Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Fan att Lyrica ska ha en sådan sjuk toleransökning!!! Älskar medicinen men man måste ju öka dosen varje dag för att må bra.
Jag har varit uppe i nästan 3000 mg några gånger. Det börjar ju bli risk för kramp då.
Hur höga doser vågar ni äta?
Hur mycket som helst.
Har tagit upp mot 4000mg många gånger (och ibland upp till 8000mg). Dock utspritt över 24 timmar. Tycker det är relativt bortkastat att ta över 2000mg i en dos, det enda som egentligen händer om jag tar 4000mg istället är att det verkar fortare och längre medan effekten är i princip den samma som vid 2000mg.
Aldrig fått någon kramp.
Anyway, om du vill att effekten ska vara starkare så testa ta 20-40mg baklofen med lyrican, tycker det gör att 900mg känns som 1800 ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Juridikett
Fick precis Pregabalin utskrivet av min läkare som var väldigt tveksam till att skriva ut detta preparat eftersom jag var så "ung" och det var beroendeframkallande.
Fick ynka 25mg/dag!
Hur bör jag gå tillväga för att öka min ordinerade dos?
Tackar för alla tips!
Lol 25mg. Gå tillbaka om en vecka eller två och säg att det inte fungerar. Sa han inget om att du skulle trappa upp det till 75mg iaf? Kan inte tänka mig att det är många som får någon effekt på så liten dos.