceptera att flyktingar omfördelas från Sverige till i.e. Ungern, det går nog inte hem i många stugor.
Jag tror vidare att en hel del Svenska väljare vill se att regeringen tar ett långt större nationellt ansvar, skit samma vad EU anser.