2019-05-11, 07:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Du tycker att människan ska ha respekt ifrån att ha levt som jägare och samlare i enlighet med naturen till att förslava och förstöra naturen ?

Våldtäkt är inte kärlek.

Detta betydar dock inte att 'gud' kommer in i ekvationen.
Citera
2019-05-11, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ebola skapade alltså sig själv, jaha.

Det har jag aldrig påstått. Läser du vad jag skriver?

Jag skrev tidigare: "Jag vet inte vilken funktion trikiner och ebola har eller har haft. Jag anser ju att djur, människor och växter kan anpassa sig och utvecklas, och om dom hamnar i fel miljö så kan det uppstå problem."

Så var här säger jag att ebola skapade sig själv?
Citera
2019-05-11, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Detta betydar dock inte att 'gud' kommer in i ekvationen.

Jo ifall man anser att man förtjänar respekt ifrån gud, men jag fick ju aldrig ett svar på varför man ska förtjäna arespekt.
Senast redigerad av rusur 2019-05-11 kl. 09:28.
Citera
2019-05-11, 10:32
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det har jag aldrig påstått. Läser du vad jag skriver?

Jag skrev tidigare: "Jag vet inte vilken funktion trikiner och ebola har eller har haft. Jag anser ju att djur, människor och växter kan anpassa sig och utvecklas, och om dom hamnar i fel miljö så kan det uppstå problem."

Så var här säger jag att ebola skapade sig själv?

Om inte gud skapade ebola och det inte skapade sig själv, vem skapade det?
Citera
2019-05-11, 10:48
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om inte gud skapade ebola och det inte skapade sig själv, vem skapade det?
Fantasi.
Citera
2019-05-11, 10:59
Medlem
Rotums avatar
Gud finns inte, utan är en produkt skapad av makthavare för att se till så pöbeln håller sig på mattan.
Citera
2019-05-11, 12:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, det som baseras på fakta kan inte vara desamma som fakta.

Att bilen baseras på komponenter som motor, hjul och ratt betyder inte att motor är detsamma som en bil.

Om evolutionsteorin skulle vara fakta, så skulle den inte behöva stöd av fakta.
Nej. Om en sak består av fakta så är saken också fakta.
Du kanske menar att evolutionsteorin även är baserad på annat än fakta?
Citera
2019-05-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det som menas är nog att fakta kan leda till en felaktig teori, vilket jag håller med om.
Men desto mer och bätrre fakta det finns, desta större chans är att slutledningarna stämmer.
Evolutionsteorin bygger på mycket fakta, inom olika områden, så den är det klart bästa förklaring vi har just nu.
Citera
2019-05-11, 12:37
Medlem
EasyClaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är en teori p.g.a. av att det är tolkningar av fakta, Evolutionen är alltså inte ett faktum, utan en teori. Det är en jävla skillnad på teori och faktum hur mycket ni än vill tro på ert högre medvetande... jag menar Jesuitiska ledare.
Citera
2019-05-11, 12:40
Medlem
Om nu den av människan skapade Gud - verkligen finns (har lyckats överleva) och att Gud har den av människan tilldelade möjligheten - läs kraften och förmågan - att att styra, ställa och bestämma över människans värld och alla varelser där, samt över hela universum - då bestämmer även Gud över bakterier, virus, smittspridande löss och svartråttor m fl för människan skadliga djur och livsformer. Men alla dessa för människan skadliga varelser och organismer har samma rätt att leva, frodas och föröka sig som människan.

Det är en o-Gudaktig själviskhet hos människan att tro sig vara tilldelad en särskilt gynnad ställning i tillvaron här på jorden och i universum. Denna mänskliga egenhet gillas inte av Gud. Det lilla Ebolaviruset har lika stor rätt att leva och föröka sig som människan.
Senast redigerad av HgF 2019-05-11 kl. 12:44.
Citera
2019-05-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Om nu den av människan skapade Gud - verkligen finns (har lyckats överleva) och att Gud har den av människan tilldelade möjligheten - läs kraften och förmågan - att att styra, ställa och bestämma över människans värld och alla varelser där, samt över hela universum - då bestämmer även Gud över bakterier, virus, smittspridande löss och svartråttor m fl för människan skadliga djur och livsformer. Men alla dessa för människan skadliga varelser och organismer har samma rätt att leva, frodas och föröka sig som människan.

Det är en o-Gudaktig själviskhet hos människan att tro sig vara tilldelad en särskilt gynnad ställning i tillvaron här på jorden och i universum. Denna mänskliga egenhet gillas inte av Gud. Det lilla Ebolaviruset har lika stor rätt att leva och föröka sig som människan.
Fast enligt vissa definitioner av Gud så är människan speciell.
Vi kan ha ett förhållande med Gud och bli räddad. Inget tyder på att detta gäller bakterier och virus.
Citera
2019-05-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Hur är man oskyldig när man skapar en defekt värld med oss människor i och sen inte ens gör den bättre när man ber om det? Man vet allt och kan göra allt så blir det såhär..
Du har du glömt bort att döden har kommit in i världen genom djävulens lögn. Satan satte genom att ljuga för Eva igång processen att människan klarar sig utan Gud och inte behöver lyda Gud, vilket har visat sig vara...en lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in