2019-05-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Sen är de vissa jävla kuksugare här som leker översittare och ska sätta ner foten. Om man vill tro på jordgubben så lär man väl fan få gör det. Jag har inte sett att ni har status som moderator så skit på er. Annars kommer jag och knyter upp svansen på er.
Kul att du är tillbaks! Gillar ditt inlägg. Det fina i kråksången med tråden är väl att alla åsikter ät värda att begrundas intill dess GM är fast.
Citera
2019-05-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kul att du är tillbaks! Gillar ditt inlägg. Det fina i kråksången med tråden är väl att alla åsikter ät värda att begrundas intill dess GM är fast.

Svårt att sätta motivet på det här dubbelmordet. Du verkar vara inne på en psyksjuk GM? Jag tänker lite samma men tror han kan ha varit påverkad av alkohol eller droger när han var våldsam. Vid liknande fall, när en person knivhugger och har sig så är det vanligare med påverkad person än psykos. Psykotiska personer brukar inte vara våldsamma och är dom det så är det ofta mot personer dom känner eller som ska ta dom till sjukhus.
Citera
2019-05-11, 17:24
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet

Jag tror det Clari, allas åsikter måste vara till gagn för denna tråd. Det kan faktiskt vara så att lösningen ligger närmare än man tror. Det krävs bara den där sista lilla pusselbiten lägga på plats. Sen vill jag be om ursäkt, mitt inlägg var för hårt men blir så ilsken när någon ska bestämma vad man får tro eller inte tro. Vi har alka våra teorier om vad som hänt och många av söker natt som dag efter förklaring och lösning. Ingen ska behöva känna sig dumförklarad. Alka teorier borde vara välkomna här.
Citera
2019-05-11, 17:29
Medlem
substitutes avatar
Är det någon som söker efter uppgifter av boende inom en viss radie av brottsplatsen vid tidpunkten för brottet så söker jag upp det åt er. Skicka gärna PM
Citera
2019-05-11, 18:10
Medlem
Citat:
Är det någon som söker efter uppgifter av boende inom en viss radie av brottsplatsen vid tidpunkten för brottet så söker jag upp det åt er. Skicka gärna PM

Polisen har fått flera anonyma tips om en fest i området natten till morddagen. En person ska ha blivit utslängd från festen mitt i natten.

Här finns nog GM tror jag. Missbrukare har ofta dålig koll, inget minne eller att dom inte vill prata med poliser av olika skäl. Eftersom flera tips gäller en skön måndagsfest så nära Åsgatan så är det nog inte omöjligt att han kommer därifrån.
Citera
2019-05-11, 18:30
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Polisen har fått flera anonyma tips om en fest i området natten till morddagen. En person ska ha blivit utslängd från festen mitt i natten.

Här finns nog GM tror jag. Missbrukare har ofta dålig koll, inget minne eller att dom inte vill prata med poliser av olika skäl. Eftersom flera tips gäller en skön måndagsfest så nära Åsgatan så är det nog inte omöjligt att han kommer därifrån.

Kan kolla boende just på Åsgatan och kring närområdet tiden för morden, återkommer
Citera
2019-05-11, 18:38
Medlem
substitutes avatar
En fråga till jordgubbsflickan - kan GM haft körkort för både MC och bil men blivit av med kortet i någon falll av olycka eller rattfylla på senare år? Spekulerar vilt på en speciell person bara
Citera
2019-05-11, 18:38
Medlem
Citat:
Kan kolla boende just på Åsgatan och kring närområdet tiden för morden, återkommer

Låter bra.

Jag tror att det kan vara en påverkad person som fått ett återfall pga något som gjort honom aggressiv. Ev så har någon på måndagsfesten pratat om M eller känt till honom eller hans familj och stört sig på något. Att polisen inte kommer framåt med måndagsfesten är troligen för att ingen vill prata eller att dom inte minns.
Citera
2019-05-11, 18:56
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Låter bra.

Jag tror att det kan vara en påverkad person som fått ett återfall pga något som gjort honom aggressiv. Ev så har någon på måndagsfesten pratat om M eller känt till honom eller hans familj och stört sig på något. Att polisen inte kommer framåt med måndagsfesten är troligen för att ingen vill prata eller att dom inte minns.

Den där festen link, har du mer på var den ägde rum? Ungefärlig adress osv. Låter intressant
Citera
2019-05-11, 18:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Svårt att sätta motivet på det här dubbelmordet. Du verkar vara inne på en psyksjuk GM? Jag tänker lite samma men tror han kan ha varit påverkad av alkohol eller droger när han var våldsam. Vid liknande fall, när en person knivhugger och har sig så är det vanligare med påverkad person än psykos. Psykotiska personer brukar inte vara våldsamma och är dom det så är det ofta mot personer dom känner eller som ska ta dom till sjukhus.

Nja det stämmer väl inte riktigt, pojken som blev knivhuggen av en man i psykos i Norrahammar, kände inte pojken.
Personen som dödade lilla Sabina utanför ett dagis 2003, likaså.
Varbergsmördaren i Båstad som gick ut på en mördarstråk och gavs sig på okända människor på gatan, för att därefter ta sig in i en öppen okänd lägenhet, där han försökte mörda en ung kille. Då han inte lyckades hoppade han på en balkong och högg ihjäl en äldre okänd kvinna! Han umgicks med flera kompisar innan mordet men inte gav han sig på någon av dem!
Ingen av dessa tycks ha haft droger i kroppen, däremot en psykos!
Så nog kan personer i psykos ge sig på okände, detta var bara några exempel.
Men jag blir irriterad när några så himla säkert ska säga att det finns motiv, respektive inte finns!
Det kan ingen veta, mer än mördaren om ens han?
Citera
2019-05-11, 19:06
Medlem
Citat:
Den där festen link, har du mer på var den ägde rum? Ungefärlig adress osv. Låter intressant

Jag skulle tro att den var på Barnhemsgatan, dom har sociala placeringar där. Nära ica.
Citera
2019-05-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja det stämmer väl inte riktigt, pojken som blev knivhuggen av en man i psykos i Norrahammar, kände inte pojken.
Personen som dödade lilla Sabina utanför ett dagis 2003, likaså.
Varbergsmördaren i Båstad som gick ut på en mördarstråk och gavs sig på okända människor på gatan, för att därefter ta sig in i en öppen okänd lägenhet, där han försökte mörda en ung kille. Då han inte lyckades hoppade han på en balkong och högg ihjäl en äldre okänd kvinna! Han umgicks med flera kompisar innan mordet men inte gav han sig på någon av dem!
Ingen av dessa tycks ha haft droger i kroppen, däremot en psykos!
Så nog kan personer i psykos ge sig på okände, detta var bara några exempel.
Men jag blir irriterad när några så himla säkert ska säga att det finns motiv, respektive inte finns!
Det kan ingen veta, mer än mördaren om ens han?

Ja det stämmer bra men generellt så är det vanligaste vid liknande våldsbrott att GM är påverkad. Därför borde det vara likadant i Linköping, speciellt med tanke på att det pågick en fest natten innan nära mordplatsen. Måndagsfester brukar ju ha en speciell klientel.

Om man tänker GM från dom fallen du sa så vårdades den ena på sjukhus pga sina problem och den andra hade man troligen hittat rätt snabbt. Annars är Tobias i Jönköping mordet väldigt likt Linköping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in