2019-05-13, 00:55
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det bara jag som tycker att Linn är coolast? Tycker hon är skitskön. Hon och hårdrock är bäst. Bonnie är soft också.

Att Anna åkte ut var ingen direkt förlust. Hon var inte så underhållande. Ska bli kul och se om hennes storebror djurar ut helt och hållet nu. Han verkar grymt stark fysiskt.

Jag har hoppas verkligen att det bara är du som tycker Linn är coolast samt att Bonnie är soft.
Linn är självklart den som leder hela spelet och de andra är pinsamma att de gör allt hon säger. Men det Linn gör i veckans avsnitt visar på en vidrig personlighet.
Bonnie känns enbart jobbig och oskön så snart hon öppnar munnen

Citera
2019-05-13, 01:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du har helt fel. Under de första åren hände det flera gånger att den som faktiskt var bäst lämpad att överleva på en Robinsonö vann tävlingen. Bästa exemplet var väl Martin Melin, men det fanns flera. Samtidigt så har det varit flera exempel på att rätt person inte heller vunnit. Där förmodligen Robinson-Leif i sin svenska landslagströja, är den av förlorarna som så att säga varit mest värdig vinnare samtidigt som han föll tyngst. Han diskades från Robinson för att han jagade bytesdjur för långt från sitt lags tilldelade strand. Hela svenska folket var i uppror och knöt sina händer i byxorna av ilska.

Kan bara hålla med i det du skriver. Från början så var väldigt mycket fokus på att vara en värdig Robinson, vilket gjorde programmets idé och namn rätt.
Numera handlar allt om det sociala spelet och alla som är starka skall röstas ut. Starka i den mening att de klarat sig som Robinson på en öde ö.
Att ha en enda tävling där du enbart kan slippa att röstas ut om du råkar vinna immunitet känns ytterst ovärdigt. Numera handlar det om att du skall inte sticka ut och du får inte vara fysiskt stark på något sätt. De borde ändra namnet på programmet.

Jag tycker att Klas skall vinna Robinson. Men självklart är det därför han sannolikt kommer röstas ut i nästa öråd
Senast redigerad av Kellywoman 2019-05-13 kl. 01:03. Anledning: felstavat
Citera
2019-05-13, 01:33
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Är det inte underligt att Tobias är vän privat med Desirée (den rödhåriga med fräknar) som deltog i Robinson 2018 och Anna är vän privat med Pascal som också deltog i Robinson 2018?

Ändå inte helt orealistiskt, både Tobias och Desiree bor ju i Stockholm. Är förvisso en storstad men med tanke på att båda är unga så är det orealistiskt att dom träffats.

Anna har ju hållit på med kick-boxning och träning samtidigt som Pascal är personlig tränare samtidigt som båda då bor i Malmö.
Citera
2019-05-13, 01:36
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Uppriktigt sagt så bryr jag mig föga om vad du tycker om min liknelse.
Dricker man saltvatten gör man väl det rimligen inte därför att man tror att det ska smaka gott och om du inte förstår det så kan jag bara beklaga.

On man skall göra en jämförelse så är det ju bättre att ta en bättre sådan, typ:
- det är som att äta Snickers när man är nötallergiker

En lika dålig som din med saltvattnet skulle kunna vara:
- det är som att dricka diskvatten när du är törstig

Nej du får jobba med detta och återkomma.
Citera
2019-05-13, 01:50
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det är dock många som inte skulle hålla med dig om att Martin var den som var bäst lämpad och att det snarare var Kent som borde hålla den titeln.

Visst, Kent var också en stark deltagare rent kunskapsmässigt, men har var liten, kort och klen och det var det han föll på i förhållande till den fysiska och tävlingsinriktade Stockholmspolisen.
Citera
2019-05-13, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
On man skall göra en jämförelse så är det ju bättre att ta en bättre sådan, typ:
- det är som att äta Snickers när man är nötallergiker

Du får ursäkta om jag ignorerar dig och dina patetiska försök till retoriklektioner - och det kan du tolka bokstavligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Visst, Kent var också en stark deltagare rent kunskapsmässigt, men har var liten, kort och klen och det var det han föll på i förhållande till den fysiska och tävlingsinriktade Stockholmspolisen.

Jag tycker absolut att Martin var en värdig vinnare, men jag tror definitivt att Kent var den som bäst skulle ha kunnat leva ett Robinsonliv. Jag tror även att renskötaren är den som bäst skulle klara av det av de som är med i år, men jag vill likväl inte se honom som vinnare.
Senast redigerad av Straiter 2019-05-13 kl. 03:41.
Citera
2019-05-13, 04:31
Medlem
Rabattfyllans avatar
Robert Åhrman, vad är det för man egentligen? Visade sig vara oduglig på att balansera. Sedan var det någon annan tävling också där han också gjorde mycket svagt ifrån sig (var det styrka eller uthållighet?)

Nu senast klarade han inte av att skrika så Tobias skulle kunna ta sig genom hinderbanan, alternativet att han var dåligt på att förklara. Något säger mig att det inte var Tobias hörsel som det var fel på i den tävlingen.

Finns det någon tävling Robert Åhrman gjort något vettigt i?
Citera
2019-05-13, 04:39
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Robert Åhrman, vad är det för man egentligen? Visade sig vara oduglig på att balansera. Sedan var det någon annan tävling också där han också gjorde mycket svagt ifrån sig (var det styrka eller uthållighet?)

Nu senast klarade han inte av att skrika så Tobias skulle kunna ta sig genom hinderbanan, alternativet att han var dåligt på att förklara. Något säger mig att det inte var Tobias hörsel som det var fel på i den tävlingen.

Finns det någon tävling Robert Åhrman gjort något vettigt i?

Citera
2019-05-13, 04:54
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför skulle Sebastian göra stor affär och be om tillåtelse att överräcka sin jävla jacka på Anna? det där var ju nån slags revirpinkande för å skrämmas

(edit han skulle inte givit henne sin otursjacka)

Det är kanske det mest idiotiska ögonblicket under hela säsongen.

Citera
2019-05-13, 05:34
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ändå ett späckat avsnitt.

Det bästa:
1. Sebastian köper en rutten kokosnöt.
2. Bonnie äter mjölkprotein och får en allergisk reaktion mot just mjölkprotein.
3. Mathias blir morfar.
4. Anna tror hon är säker och vill snabbt ta sig till örådet.

Sämsta:
1. Sebastian gör en stor grej av att ge Anna en jacka.
2. Pratet om bajs i 3 minuter.
3. Jannicka poängterar att hon är feminist i 41:a avsnittet i rad.

En väldigt komplett lista måste jag säga, håller med om allt, förutom att punkt tre och fyra på bästa-listan ska byta plats, plus med tillägget till ”Mathias blir morfar”: ... och lipar och ser ut som Rick Moranis i Ghostbusters

http://i64.tinypic.com/2vsg5dw.jpg
Senast redigerad av tuff-negerkille 2019-05-13 kl. 05:38.
Citera
2019-05-13, 06:20
Medlem
Det pratas värdiga vinnare och jag tycker nog att det funnits en hel del sådana genom tiderna.
Kommer ni till exempel ihåg Erik Svedberg. Grymt duktig vinnare.
Citera
2019-05-13, 06:25
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Det pratas värdiga vinnare och jag tycker nog att det funnits en hel del sådana genom tiderna.
Kommer ni till exempel ihåg Erik Svedberg. Grymt duktig vinnare.

Om jag inte minns fel fick han spö av Daniel Sjöqvist i varenda tävling. Sjöqvist sågs som ett stort hot och röstades därför ut ganska omgående efter sammanslagningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in