2019-05-11, 19:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja det stämmer bra men generellt så är det vanligaste vid liknande våldsbrott att GM är påverkad. Därför borde det vara likadant i Linköping, speciellt med tanke på att det pågick en fest natten innan nära mordplatsen. Måndagsfester brukar ju ha en speciell klientel.

Om man tänker GM från dom fallen du sa så vårdades den ena på sjukhus pga sina problem och den andra hade man troligen hittat rätt snabbt. Annars är Tobias i Jönköping mordet väldigt likt Linköping.

Svårt att prata om generellt i detta fall, då det slutade med mord.
Har svårt att tro att ingen från festen hade kunnat namngett personen som blev utslängd från festen, men visst kan jag ha fel? Helt ok att ha teorier, men tycket inte om när man ser ner på andras och tycker sina vara bäst hela tiden. Inget kan uteslutas just nu i detta dubbelmord anser jag.
Citera
2019-05-11, 19:38
Medlem
GM som dödade Sabina var på sjukhus för sina problem. GM Jönköping som dödade Tobias fanns även han i registret för mordbrand och hade suttit på rättspsyk. GM Varberg, där kan han säkert varit påverkad, lite oklart där.

Psykotiska personer som är våldsamma känner ofta sina offer, det är därför man tänker att GM Linköping var påverkad av någon substans. Stämmer perfekt på profil, klädstil, bär kniv och är mycket våldsam.
Citera
2019-05-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Svårt att prata om generellt i detta fall, då det slutade med mord.
Har svårt att tro att ingen från festen hade kunnat namngett personen som blev utslängd från festen, men visst kan jag ha fel? Helt ok att ha teorier, men tycket inte om när man ser ner på andras och tycker sina vara bäst hela tiden. Inget kan uteslutas just nu i detta dubbelmord anser jag.

Självklart har du rätt, det är ingen som har facit i Linköping.
Citera
2019-05-11, 20:14
Medlem
När man pratar med personer om dubbelmordet så är det så att killar tror på ett motiv mot M och tjejer att det är en sjuk person. Frågan är vem som har rätt.
Citera
2019-05-11, 20:40
Medlem
Citat:
När man pratar med personer om dubbelmordet så är det så att killar tror på ett motiv mot M och tjejer att det är en sjuk person. Frågan är vem som har rätt.
Intressant! Genom sig själv känner man andra?... Själv känner jag en viss övervikt för psykspåret, förmodligen pga att jag mött personer, som mördat under psykos, där vanföreställningar och hallucinationer exploderat i våldsamma utlösningar i form av verkliga attacker på offret. Jag har också levt med en psykiskt sjuk familjemedlem, som under återkommande psykosperioder var knivbeväpnad, "FBI är ute efter mig, det gäller att hugga dom innan dom tar mig". Han tog livet av sig senare.
Citera
2019-05-11, 21:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Jag vill personligen inte fästa mig vid någon teori, trodde först på psykos, men är nu inte lika säker på det.
Jag är tjej.
Citera
2019-05-11, 21:22
Medlem
Vi kan ha vilka spår vi vill men mördaren väntade på mohammad. Och det är där vi måste börja
Citera
2019-05-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Intressant! Genom sig själv känner man andra?... Själv känner jag en viss övervikt för psykspåret, förmodligen pga att jag mött personer, som mördat under psykos, där vanföreställningar och hallucinationer exploderat i våldsamma utlösningar i form av verkliga attacker på offret. Jag har också levt med en psykiskt sjuk familjemedlem, som under återkommande psykosperioder var knivbeväpnad, "FBI är ute efter mig, det gäller att hugga dom innan dom tar mig". Han tog livet av sig senare.

Tråkigt att höra. Självmord är aldrig nice.

Men är lite intressant att det är så faktiskt att tjejer och killar tolkar olika när det gäller Linköping. 9 gånger av 10 skulle jag säga när jag pratar med folk.
Citera
2019-05-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag vill personligen inte fästa mig vid någon teori, trodde först på psykos, men är nu inte lika säker på det.
Jag är tjej.

Det är svårt att sätta ett motiv på Linköping. Så ovanligt brott.
Citera
2019-05-11, 21:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Vi kan ha vilka spår vi vill men mördaren väntade på mohammad. Och det är där vi måste börja

Nej vi vet vi inte om GM väntade just på just M!
Finns inget bevis för det!
Du kan tro, men sitta och skriva som sanning är inte ok, anser jag!
Citera
2019-05-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
En fråga till jordgubbsflickan - kan GM haft körkort för både MC och bil men blivit av med kortet i någon falll av olycka eller rattfylla på senare år? Spekulerar vilt på en speciell person bara

Jag har aldrig sett honom köra mc så jag vet inte det . Däremot så har jag inte den uppfattning om GM att han skulle köra onykter Han var ordentlig på den tiden. Jag har verkligen svårt att tro att han skulle göra det.
Citera
2019-05-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jag har aldrig sett honom köra mc så jag vet inte det . Däremot så har jag inte den uppfattning om GM att han skulle köra onykter Han var ordentlig på den tiden. Jag har verkligen svårt att tro att han skulle göra det.

Hur såg hans familjesituation ut då, hade han barn och familj? Har han det idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in