2019-05-11, 18:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Så sluta då att kräva att få agera könsöverskridande och ses som en androgyn individ.

Du vet väl ingenting om vad jag gör och har gjort eller inte gör och har gjort.
Citera
2019-05-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du vet väl ingenting om vad jag gör och har gjort eller inte gör och har gjort.
Jo, du är feminist.
Citera
2019-05-11, 19:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo, du är feminist.

Det har du ingen aning om.
Citera
2019-05-11, 19:29
Medlem
Citat:
Nämen oj vad mystisk och häftig du är, ska du inte lägga till en massa punkter också?
Citera
2019-05-11, 20:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nämen oj vad mystisk och häftig du är, ska du inte lägga till en massa punkter också?

Är du intresserad av att diskutera någonting eller är det mest prat? Isåfall kan du PM:a mig för detta är nog inte av allmänt intresse.
Citera
2019-05-11, 21:46
Medlem
Etta.Places avatar
Ser absolut mycket av ilskan som ett tydligt tecken på att dessa män medvetet eller undermedvetet har bilden att kvinnor lever för att vara ett glädjeämne för dem, och därför väcker det hat när kvinnor väljer bort dem eller väljer att leva sina liv på sätt som inte tilltalar herrarna. Det här forumet är ju fullständigt späckat med trådar och individer som anser att kvinnor borde leva annorlunda för att de hade varit mer tilltalande för männen om de gjorde det, och inte tvekar en sekund att anse att tvångsåtgärder är vägen till att tvinga kvinnor att leva liv som männen önskar att kvinnorna ska leva.
Citera
2019-05-11, 22:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ser absolut mycket av ilskan som ett tydligt tecken på att dessa män medvetet eller undermedvetet har bilden att kvinnor lever för att vara ett glädjeämne för dem, och därför väcker det hat när kvinnor väljer bort dem eller väljer att leva sina liv på sätt som inte tilltalar herrarna. Det här forumet är ju fullständigt späckat med trådar och individer som anser att kvinnor borde leva annorlunda för att de hade varit mer tilltalande för männen om de gjorde det, och inte tvekar en sekund att anse att tvångsåtgärder är vägen till att tvinga kvinnor att leva liv som männen önskar att kvinnorna ska leva.

Jo du ligger nog tyvärr rätt nära sanningen där.
Citera
2019-05-12, 11:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hur manifesteras sexuell frustration bland män i mellanöstern? Bara för att ni inte sätter namnet "incel" på dem betyder inte att unga män i MÖ inte manifesterar ungefär samma symptom, bara mycket, mycket värre och mer omfattandde. Skillnaden kanske är att i MÖ existerar en social kontext där sådana män kan kanalysera frustrationen genom att tex joina ISIS eller mörda skolflickor som försöker gå till skolan, eller spränga sig själv i någon torg.

Sexuellt frustrerade asociala män har ofantligt stor potential att bli farliga för samhället i övrigt, för att män har alltid stor potential till våld. Speciellt när de är helt och hållet icke-tillhörande någon större social tillhörighet, det som ni kallar "manlighet".

Paleto principen säger ju att några fåtal män (roten av totala antalet män) kommer få nästan hälften av alla resurser i vilken meritokratisk system som vi än talar om. Sexuella marknaden är ett meritokratiskt system, de som inte lyckas klättra i hierarkin och har absolut ingenting och noll hopp om att få något kan enkelt få för sig att bränna ner Världen istället.

Iden att en flummig rörelse som feminism, med obefintlig kunskap i manlig psykologi (eller psykologi överhuvudtaget) ska kunna lösa problemet är ju absurd. Den enda väsentliga frågan är ifall feminismen inte skapar än fler sådana problemmän då de hackar sönder traditionell manlighet.

Roger Elliot eller den där koreanen som sköt 34 personer i Virginia hade ju noll manliga vänner och en egen neurotisk Värld spelades upp i deras huvuden. De tillhörde ingen manlig kontext, deras beteende var utanför allt som var acceptabelt inom någon manlig social nätverk, och därför så vandrade de runt och dagdrömde att ta hämnd på samhället. Roger Elliot föraktade manlighet rentav, han var feminiserad och hade "nice guy" komplex, saknade manliga hobbyn, var rädd för allt och hade ingen farsa som sagt åt honom att "man up", utan mest uppfostrad av sin överbeskyddande asiatiska mamma.

Tror du att mer feministisk dekonstruktion av traditionel manlighet kommer skapa fler eller färre Roger Eliots?
Kände inte till Elliot innan jag läste den här tråden men kollade lite på några klipp. Precis som du säger så hade han behövt någon som sa åt honom att "Uhm, antingen så låter du bollarna växa och blir man över ditt eget öde eller så låter du bli och blir en ensam cry baby för resten av livet. Jag vet att det låter hårt son, men det är så världen ser ut. Kom nu så går vi och skruvar lite med Camaron eller drar till öknen och skjuter lite lerduvor".

För att "känna sig som en man" så måste man ju göra saker som får testosteronet att vakna.
Citera
2019-05-12, 13:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag är ledsen, men du är avslöjad som feminist.
I ett "joharifönster" hamnar detta i ditt blinda fält.
Lite som en snorkråka du inte själv vet om, men som alla andra ser. En del säger till, andra låter dig hållas.
Citera
2019-05-12, 14:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag är ledsen, men du är avslöjad som feminist.
I ett "joharifönster" hamnar detta i ditt blinda fält.
Lite som en snorkråka du inte själv vet om, men som alla andra ser. En del säger till, andra låter dig hållas.

Man kan inte vara avslöjad sålänge det inte finns bevis lilla du. Ni kan spekulera och tro en himla massa, som ni alltid gör.
Citera
2019-05-12, 19:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Man kan inte vara avslöjad sålänge det inte finns bevis lilla du. Ni kan spekulera och tro en himla massa, som ni alltid gör.
Jag ser bevis hela tiden!
Även i det här korta inlägget.
NI kan spekulera och som NI alltid gör.
Den offerkoftan.

Argumentet är "en himla massa".
Citera
2019-05-12, 20:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag ser bevis hela tiden!
Även i det här korta inlägget.
NI kan spekulera och som NI alltid gör.
Den offerkoftan.

Argumentet är "en himla massa".

Hur blev NI en offerkofta? Vill ni förklara den logiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in