Citat:
Ursprungligen postat av
Alice-the-Ant
Om det nu är GM som sitter på en parkbänk en längre stund i trädgårdsföreningen. Varför går han inte direkt hem om han bor i närheten? Det känns ju verkligen riskabelt att sitta där.
Om vi nu tänker att han bor i stan vilken han inte behöver göra, varför går han inte direkt hem?
Är han i chock eller bor han inte ensam alt behöver lugna ner sig innan han tar en buss tex? Jag har alltid varit skeptisk till psykosspåret utan tror mer på en sorts motivbild. Men om man leker med tanken att han var svårt psykotisk, borde inte vården kommit i kontakt med honom ganska så omgående?
Borde han inte snurrat runt här och där och väckt uppmärksamhet tiden efter dådet?
Jag köper inte resonemanget att anhöriga försökte hjälpa honom när han var så sjuk men att han inte ville så då blev det ingen vård. En sådan svår sjukdom kan man inte som anhörig bara låta vara. Den psykotiske kan göra sig själv illa och tex sluta äta,sova och gå ner sig ordentligt. Och denna gärningsman har ju dessutom mördat två människor.
Att som anhörig inte söka hjälp då finner jag som rätt osannolikt även om man så klart
aldrig kan veta. Men att bo med någon som är så sjuk utan att få hjälp blir ohållbart och att låta en familjemedlem bo ensam och bara låta honom vara känns också helt ohållbart.
Däremot så kan jag tänka att eftersom tipspengarna verkar ointressanta så är jag än en gång inne på familjen till GM. Att ange sitt barn för pengar är det nog väldigt få som skulle göra. Däremot för att hjälpa honom i så fall.
Om han nu skulle vara djupt psykotisk och inte kommit i kontakt med vården vad vi vet....
Kan det vara så att han knallade hem efter ett tag ut på andra sidan trädgårdsföreningen, in i en villa där föräldrarna är läkare eller psykologer, som kan ge sin son medicin utan att vården blir inblandad?
De kan hjälpa honom själva helt enkelt.
Skulle detta ens kunna vara troligt?
Håller med dig. Det är riktigt skumt att han sitter på bänken två timmar senare. Påverkad eller sjuk i så fall är min gissning, troligen påverkad.
GW påpekade ju efter ett år att han trodde på påtänd person och den teorin är nog bättre känns det som än hans yngre GM teori som dödar två personer, vilket är ovanligt.