2019-05-05, 21:46
Medlem
Du måste ju kolla in Who Do We Think We Are, Burn, Come Taste the Band, Made in Europe och Purpendicular bara för att nämna några. Alla är i samma klass som de du nämnt här.
Gillar själv LZ och BS lika mycket som Purple.
Citera
2019-05-13, 16:26
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Du måste ju kolla in Who Do We Think We Are, Burn, Come Taste the Band, Made in Europe och Purpendicular bara för att nämna några. Alla är i samma klass som de du nämnt här.
Gillar själv LZ och BS lika mycket som Purple.

Passar på att tacka för tipset med
De skivor jag har hört är Burn , Now What, Infinte, Made In Japan, In Rock.
Så jag har väl lite att beta av på sitt eget sätt.
Citera
2019-05-14, 11:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Passar på att tacka för tipset med
De skivor jag har hört är Burn , Now What, Infinte, Made In Japan, In Rock.
Så jag har väl lite att beta av på sitt eget sätt.
Definitivt plattan Machine Head, i mitt tycke den bästa.
Citera
2019-05-14, 12:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Definitivt plattan Machine Head, i mitt tycke den bästa.

Jag vet att jag har haft den för längesedan. Så jag får kolla om jag hittar den igen så får jag ge den en chans. Det är en klassiker som sagt.
Citera
2019-06-10, 09:44
Medlem
Helt underbart klipp från en intervju med Ritchie Blackmore där han, med vinnande laid-back humor, berättar om hur han plötsligt tryckte upp en tallrik med spaghetti och för mycket ketchup i ansiktet på Ian Gillan (som hade "beställt" ketchupen). Rena Helan och Halvan-scenen! (detta tycks ha varit omkring 1987).

https://www.youtube.com/watch?v=6ZiJtaUWSRc

Och ännu en: Ritchie minns hur Ian Gillan en gång, på ett hotell, vaknade med en spindel i munnen, skrek (som i "Child in Time", då?) och sedan "ran naked around the hotel six times" medan somliga gäster åt frukost.

https://www.youtube.com/watch?v=4zvPVieaso4
Senast redigerad av HepCat-X 2019-06-10 kl. 09:50.
Citera
2019-06-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Helt underbart klipp från en intervju med Ritchie Blackmore där han, med vinnande laid-back humor, berättar om hur han plötsligt tryckte upp en tallrik med spaghetti och för mycket ketchup i ansiktet på Ian Gillan (som hade "beställt" ketchupen). Rena Helan och Halvan-scenen! (detta tycks ha varit omkring 1987).

https://www.youtube.com/watch?v=6ZiJtaUWSRc

Och ännu en: Ritchie minns hur Ian Gillan en gång, på ett hotell, vaknade med en spindel i munnen, skrek (som i "Child in Time", då?) och sedan "ran naked around the hotel six times" medan somliga gäster åt frukost.

https://www.youtube.com/watch?v=4zvPVieaso4

Spagetti incidenten är sann. Mycket låg bakom det hela. Ian Gillan brukade ofta vara naken.. ha ha
Citera
2019-06-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Spagetti incidenten är sann. Mycket låg bakom det hela. Ian Gillan brukade ofta vara naken.. ha ha

Är det därifrån som titeln på det där G'nR-albumet kommer?
Citera
2019-06-16, 01:26
Medlem
Geomeisters avatar
Idag blev det av. Idag köpte jag "Concerto for Group and Orchestra", 1969. Jon Lords projekt som skulle bli domedagen av det tidiga Deep Purple för att snart föda det Deep Purple dom flesta känner till idag. Denna konsert nämns ofta i dokumentärer, i böcker och även konversationer av bandets medlemmar, men hur många har egentligen lyssnat på albumet? Jag ser sällan, om någon, nämna det. Har du gjort det?

År 1999 gjordes en nyproduktion där Steve Morse, Ronnie James Dio och dylika var med. Ian Gillan har erkänt att han aldrig riktigt fattade grejen 1969, men gjorde det efter nyare versionen.
Citera
2019-06-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Idag blev det av. Idag köpte jag "Concerto for Group and Orchestra", 1969. Jon Lords projekt som skulle bli domedagen av det tidiga Deep Purple för att snart föda det Deep Purple dom flesta känner till idag. Denna konsert nämns ofta i dokumentärer, i böcker och även konversationer av bandets medlemmar, men hur många har egentligen lyssnat på albumet? Jag ser sällan, om någon, nämna det. Har du gjort det?

År 1999 gjordes en nyproduktion där Steve Morse, Ronnie James Dio och dylika var med. Ian Gillan har erkänt att han aldrig riktigt fattade grejen 1969, men gjorde det efter nyare versionen.
Jag kommer ihåg plattan som ett riktigt sömnpiller.
Citera
2019-06-24, 13:41
Medlem
Adelaides avatar
Jag undrar ibland varför Deep Purple inte lägger ner? De känns mest trötta idag och spelar främst på ålandsbåtar och liknande. Dessutom är det ju inte riktigt samma sak längre utan både Lord och Blackmore.

Jag gillar Deep Purple, men jag tycker inte de har något mer att bevisa.
Citera
2019-06-24, 15:11
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag undrar ibland varför Deep Purple inte lägger ner? De känns mest trötta idag och spelar främst på ålandsbåtar och liknande. Dessutom är det ju inte riktigt samma sak längre utan både Lord och Blackmore. Jag gillar Deep Purple, men jag tycker inte de har något mer att bevisa.

Dock kommer väl Deep Purple att lägga av snart efter deras turné vad vi vet.
Så vi får väl se ifall de kommer att lägga av.
På vilket sätt menar du "de har något mer att bevisa."
Citera
2019-06-24, 15:17
Medlem
KaptenHundkexs avatar
Deep Purple borde lägga av - idag är de en parodi på sig själva, tyvärr. De borde godta Ritchie Blackmores önskan om att få göra en sista spelning ihop med sitt gamla band. Ett sista gig. Sedan gå i pension. Kanske kunde Glen Hughes och David Coverdale få gästa spelningen, och göra några låtar från sina album med bandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in