2019-05-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relateve
Det finns en anledning till att de inte hittat g.m och jag tror att de är helt ute o cyklar åldersmässigt. Har tipsat både polis och G.W om den här mannen men han är äldre än de personer de valt att topsa. Har kännedom om både mössa och buttterfly men vill höra först om någon har tänk på äldre g.m , följt era diskussioner länge och känner att jag måste få prata om något som funnits med i mina tankar alla år.
Några frågor:
1. På vilket vis har du tipsat polis och GW, mail eller telefon? Mail gissar jag.

2. Du skriver att du har kännedom om mössa och butterfly, hur säker är du på att din kandidat hade just dessa som visats upp i media som vi vet att GM använde? Eller är din kandidat mer en person du tror skulle kunnat göra detta?

3. "Vet" du att din kandidat är GM eller är det rykten eller misstankar som du eller andra har?

Om du är på riktigt så föreslår jag att du mailar Staaf igen och argumenterar med det du vet och betonar varför du tror på din kandidat.
Citera
2019-05-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relateve
Mannen som jag tror har gjort det bodde ca 300 meter från brottsplatsen och det är svårt att avslöja för mycket då släktingar till mannen kanske också finns här och läser, det är mycket som är känsligt mellan de släktingar som misstänker honom. Mannen är idag inte i livet . Anna-Lena ska ha nämt namnet Leif , hur många 15-20 åringar heter det?
Min teori om Leif-grejen är att M:s pappa mycket väl kan ha talat sanning då han sa att polisen frågat honom om han kände någon som heter Leif. Man kan ju ha hört fel i ambulans eller motsvarande men jag är inte så säker på det. Å andra sidan lär man ha kollat igenom alla Leif i stan i "rätt" ålder. Anta att antalet personer i Linköping som hette Leif var cirka 600 år 2004. Gissar att mindre än 50 av dessa var under 30 år. Man borde ha kollat dessa. Om din gubbe heter Leif borde han suttit, eller?
Citera
2019-05-11, 11:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Varför ger sig inte Bo Åström och Mark Safarik från Svenska fall för FBI in och försöker lösa detta?
Därför att de måste ha facit för att kunna lösa något.
Citera
2019-05-11, 11:46
Medlem
Polisen måste säkert anpassa sig efter killarna dom ska topsa via familjesökningen eftersom dom inte är skäligen misstänkta för brott. DNA träffarna kan ju vara helt fel och det verkar dom ha varit hittills på listan. Dom får se när dom killarna har en lucka i kalendern och kan komma och topsa sig i Linköping för något som i alla fall 25 av dom är helt oskyldiga till.
Citera
2019-05-11, 12:12
Medlem
Familjesökningen visar bara ett likt DNA som i bästa fall kan vara en förälder, ett barn eller ett syskon till GM. Tror inte att det är napp i Linköping eftersom dom börjar med den bästa träffen och det var bom.
Citera
2019-05-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att de måste ha facit för att kunna lösa något.
Tack för en efterlängtad kommentar! Två hypade herrar som självklart inte kan bidra till Linköpingsmordens lösning.
Citera
2019-05-11, 15:42
Medlem
substitutes avatar
Sen är de vissa jävla kuksugare här som leker översittare och ska sätta ner foten. Om man vill tro på jordgubben så lär man väl fan få gör det. Jag har inte sett att ni har status som moderator så skit på er. Annars kommer jag och knyter upp svansen på er.
Senast redigerad av substitute 2019-05-11 kl. 15:58.
Citera
2019-05-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Sen är de vissa jävla kuksugare här som leker översittare och ska sätta ner foten. Om man vill tro på jordgubben så lär man väl fan få gör det. Jag har inte sett att ni har status som moderator så skit på er. Annars kommer jag och knyter upp svansen på er. Jävla horor.

Vad tror du om släktforskningen? Kanske kan ge träff.
Citera
2019-05-11, 16:04
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vad tror du om släktforskningen? Kanske kan ge träff.

Hoppas hoppas min vän. Det kan göra det. Att hållas på halster så här tär på nerverna men jag är mer positiv nu än tidigare. Har studerat några andra fall och det ger faktiskt hopp.
Citera
2019-05-11, 16:08
Medlem
Citat:
Hoppas hoppas min vän. Det kan göra det. Att hållas på halster så här tär på nerverna men jag är mer positiv nu än tidigare. Har studerat några andra fall och det ger faktiskt hopp.

Ja exakt. Det har ju pratats om släktforskning nu i ett år i tråden, men man vet att det är först nu som polisen kollar på det så med lite tur kanske det kan funka
Citera
2019-05-11, 16:16
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja exakt. Det har ju pratats om släktforskning nu i ett år i tråden, men man vet att det är först nu som polisen kollar på det så med lite tur kanske det kan funka

Jag tror det faktiskt. Sen är det många bitar som ska falla på plats naturligtvis men förhoppningsvis ser man sammanhanget I ett nytt ljus vilket leder till ett gripande.
Citera
2019-05-11, 17:10
Medlem
Citat:
Jag tror det faktiskt. Sen är det många bitar som ska falla på plats naturligtvis men förhoppningsvis ser man sammanhanget I ett nytt ljus vilket leder till ett gripande.

Ja det håller jag med dig om, hade vart perfekt om det funkar. Svårt att bedöma hur chansen med släktforskning är, det är ju rätt få fall som det fungerat på i andra länder. Men vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in