Citat:
Ursprungligen postat av
N01BA02
Nej, så kan det ju inte vara. Samma DNA som blodet på kniven.
Lugna ned mej haha, jag är redan alltför lugn men inte som en avdomnad svensk, hoppas jag. 15 år av harvande borde vara nog men inte för svensken som vill hålla på att leka frälsare som inget annat land i världen. När någon avslöjar de PK-naiva kommer självklart hatet fram och så har det alltid varit, inget nytt Assange vet!
För att komma vidare med lösningen på detta som berusat av dumhet kört i diket behövs nog lite udda jordnära teorier som "pisspåret" mm eller kanske tråden vill byta namn till "Samvaron runt ett dubbelmord 2004"?
Ursäkta att jag yttryckte mej provokativt till församlingen denna söndag men bara de som ljuger blir arga och det finns heller inget undantag på detta!
Bra att alla kanske tänkte till lite extra runt hår och blodtester. Min erfarenhet av hårtester är dåliga och USA har haft sin mega krimskandal inom hårtester.
Nu har det tydligen, som någon skrev tidigare, kommit fram andra tester men de är INTE DNA tester utan PROTEIN tester enligt länken här:
"Nu kan forskarna avslöja människors identitet med hjälp av proteiner i håret. Metoden kan bli ett komplement till DNA-bevis i polisutredningar".
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/identiteten-sitter-i-haret.
Jag kan inte bedömma var polisens arbete har spårat ur men jag kan bedöma andra saker där full urspårning skett i Sverige av samma folk och det borde vara en källa till eftertanke för lösandet av fallet. För den som hurrar att vi är bäst kommer så klart bara ilskan fram vid klargöranden som kan avslöja annat.
Hur säkert är håranlysen? I faderskapsmål sägs den vara 80% säker och vad gäller droger kan ni läsa själva om ni vill.
"Hårprovs tillförlitlighet har ifrågasatts efter det att resultat visat att narkotika kan penetrera håret genom extern kontamination och därmed inte alls representera ett säkert drogintag. Av samma skäl är drogtest på svett (hudavstryk) osäkert, eftersom det inte alls behöver avspegla ett faktiskt intag. Det är ju välkänt att det i vår omgivning kan förekomma spårmängder av droger, som kontaminerat t ex sedlar….."
Läkartidningen
https://pro-test.se/drogtest-har/
God Afton och dax för PL avslutning i fotboll som nog blir en lång match så att jag inte stör er mer.