2019-05-10, 11:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Vad baserar du din uträkning på egentligen? Eller gissar du bara?

Kostnad per kontakt. Om vi säger denna ligger på 30 öre per person som ett visst företag vill nå (alltså en önskad målgrupp). Ett konto som hennes med många kvinnliga följare blir därmed intressant för många märken. Kvinnor lägger ju mycket pengar på kläder och smink. Många som verkar tycka att detta är mycket och att dessa personer skriver och har sig för noll och inget. Lite soda bara och hon flänger ut sig i en massa inlägg där hon dricker bara denna soda. De absolut största lär dock mer gå efter fastpris.

Inte som (säger inte att hon inte gör det men många gör inte det) betalar eller redovisar skatt för detta heller. Att få ett klädesplagg värt ett par tusen är samma ska det också skattas för.
Citera
2019-05-10, 11:53
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.Arsleberg
länk

Hennes privata låg aldrig nere, enbart den offentliga.
Citera
2019-05-10, 14:03
Medlem
Robert.Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Hennes privata låg aldrig nere, enbart den offentliga.

? Hennes privata var nere, men inte fanpagen. Försökte ju själv gå in dagligen efter att hon greps och det gick inte förrän igår.
Citera
2019-05-10, 14:18
Medlem
Citat:
? Hennes privata var nere, men inte fanpagen. Försökte ju själv gå in dagligen efter att hon greps och det gick inte förrän igår.

Det var hennes "vanliga" med 55tusen följare som var borttagen, men är nu tillbaka igen dock som privat och alla kommentarer om detta är borttagna.

Hennes privata konto/konton har funnits kvar hela tiden
Senast redigerad av microsim 2019-05-10 kl. 14:21.
Citera
2019-05-10, 14:52
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kostnad per kontakt. Om vi säger denna ligger på 30 öre per person som ett visst företag vill nå (alltså en önskad målgrupp). Ett konto som hennes med många kvinnliga följare blir därmed intressant för många märken. Kvinnor lägger ju mycket pengar på kläder och smink. Många som verkar tycka att detta är mycket och att dessa personer skriver och har sig för noll och inget. Lite soda bara och hon flänger ut sig i en massa inlägg där hon dricker bara denna soda. De absolut största lär dock mer gå efter fastpris.

Inte som (säger inte att hon inte gör det men många gör inte det) betalar eller redovisar skatt för detta heller. Att få ett klädesplagg värt ett par tusen är samma ska det också skattas för.
Du svarade inte på min fråga. Jag formulerar om frågan: hur gör du denna uträkningen? Sitter du bara och gissar eller finns det något verktyg där man kan se vad ett IG-konto är värt?
Citera
2019-05-10, 15:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Du svarade inte på min fråga. Jag formulerar om frågan: hur gör du denna uträkningen? Sitter du bara och gissar eller finns det något verktyg där man kan se vad ett IG-konto är värt?

https://influencersofsweden.se/hur-tar-jag-betalt-for-samarbeten-blogg-sociala-medier/
https://metromode.se/noje/instagramstjarnan-avslojar-sina-7-basta-tips-sa-tjanar-du-pengar-pa-instagram/
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/10/19/undersokning-sa-mycket-tjanar-influencers-pa-sociala-medier/

Sedan är det inte givet att man alltid ska lita helt på vad folk säger heller. Vissa har konton som är helt värdelösa med en massa köpta följare från Sri Lanka. Men räknade just utifrån hennes på 50 öre per kontakt i den målgrupp som hon lockar. Där av 55k alltså 10k för att få ett pris på ca 5000 kr. 10k av hennes följare som ett visst företag vill nå om det nu t.ex är unga tjejer/kvinnor 16-24 år (gissar att det är mer än det för just hennes IG i just den målgruppen eller var det innan delete).
Citera
2019-05-10, 15:53
Medlem
Robert.Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microsim
Det var hennes "vanliga" med 55tusen följare som var borttagen, men är nu tillbaka igen dock som privat och alla kommentarer om detta är borttagna.

Hennes privata konto/konton har funnits kvar hela tiden

Ok, så den med 55k är inte hennes ”personliga” konto?

Så hon alltså ytterligare ett konto? För de enda jag hittade var just den med 55k följare och en fanpage som verkar vara skapad av en stalker.
Citera
2019-05-10, 16:05
Medlem
wpgnoks avatar
Citat:
Ok, så den med 55k är inte hennes ”personliga” konto?

Så hon alltså ytterligare ett konto? För de enda jag hittade var just den med 55k följare och en fanpage som verkar vara skapad av en stalker.
Tror isabelbuffaa 41 inlägg,219 följare,265 följer är hennes privata,eller så är det nå trollkonto.
Citera
2019-05-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Tror isabelbuffaa 41 inlägg,219 följare,265 följer är hennes privata,eller så är det nå trollkonto.

Tror också det är hennes privata. En polis jag följer med rätt många följare,följer just det kontot.

Dom andra är nog bluff/fankonton för flera av dom följer hon själv med sitt 55k konto. Troligen för att hålla koll. Annars följer man ju vanligtvis inte sig själv.
Citera
2019-05-10, 17:44
Medlem
Diabeteskomas avatar
Men sluta tjafsa vad man tjänar på att vara en idiot/influencer.. Här snackar vi den fina lilla OVn..
Citera
2019-05-10, 17:53
Medlem
Oavsett vilket konto som är IS personliga konto eller ej, så äger hon båda.
Citera
2019-05-10, 23:15
Medlem
Vad händer i detta ärende/fall just nu? Om GM blivit släppt, finns övervakning ändå? Kan man gissa på att GM isåfall åker ut ur landet och håller sig undan ett längre tag eller är allt avskrivet just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in