2019-05-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo

Hårstråna i mössan vet vi inte om de tillhör GM!!! GM kan vara snaggad och stulit mössan strax innan morden? Tex från festen nära inpå mordplatsen!
tänker jag helt fel?

Nej, så kan det ju inte vara. Samma DNA som blodet på kniven.
Citera
2019-05-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag vill personligen inte fästa mig vid någon teori, trodde först på psykos, men är nu inte lika säker på det.
Jag är tjej.
Det är hopplöst att veta p.g.a att man har så dålig information om vad som föregick morden. Det finns en möjlig kedja som stöds av åtminstone vittnena "Kvinnan i bilen" och "Sopgubbarna". Man kan, även om det är mycket långsökt, försöka få in potentielle GM "Valvmannen" här också (tror inte han har med detta att göra). Om vittnena ser samma gubbe så placerar han sig för att få bra "översikt" eftersom han inte vet vilken väg M kommer gå, även om han baserat på M:s skola och hem kan göra en grov uppskattning. Sedan förflyttar han sig till "buskarna/träden" precis norr om vändplanen. Om detta stämmer så är han på plats i god tid och allt tyder på planering och ett target. Tyvärr vet ju ingen, inklusive polisen, om vittnena sett samma gubbe. Och varför skulle han först placera sig uppe i bostadsområdet för att sedan gå ner till vändplanen? Varför ändra sig?
Citera
2019-05-12, 12:27
Medlem
När man inte ens har koll på om det är rätt dna i mössan Shivasambo så är det illa. Skulle gärna viljat höra den höga ordväxlingen mellan mohammad o mördaren.
Citera
2019-05-12, 12:33
Medlem
Som Link04 skriver så lär Staaf ha plockat den bästa gubben först. Missen där var nog ganska tung. Det som är lite jobbigt är att familjesökningens träffar inte alls indikerar släkt. Hade varit skönt om de, trots att de är svaga, ändå pekade åt ett visst håll. Om man inte hittar honom bland de 26, vilket tyvärr är troligt, så är det ruta ett som jag tolkar det. Således dags för "sökning" i kommersiella register. Jag tror inte man kommer få honom den vägen heller.

Enklast vore väl om någon mf som vet vem han är/var kunde maila Staaf och ge honom namnet. Problemet löst, pengarna på banken. Slutsats: ingen vet förutom möjligen föräldrar/bröder.
Citera
2019-05-12, 12:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Vad bra, då vet vi vad du tycker och att du tror på att dina teorier är bäst!

Välkommen till männskligheten som brukar tro att vad de säger kommer att ge dom bäst fördelar i jakten på att bli uppskattade av andra och komma med smarta lösningar!

Finns inga undantag här om du skrapar på ytan av vad folk säger och gör! Så fungerar våra tankar varken du gillar det eller inte. Alla pratar bara om sitt men använder andra i sina eviga metaforer, inga undantag. Det vet de som studerat beteendepsykologi medan andra bara gissar! Som barn sa vi: Den som sa't han va't.

Va bra! Link04, som jag tror är en man, kommer in med en noterad erfarenhet om könens gissningar under mordjakten istället för att bara tro på egna teorier. Sånt är guld för mej och bekräftar vad jag tjatat om så länge i tråden. Det pratas om att kvinnor hellre ser ett vårdbehov till GM än att han hade ett motiv.

För dej som kvinna kan det väl inte vara en nyhet att det är kvinnor som föder barn och vårdar dom? Att det sedan ligger kvinnan närmast om hjärtat i hela livet borde inte vara en överaskning eller? Att Sverige nu har en feministisk regering som vill vårda hela världen borde heller inte komma som en överaskning om du tittar på verkligheten och bort från dina egna teorier?

Va bra att tråden nu kanske kan sortera innehållet lite bättre och mer målmedvetet så att vi kan gå på djupet istället för att bara prataomdet och att alla måste tycka som dej! Jag som målinriktad man anser att handlingen tyder starkt på att det fanns ett motiv och inte en vanlig man med psykproblem.

Därmed inte sagt att "psykspåret" inte är mindre giltigt så var och en får väl köra sitt race och vill du inte ha någon feedback på det så går det väl att tillägga att ingen får kritisera vad du tror på!

-Kan jag få köpa ett kg äpplen, tack
-Varför hatar du apelsiner?
-Det sa jag inte.
-Tror du inte jag förstår!!!
Och så har sveriges riksdag börjat en ny session med tjafs om vad den andre sa. Är det så polisen jobbar i Linköping som nu har stora ekonomiska problem då de slösat bort för mycket pengar enlig dagens pressinfo?

Och det här är ingen tråd till att prata om "Sanningen" du basunerade ut för att få rätt. Sanningen är ett religiöst ord. Här pratar vi om empiriska fakta och gissningar där allt är gissningar med egen sannolikhet om det inte är fakta. Morden, platsen, tiden, blodet-dna, mössan, kniven, offren är fakta och resten gissningar tagna, utifrån polisen som media fiskat i.

Hårstråna i mössan vet vi inte om de tillhör GM!!! GM kan vara snaggad och stulit mössan strax innan morden? Tex från festen nära inpå mordplatsen!

Tyvärr tror jag inte att Kling&Klang i Linköping har fattat dagens problematik och svensk polis i allmänhet. De har utbildning avsedd för svenskt liv tidigare i då trygga Sverige men idag i globaliseringens tidevarv och med droger runt hörnet är det ny kunskap som behövs. Polisen har inte den är min teori jag tjatat om alltför länge till döva öron, men inte helt döva kanske. Link04 ger mej hopp och jakten på att lösa det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004 går vidare ...

Edit: Vem som ägde kniven är mer sekundärt än vems var de testade hårstråna som pekar ut MG's tillhörighet. Vi vet inte så det borde vara dax att börja från ruta ett med ny personal kanske? Eller tänker jag helt fel?

Jag har inte skrivit att mina teorier är bäst, vilken otrevlig vidrig person du är!
Jag har dessutom ändrat åsikt och jag läser vad andra skriver och kan ändra mina åsikter, vilket är väl meningen med ett diskussionsforum? Du om någon är väl besserwissern här?
Skriver om en jävla massa konspirationsteorier och personliga påhopp, skapa en egen tråd om detta istället!

Du har noll koll på allt!!! DNA HÅR på GM=DNA BLOD GM! Är du så jävla trög, att du inte ens vet det?
Yra på bäst du vill här! Men jag ignorerar dina inlägg, f.o.m NU!
Citera
2019-05-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har inte skrivit att mina teorier är bäst, vilken otrevlig vidrig person du är!
Jag har dessutom ändrat åsikt och jag läser vad andra skriver och kan ändra mina åsikter, vilket är väl meningen med ett diskussionsforum? Du om någon är väl besserwissern här?
Skriver om en jävla massa konspirationsteorier och personliga påhopp, skapa en egen tråd om detta istället!

Du har noll koll på allt!!! DNA HÅR på GM=DNA BLOD GM! Är du så jävla trög, att du inte ens vet det?
Yra på bäst du vill här! Men jag ignorerar dina inlägg, f.o.m NU!
Rimlig ståndpunkt. Personen i fråga har varit likadan hela tiden. Så fort man försöker efterfråga någon typ av stöd för något så blir det istället aggressivitet och påhopp. Jag är för att man får ha lite utsvävande teorier, ibland kan det vara lite kul, t.ex. har Pisspåret, Polisspåret, Baltspåret och liknande kommit upp den vägen. Men det finns någon gräns.

Jag brukar säga att konspirationsteorier är kul till dess man inser att någon faktiskt är allvarlig.
Citera
2019-05-12, 13:36
Medlem
Shiva: Jävligt mycket "case closet", "pk" , "så här är det, fattar ni inte det" och så vidare. Du ändrar dig mycket, men du framstår alltid som helt säker...
Tänk efter lite innan du skriver, och lugna ner dig lite, så kanske du tillför något till tråden.
Citera
2019-05-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathpunk
Känner igen det där med introverta som inte alls verkar som det bara det är i rätt sällskap. Är han så idag med eller förändrades han i och med psykosen och eventuella minnen av dådet?

Jag skulle väl säga att han verkar likadan fortfarande Det är ju en personlighet han har och den han är. Men jag har heller inte den relationen till honom att jag kan uttala mig till 100%.
Citera
2019-05-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jag skulle väl säga att han verkar likadan fortfarande Det är ju en personlighet han har och den han är. Men jag har heller inte den relationen till honom att jag kan uttala mig till 100%.

Skulle du kunna svara på hur du "vet" att det är han som är GM?

Hur tänker du kring en mängd anhörigas ovisshet och att inte kunna få ett avslut kontra din ovilja att ange GM?
Citera
2019-05-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Rimlig ståndpunkt. Personen i fråga har varit likadan hela tiden. Så fort man försöker efterfråga någon typ av stöd för något så blir det istället aggressivitet och påhopp. Jag är för att man får ha lite utsvävande teorier, ibland kan det vara lite kul, t.ex. har Pisspåret, Polisspåret, Baltspåret och liknande kommit upp den vägen. Men det finns någon gräns.

Jag brukar säga att konspirationsteorier är kul till dess man inser att någon faktiskt är allvarlig.

Man är grymt nyfiken på hur han lämnade platsen. Speciellt om han kör i bara polo från TRF och är blodig och okontaktbar.
Citera
2019-05-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Nej, så kan det ju inte vara. Samma DNA som blodet på kniven.

Lugna ned mej haha, jag är redan alltför lugn men inte som en avdomnad svensk, hoppas jag. 15 år av harvande borde vara nog men inte för svensken som vill hålla på att leka frälsare som inget annat land i världen. När någon avslöjar de PK-naiva kommer självklart hatet fram och så har det alltid varit, inget nytt Assange vet!

För att komma vidare med lösningen på detta som berusat av dumhet kört i diket behövs nog lite udda jordnära teorier som "pisspåret" mm eller kanske tråden vill byta namn till "Samvaron runt ett dubbelmord 2004"?

Ursäkta att jag yttryckte mej provokativt till församlingen denna söndag men bara de som ljuger blir arga och det finns heller inget undantag på detta!

Bra att alla kanske tänkte till lite extra runt hår och blodtester. Min erfarenhet av hårtester är dåliga och USA har haft sin mega krimskandal inom hårtester.

Nu har det tydligen, som någon skrev tidigare, kommit fram andra tester men de är INTE DNA tester utan PROTEIN tester enligt länken här:

"Nu kan forskarna avslöja människors identitet med hjälp av proteiner i håret. Metoden kan bli ett komplement till DNA-bevis i polisutredningar".https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/identiteten-sitter-i-haret.

Jag kan inte bedömma var polisens arbete har spårat ur men jag kan bedöma andra saker där full urspårning skett i Sverige av samma folk och det borde vara en källa till eftertanke för lösandet av fallet. För den som hurrar att vi är bäst kommer så klart bara ilskan fram vid klargöranden som kan avslöja annat.

Hur säkert är håranlysen? I faderskapsmål sägs den vara 80% säker och vad gäller droger kan ni läsa själva om ni vill.

"Hårprovs tillförlitlighet har ifrågasatts efter det att resultat visat att narkotika kan penetrera håret genom extern kontamination och därmed inte alls representera ett säkert drogintag. Av samma skäl är drogtest på svett (hudavstryk) osäkert, eftersom det inte alls behöver avspegla ett faktiskt intag. Det är ju välkänt att det i vår omgivning kan förekomma spårmängder av droger, som kontaminerat t ex sedlar….."
Läkartidningen
https://pro-test.se/drogtest-har/

God Afton och dax för PL avslutning i fotboll som nog blir en lång match så att jag inte stör er mer.
Citera
2019-05-12, 15:43
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
När man inte ens har koll på om det är rätt dna i mössan Shivasambo så är det illa. Skulle gärna viljat höra den höga ordväxlingen mellan mohammad o mördaren.

Jag trodde där med den "höga ordväxlingen" var en trådsanning? Vore annars tacksam för källa så jag kan läsa på mer om vem som hört vad och när.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in