2019-05-12, 00:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Sedan att han är amerikan gör ju inte saken sämre direkt... (påstår såklart inte att passet är huvudsaken här)

Precis, det är lite som med engelska fotbollsspelare i England.
Citera
2019-05-12, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Sedan att han är amerikan gör ju inte saken sämre direkt... (påstår såklart inte att passet är huvudsaken här)

Eller det faktum att han tränat med Hall under offseason.
Citera
2019-05-12, 00:34
Medlem
1.80 i odds på att Kanada gör över 9 mål mot britterna imorgon
Citera
2019-05-12, 00:36
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vad betyder Kakko? En snabb googling gav inga svar.

Grattis till hattricket förresten! Han är ju faktiskt en J18-spelare om ni inte visste det.
Kakko är inte helt entydigt men en möjlig översättning för enkelheltens skull och med närapå bibevarafd allittereration är Gabriel Kaka (Gabe Cake).
Citera
2019-05-12, 00:46
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hughes väljer man med intentionen att han kommer bli bättre än Hischier på sikt.

Jag kommer ihåg hockeyn sen 1992. Nördig som jag är, så var Hischier bättre än vad Hughes är i 17års ålder. Kakko påmimmer starkt om det spel Peter Forsberg,levererade som 18-20år. Just sayin.
Citera
2019-05-12, 00:50
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
1.80 i odds på att Kanada gör över 9 mål mot britterna imorgon

Märkligt dåliga odds med tanke på deras match mot Tyskland.
Citera
2019-05-12, 00:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Jag kommer ihåg hockeyn sen 1992. Nördig som jag är, så var Hischier bättre än vad Hughes är i 17års ålder. Kakko påmimmer starkt om det spel Peter Forsberg,levererade som 18-20år. Just sayin.

Hughes slog iofs poängrekord på U18-VM. Hischier bättre? Nja, det kan nog debatteras.

Kakko är bra men Forsberg var bättre i den åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Dupea

Tyskland gjorde britterna bättre än dom är. Men viss, att göra 9 mål, det är rätt mycket oavsett motstånd.
Citera
2019-05-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea

Det var det jag hoppades på när jag gick in och kollade oddsen, att den matchen skulle ha färgat av sig liiite på oddsmakarna åtminstone och isåfall stänka in allt man har på något överodds där. Men nu ser jag inte mycket värde alls där
Citera
2019-05-12, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Markström är åter i träning.
Bra. Då blir det väl Markström mot Italien om han kan, annars Enroth. Finns ingen anledning att lira Lunkan mot Italien, och spec inte efter det 0-1 målet mot Tjeckien. Herregud alltså.

Vart är Lehner?
Citera
2019-05-12, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Haha, efter två matcher? Ja, göra mål i öppen bur är så imponerande...

Ja för hat trick är lätt för vem som helst, ni hade väl runkat järnet om Petterson suttit en mål överhuvudtaget.
Citera
2019-05-12, 02:36
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Det ska komma från Sverige

Men du har rätt att vi inte kan leva på junisarna hela tiden.

Hade jag fått bestämma så skulle vi aldrig mer vinna gruppen i JVM igen, ALDRIG! Antar att det är det du syftar på.

Tar vi Tre Kronors 5 senaste guld ser det ut såhär

JVM 2012: Etta
VM 2013: Trea
VM 2017: Trea
VM 2018: Etta
U18 2019: Tvåa

Egentligen är det bara en ren slump i vilken placering man vinner med, men nu när IIHF ändrat det där kring seedingen vid semifinalerna så kommer förstaplatsen få en helt annan inverkan än den haft tidigare, eller så blir det helt tvärtom, framtiden får utvisa det.
Senast redigerad av Score123 2019-05-12 kl. 02:39.
Citera
2019-05-12, 02:55
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast det viktigaste är väl att slå Sverige, hur det går i övrigt är väl inte så viktigt?

Det sjuka är att det där stämmer fortfarande, förr i tiden var det ännu mer sådär.

VM finalen 2003 som vi torska i Helsingfors mot Kanada i förlängningen, där fick nog alla det bekräftat hur mycket de hatade Tre Kronor, oavsett vilka vi än mötte.

Finnarna bryr sig så mycket om vårat VM, tillochmed spelarna deras blir insnöad på det så de tappar allt fokus. Jag kan säga såhär, utan Sverige på hockeykartan, det är inte ens en hockeykarta, så enkelt är det. Utan Sverige vet jag inte ens om Finland varit en "hockeynation" i dagens läge, ett Storbrittanien kanske. Sverige har haft så otroligt stor påverkan på den typiska finnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in