https://klimathotet.com/?fbclid=IwAR1cUhaj5SL7ZDC87BsKV8Za43IbrSHRtvoYVaqa QyQ9V6_L17aSiluGFeo
Jag har faktiskt ägnat den större delen av min helg till att läsa på lite om "klimathotet".
Jag är absolut inte övertygad att vi står inför katastrofala konsekvenser utav "klimathotet". Om man nu följer de officiella siffrorna så kommer temperaturen (förutsatt att alla framtida prognoser är korrekta, vilket det visat sig gång på gång aldrig ha varit) så kommer temperaturen att öka med ca 1.3-1.8 grader om HUNDRA år.
Kollar man däremot på havsnivån så är stigningen konstant sedan 10000 år bakåt.
Det finns hur mycket som helst som är totalt osäkert, forskarna är ofta ute och cyklar när de kommer med sina prognoser...
Då har jag även suttit och läst igenom forskningsrapporter som "NASA" refererar till. Även många av rapporterna som den forskningsrapporten refererar till. Ingenstans finns det någon som helst säkert uttal om "Klimatförändring".
Det är lite skrämmande hur detta pushas som något helt självklart.
Lars Bern har faktiskt rätt i mycket av det han nämnt, då jag själv kommer till samma slutsatser.
Ta er tiden och gå igenom materialet, bilda er en egen uppfattning om vad som händer.