2019-05-06, 23:29
Medlem
Hej! Har en fråga till er. För några månader sedan brukade jag lyrica väldigt ofta och tog små pauser då och då för att inte utveckla en tolerans. Ibland när jag tog pauser från sporadiska bruk fick jag ingen avtändning.
Nu tog jag en månads paus från all knark, och fick en dryg at. Efter att atn försvann valde jag att ta lyrica under valborg (en gångsbruk).
2 dagar senare fick jag en at som om jag hade hamnat i ruta 1. Atn kändes som om jag hade brukat lyrica i 1 månad.

Frågan är: har jag blivit känslig mot lyrica? Är det möjligt att jag alltid kommer att få en at oavsett om jag brukar sporadiska bruk? Det var inte så här förr för mig.

Någon som har en åsikt om detta?
Citera
2019-05-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Igår tog jag 1200mg utspritt på en kväll när jag tittar mig i spegeln ser jag att jag har stora klot ögon, precis som på mycket tjack
Har någon varit med om de?

Tror det är ganska vanligt, har läst om det tidigare i tråden iaf.
Citera
2019-05-12, 13:48
Medlem
KringExs avatar
Fan att Lyrica ska ha en sådan sjuk toleransökning!!! Älskar medicinen men man måste ju öka dosen varje dag för att må bra.
Jag har varit uppe i nästan 3000 mg några gånger. Det börjar ju bli risk för kramp då.

Hur höga doser vågar ni äta?
Citera
2019-05-12, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av witchcrafts
Tror det är ganska vanligt, har läst om det tidigare i tråden iaf.
Mycket vanligt, jag blir stora pupiller och blir speedad som fan av 600 mg Lyrica.
Citera
2019-05-13, 08:40
Medlem
Juridiketts avatar
Fick precis Pregabalin utskrivet av min läkare som var väldigt tveksam till att skriva ut detta preparat eftersom jag var så "ung" och det var beroendeframkallande.
Fick ynka 25mg/dag!
Hur bör jag gå tillväga för att öka min ordinerade dos?

Tackar för alla tips!
Citera
2019-05-13, 14:13
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Fan att Lyrica ska ha en sådan sjuk toleransökning!!! Älskar medicinen men man måste ju öka dosen varje dag för att må bra.
Jag har varit uppe i nästan 3000 mg några gånger. Det börjar ju bli risk för kramp då.

Hur höga doser vågar ni äta?

Hur mycket som helst.

Har tagit upp mot 4000mg många gånger (och ibland upp till 8000mg). Dock utspritt över 24 timmar. Tycker det är relativt bortkastat att ta över 2000mg i en dos, det enda som egentligen händer om jag tar 4000mg istället är att det verkar fortare och längre medan effekten är i princip den samma som vid 2000mg.

Aldrig fått någon kramp.

Anyway, om du vill att effekten ska vara starkare så testa ta 20-40mg baklofen med lyrican, tycker det gör att 900mg känns som 1800 ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av Juridikett
Fick precis Pregabalin utskrivet av min läkare som var väldigt tveksam till att skriva ut detta preparat eftersom jag var så "ung" och det var beroendeframkallande.
Fick ynka 25mg/dag!
Hur bör jag gå tillväga för att öka min ordinerade dos?

Tackar för alla tips!

Lol 25mg. Gå tillbaka om en vecka eller två och säg att det inte fungerar. Sa han inget om att du skulle trappa upp det till 75mg iaf? Kan inte tänka mig att det är många som får någon effekt på så liten dos.
Senast redigerad av Zot^ 2019-05-13 kl. 14:15.
Citera
2019-05-14, 19:52
Medlem
Juridiketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Hur mycket som helst.

Har tagit upp mot 4000mg många gånger (och ibland upp till 8000mg). Dock utspritt över 24 timmar. Tycker det är relativt bortkastat att ta över 2000mg i en dos, det enda som egentligen händer om jag tar 4000mg istället är att det verkar fortare och längre medan effekten är i princip den samma som vid 2000mg.

Aldrig fått någon kramp.

Anyway, om du vill att effekten ska vara starkare så testa ta 20-40mg baklofen med lyrican, tycker det gör att 900mg känns som 1800 ungefär.

Lol 25mg. Gå tillbaka om en vecka eller två och säg att det inte fungerar. Sa han inget om att du skulle trappa upp det till 75mg iaf? Kan inte tänka mig att det är många som får någon effekt på så liten dos.

Fick Gabapentin 300-600mg/dag utskrivet som jag sa att jag var missnöjd med i hopp om att få Pregabalin istället.
Läser jag bipacksedeln på pregabalin så verkar en normal dosering vara på 300-600mg?

Tänkte ringa om ett par dagar och föröka höja doseringen
Citera
2019-05-15, 00:42
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juridikett
Fick Gabapentin 300-600mg/dag utskrivet som jag sa att jag var missnöjd med i hopp om att få Pregabalin istället.
Läser jag bipacksedeln på pregabalin så verkar en normal dosering vara på 300-600mg?

Tänkte ringa om ett par dagar och föröka höja doseringen

Vilken nitlott, 25mg lyrica motsvarar ca 100mg gabapentin, lol.
Citera
2019-05-15, 04:47
Medlem
Juridiketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Vilken nitlott, 25mg lyrica motsvarar ca 100mg gabapentin, lol.

Ja vafan liksom?!
Antagligen för att dem är narkotikaklassade nu
Citera
2019-05-15, 17:37
Medlem
Dexter007s avatar
Jag har ett problem jag inte förstår. Nikotin via cigaretter eller snus dödar mitt lyrica och gabapentin rus direkt.

Har googlat på detta länge, och hittar bara folk som säger att nikotin boostar ruset. När jag röker så försvinner huvudruset direkt och kvar blir en mycket mildare bodyhigh än den jag hade 5 minuter innan jag rökte eller tog en snus.

Undrar bara om jag är ensam med detta, är det min personliga kemistri som orsakar detta? Är rätt jobbigt att jag inte kan snusa när jag tar pregabalin/gabapentin.
Citera
2019-05-16, 07:45
Medlem
KringExs avatar
Finns det nån som använder Lyrica nasalt och tycker att det fungerar bra? Efter lite sökningar så hittar jag ingen bra info alls om biotillgänglighet av Pregabalin nasalt
Citera
2019-05-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Finns det nån som använder Lyrica nasalt och tycker att det fungerar bra? Efter lite sökningar så hittar jag ingen bra info alls om biotillgänglighet av Pregabalin nasalt

Jag har prövat det för att få en kick men var bara slöseri. Bättre att ta oralt enligt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in