Citat:
Ursprungligen postat av
dullako
Jag vet inte vad jag tror, är rätt kluven i frågan. Chemtrails kan mycket väl finnas och används flitigt, det hade inte förvånat mig alls, men om det gör det vet jag ej. Vad jag gör däremot är att jag försöker kolla på himlen ofta och notera lustigheter och annat. Har väl två observationer som någon kunnig skulle kunna förklara, gärna en som tror på chemtrails och en som inte tror att det förekommer.
Under en vecka på hög höjd så va det 2 dagar med samma väder, 10+ strålande sol, klarblå himmel när dagen började. Den ena dagen började likt den andra, med sol, klarblå himmel, härligt vårväder, men under dagen när flygplanen flög över platsen så bredde dessa contrails/chemtrails ut över himlen och mot slutet av dagen så va det ett dis över hela himlen, den var inte klarblå längre, som den som oftast är även hemma i Sverige. Men en annan dag så var det helt annat, då försvann contrailsen på ett gäng sekunder och himlen förblev klarblå hela dagen, det blev aldrig något dis av dessa contrails, varför inte? Dagarna hade nästan identiskt väder sett till temperatur, vind etc samt att båda dessa dagar följdes av en liknande vädermässig dag.
Den senaste månaden där jag bor har varit fri från dessa contrails/chemtrails märkligt nog, vi har haft alla olika sorters väder, från -5 till +15 eller mer där till. Hur förklarar man det här?
Dina observationer är inget märkligt alls, utan helt normalt och sker väldigt ofta.
Orsaken är att det väder vi har här nere på marknivå och en bit upp, inte nödvändigtvis är samma som på högre höjd.
T ex kan vinden blåsa åt ett håll här på marknivå nivå men åt ett annat håll på 5km höjd. Likaså kan det vara helt olika luftfuktighet temperatur etc på olika höjder, och dessutom i olika områden i horisontalled. Så bara för att du här på marknivå tycker vädret ser lika ut som det var igår, så kan det ändå vara olika förhållanden på olika höjder. Flygplan flyger ofta på ca 10 000m höjd och det betyder att det kan finnas flera olika luftlager under dem, med olika förhållanden som kan ge olika resultat på de heta gaserna som t ex ett flygplan ger ifrån sig.