2019-05-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Kanske var din snubbe då som stod i valvet vid kyrkogården.

Kan det vara. Det vet jag faktiskt inte.
Citera
2019-05-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Kan det vara. Det vet jag faktiskt inte.

Kände han någon i den fastigheten?
Citera
2019-05-12, 19:50
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Kände han någon i den fastigheten?

[b]Bodde [b] han i fastigheten.
Citera
2019-05-12, 19:53
Medlem
Hur vet du då att det är han? Har han berättat för dig att det var han? Eller fick du reda på det av annan person?. Måtte staaf lösa detta snarast innan alla blir galna och vi har ett nytt dubbelmord på halsen.
Citera
2019-05-12, 19:56
Medlem
Vittnet som såg mannen på bänken säger att han var lång och smal. Samma som twigos vittne säger, så det lär väl vara samma person. Att hon säger att han var helt borta talar väl även det för att han kan ha varit påverkad av något när hon försöker prata med honom.
Citera
2019-05-12, 19:56
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Alltså jag vet ju inte vad han hade på sig vid mordtillfället?
Jag vet att han ofta bara gick i tröja, mössa och handskar. Men han hade också en beige " rock" ( inte gubbrock) som han använde. Denna rock var lite " speciell".

Hade din kompis någon koppling till Stockholms innerstad 1996?
Citera
2019-05-12, 20:05
Medlem
Hade du ett sexuellt förhållande med mördaren och han var din patient? Skulle kunna förklara en del, o du är gift o har barn? Du skulle inte kunna berätta då din man antagligen skulle slå ihjäl dig plus att jobbet ryker.
Citera
2019-05-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Ja påtänd känns mer troligt om man ska välja mellan dessa två.
Jag tycker en djupt psykossjuk individ borde snappats upp på något sätt av någon annan än anhöriga.

Japp något som talar för att du har helt rätt är just att dom brukar gripas snabbt eller att dom sticker ut innan brottet. Även om GM hade en psykos och vårdades av anhöriga som skyddade honom så är det så allvarligt det han gjort så är ju inget som självläker. Om han blir bättre från sitt tillstånd så kommer ångesten när han fattar vad han gjort, som GM i Jönköpings mamma berättade om sin son när han behandlades och fick insikt i vad han gjort. Så psykos spåret är nog helt enkelt inte så troligt i Linköping.

Man velar ju lite fram och tillbaka om vad som kan ligga bakom dubbelmordet. Men är väl sunt så man håller sig objektiv och öppen.
Citera
2019-05-12, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Är ju samma dna från kniven och mössan så den bubben går inte. O ett till okänt offer, knappast troligt. Då hade mohammad sprungit direkt tillbaka hem om han sett något, finns heller inget blod från en tredje person runt mordplatsen. Inga vittnen ingenting tyder på det.

Ja men det är inget blod från gm i min teori. Han är proffs och skadar sig inte. Endast blod från tredje offret, som utredningen felaktigt då tror är gm.

Eftersom vi inte har DNA från gm, så öppnar det upp för att gm också kan vara en kvinna.
Citera
2019-05-12, 20:22
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja men det är inget blod från gm i min teori. Han är proffs och skadar sig inte. Endast blod från tredje offret, som utredningen felaktigt då tror är gm.

Eftersom vi inte har DNA från gm, så öppnar det upp för att gm också kan vara en kvinna.
Välkommen in i klubben angående den teorin. Någon kvinna tror jag inte på men Den tredje mannen har nog ställt till det här.
Senast redigerad av Readyfreddie 2019-05-12 kl. 20:26.
Citera
2019-05-12, 20:23
Medlem
Motalas avatar
JGF signa ut.....kan det bero på att det bränns.....

Kan ju alltid hoppas.
Citera
2019-05-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Är du seriös? ”Proffset” hugger en gubbe vilket ingen ser, offret försvinner spårlöst och jävligt snabbt. Därefter hugger han M och AL och slänger kniven. Det okända offret dumpar sin mössa vid ICA. Behöver väl knappt sägas men jag tror du kan skifta fokus till annan teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in