Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-12, 22:26
  #3721
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Frågan som måste ställas i sammanhanget är vad dom hade gjort om inte Nick lämnat in pga hans kollaps. Hade dom bjudit in deltagarna från Utposten för att sitta med på ett ö-råd och sedan skickat hem dom? Eller finns det en twist till med de tre kvarvarande från Utposten. Frågan ställs för att jag inte får ihop Korvgubbens matematik och det var just antalet han betonade och de hade ju ingen aning om Nicks, eller någon annans sorti, när de skickade de första deltagarna till Utposten. Dessutom, hade jag framförallt varit Peter eller Jannike hade jag varit riktigt j-vla tjurig över behandlingen.

Hade Nick varit kvar hade det blivit ungefär likadant, fast med tre omröstningar, först röstat ut en och sen, efter Utpostarnas ankomst, röstat in en Utpostare. den hade blivit immun och sen efter det hade de fått rösta ut ännu en deltagare. Antalet kvarvarande personer hade då blivit oförändrat mot vad det nu blev.
Citera
2019-05-12, 22:30
  #3722
Medlem
Jaja
Nick pallade inte trycket.
Tack vare den veklingen så åkte Anna ut och nästa vecka åker Sebbe.
Om inte Sebbe vinner immunitet igen.
Citera
2019-05-12, 22:31
  #3723
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hade Nick varit kvar hade det blivit ungefär likadant, fast med tre omröstningar, först röstat ut en och sen, efter Utpostarnas ankomst, röstat in en Utpostare. den hade blivit immun och sen efter det hade de fått rösta ut ännu en deltagare. Antalet kvarvarande personer hade då blivit oförändrat mot vad det nu blev.

Menar du på fullaste allvar att du tror att det finns personer i produktionen, som likt dig, har kapaciteten att tänka i flera steg? Det är ju en förutsättning för att ett sådant upplägg skulle kunna planeras. Jag tvivlar!
Citera
2019-05-12, 22:31
  #3724
Medlem
Jag är rätt övertygad om att Jannika, Peter och Mathias fick åka tillbaks till utposten. Robban kom ju tillbaks för att Nicks plats skulle ersättas.
Det var någon form av rättvisa i att Anna, som ju glidit på ett bananskal många gånger, åkte ut. Frågan nu är ju om hon får åka med de tre tillbaks till utposten, om min gissning stämmer?
Vad speedad Tobias var när de fick godis.
Citera
2019-05-12, 22:35
  #3725
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Inte för att jag har särskilt höga tankar om henne, men förstår inte hur korkad hon får lov att vara, och det oavsett hur hungrig hon än må vara.
Hon trodde alltså att det var en retorisk fråga i örådet, men jag skulle verkligen vilja veta hur hon kunde få för sig att göra något dylikt.
Att stilla sin hunger med något som man är allergisk mot är väl ungefär lika smart som att släcka törsten med saltvatten...

Din liknelse är helt värdelös eftersom saltvatten smakar skit.
Citera
2019-05-12, 22:35
  #3726
Medlem
peterZiipens avatar
Ändå ett späckat avsnitt.

Det bästa:
1. Sebastian köper en rutten kokosnöt.
2. Bonnie äter mjölkprotein och får en allergisk reaktion mot just mjölkprotein.
3. Mathias blir morfar.
4. Anna tror hon är säker och vill snabbt ta sig till örådet.

Sämsta:
1. Sebastian gör en stor grej av att ge Anna en jacka.
2. Pratet om bajs i 3 minuter.
3. Jannicka poängterar att hon är feminist i 41:a avsnittet i rad.
Citera
2019-05-12, 22:35
  #3727
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Robinson är så jävla korkat upplagt.
De som är mest värda att vinna (starkaste spelarna som klarar sig bäst) röstas ut.
Kvar sitta några halvfeta tjejer som inte skulle klara sig en dag själva.. För att dessa gaddar ihop sig.

Man borde tänkt ut något nytt koncept för att undvika att det alltid blir såhär..

Bara en tidsfråga innan Sebastian åker just för han är överlägsen alla andra..

Skriver helt under. Det förstör hela tävlingen att dom svaga gaddar ihop sig och röstar ut dom starka. Mer tävlingar där dom som presterar sämst ryker hade varit att föredra. Utröstningen är så jävla tråkig i ihopslagningen. Har ett visst värde när dom är lag.
Citera
2019-05-12, 22:38
  #3728
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Menar du på fullaste allvar att du tror att det finns personer i produktionen, som likt dig, har kapaciteten att tänka i flera steg? Det är ju en förutsättning för att ett sådant upplägg skulle kunna planeras. Jag tvivlar!
Jo, det tror jag. De har ju problem med att det är för mycket folk kvar. De hade räknat med att en eller flera skulle ha gett upp i Utposten.

Hade de inte gjort nåt radikalt hade de snart tvingats ha öråd varje kväll, då det inför kvällens avsnitt var nästan lika många deltagare kvar som antalet avsnitt.
Citera
2019-05-12, 22:53
  #3729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Din liknelse är helt värdelös eftersom saltvatten smakar skit.

Uppriktigt sagt så bryr jag mig föga om vad du tycker om min liknelse.
Dricker man saltvatten gör man väl det rimligen inte därför att man tror att det ska smaka gott och om du inte förstår det så kan jag bara beklaga.

---

Ang. E42:
Citera
2019-05-12, 22:56
  #3730
Medlem
Gör som i BB, snackas d pakt så ut med dem. Hur svårt kan d va. Dem filmas näst intill 24/7
Citera
2019-05-12, 22:59
  #3731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Att Bonnie med mjölkproteinsallergi moffar i sig både choklad och glass är ändå fascinerande.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hon "tänkte inte på det"
Jag tror hungern gör märkliga saker med människor

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Inte för att jag har särskilt höga tankar om henne, men förstår inte hur korkad hon får lov att vara, och det oavsett hur hungrig hon än må vara.
Hon trodde alltså att det var en retorisk fråga i örådet, men jag skulle verkligen vilja veta hur hon kunde få för sig att göra något dylikt.
Att stilla sin hunger med något som man är allergisk mot är väl ungefär lika smart som att släcka törsten med saltvatten...
Bonnie bevisar än en gång att hon är efterbliven!

Någon som vet vad för typ av lärare hon är? Såg någon skrev att hon har högstadieelever (årskurs 7-9). Men vilka/vilket ämne(n)?
Trodde hon hade 1-3an (småungar) för hon pratar med bebisröst/tillgjord röst. Kanske har specialelever.
Citera
2019-05-12, 22:59
  #3732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Gör som i BB, snackas d pakt så ut med dem. Hur svårt kan d va. Dem filmas näst intill 24/7

För det första så stämmer det inte att de filmas näst intill 24/7. Det är avsevärt mindre än så.
För det andra är ju paktande en central del av Robinson/Survivor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback