2019-05-10, 12:42
Medlem
ppp333s avatar
Den där kvinnan som blev hotad av en invandrarkille på tunnelbanan...en invandrartjej som beskyddat kvinnan la ut klippet på Facebook. hon var upprörd över killens beteende...det gick inte många timmar sen det spreds på Youtube så kom det ett uppenbart falskt påstående från ett anonymt konto att kvinnan uttalat sig rasistiskt. Tjejen på Facebook plockade ner sin film efter att hon blivit allt för angripen.
Det blev trådsanning för många godtrogna.
Tjejen som la ut klippet var ju vittne händelsen.och själv invandrare.
Så den stilen att sprida ut att offret "minsann sagt ditt och gjort datt" för att förtjäna våldet är nog satt i system.
Citera
2019-05-10, 12:46
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Märkligt att händelsen ännu inte lett till att en "antirasistisk" marsch eller manifestation har planerats i Kil? Eller har jag bara missat det?

Hade det varit två svenskar som spöat på en afghan hade det varit manifestation och cirkus på torget hela helgen.
Citera
2019-05-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeRescue
Om nån sandloppa skulle göra detta så Gud hjälpe mig. Jag skulle bli åtalad för tortyr och mord.

Inte helt ovanlig reaktion, skulle säkert reagera så jag med i samma situation...då oavsett ras/religion/kulturell tillhörighet på förövaren. Jag utgår från att de flesta reagerar likadant. Det vore klart tragiskt om man skulle acceptera det så länge det är en etnisk svensk förövare.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är inte riktigt samma sak.

Sett ur vår västerländska morals synvinkel så är det helt ok att straffa någon som bär sig illa åt. Och efter straffet så är det jämt. Saken är avklarad då.

Om någon ger mig på käften och jag därefter ger honom tillbaka på käften, då råder det moralisk jämnvikt efter det. Jag har straffat honom på samma sätt. Öga för öga. Tand för tand.

Att jag ger tillbaka för smällen innebär inte att jag är en lika stor kålsupare som han. Nej. Jag skippade bara rättvisa. Moralisk rättvisa.

Muslimer/MENA-invandrare tänker inte så här. De agerar utifrån sin kultur och värderingar (heder är viktigare än rättvisa) men här i väst fungerar det så här.

Jo, men inte ens öga-för-öga är det som det handlar om här. Det snackas om att fullvuxna män ska spöa skiten ur honom. Det tilltänkta våldet står knappast i proportion till det ursprungliga våldet, vilket då även leder till att invandrarnas våld kan motiveras med att de bara eskalerade responsen för andra oförrätter. Det är svårt att komma ifrån att om man använder våld för att motivera våld så kan man även motivera den ursprungliga misshandeln. Antingen är våld aldrig ok (med få undantag) eller så går det att motivera från alla infallsvinklar.
Citera
2019-05-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Den där kvinnan som blev hotad av en invandrarkille på tunnelbanan...en invandrartjej som beskyddat kvinnan la ut klippet på Facebook. hon var upprörd över killens beteende...det gick inte många timmar sen det spreds på Youtube så kom det ett uppenbart falskt påstående från ett anonymt konto att kvinnan uttalat sig rasistiskt. Tjejen på Facebook plockade ner sin film efter att hon blivit allt för angripen.
Så den stilen att sprida ut att offret "minsann sagt ditt och gjort datt" för att förtjäna våldet är nog satt i system.

Själv tycker jag alltid att det är intressant att veta vad som föranleder olika situationer, så även i detta fallet. Hade rollerna varit ombytta så hade denna tråd varit sprängfylld med mer eller mindre vettiga spekulationer/motiveringar till varför det var ok att puckla på någon.
Citera
2019-05-10, 13:10
Medlem
Citat:

Den där skiten körde ju till och med Svenska skräp med på sena 90-talet.

Jag skulle tro att Epakillarna vill se vad rättsväsendet klarar av att göra av det här.
Till er med kompisar, räkna inte med rättvisa från åklagare.
Citera
2019-05-10, 13:13
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Själv tycker jag alltid att det är intressant att veta vad som föranleder olika situationer, så även i detta fallet. Hade rollerna varit ombytta så hade denna tråd varit sprängfylld med mer eller mindre vettiga spekulationer/motiveringar till varför det var ok att puckla på någon.
Såg ett gäng storväxta skinheads jaga några betydligt yngre invandrakillar på tidigt nittiotal. Tänkte aldrig på att jag skulle leta efter vettigt motiv utan tyckte bara det var för jävligt. Killarna var små, rädda och antagligen hade dom inte gjort ett skit av vikt som gjort sig förtjänt av behandlingen. Som tur var stängdes t-banedörrarna och grabbarna klarade sig. En skinnskalle kastade en ölflaska genom fönstret och splitter av glas och öl föll över resenärerna.
Det här att försöka legitimera misshandel av oskyldiga är äckligt beteende. Det finns INGEN ursäkt för dessa as som gör så här. Och tydligen var det inte första gången. ( I detta fall med dom som misshandlade epa -traktor-killen alltså)
Senast redigerad av ppp333 2019-05-10 kl. 13:16.
Citera
2019-05-10, 13:27
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaswesniper
Sjukt det där. Utmanande kläder månne
Precis! Vi måste se vad som låg bakom. Hon kanske sagt något rasistiskt... något om "vit makt" något som provocerade fram våldet?
Citera
2019-05-10, 13:36
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Haha, rätt åt snubben. Precis som jag inte skulle ha någon sympati om en arab blev nedslagen av två svenskar för han åkte runt med en isis-flagga så tycker jag inte heller synd om denna kille.

Sen är det också urlöjligt att en svensk kille flaggar "Dixie colors". Uppenbart bara för att försöka få en reaktion, och nu fick han det han ville, en reaktion.
Din arme, dumme bubbelskadade idiot. Isis? Fy fan så sjuk du är.
Citera
2019-05-10, 13:39
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterbarnes
Allvarligt läge eftersom expressen skickar två reportrar till Kil för att gräva fram sanningen om filmen som sprider sig som en löpeld.
The power of Flashback

https://www.expressen.se/gt/16-aringen-berattar-om-raa-misshandeln/
Finns det någon som kan berätta vad dräggen säger till sitt försvar? Betalvägg...
Citera
2019-05-10, 13:41
Medlem
Roccoletartjejers avatar
Enda anledningen att använda den här flaggan är ju för att man inte riktigt vågar använda nazismsymboler för då åker man dit för hets. Det är alltså en gravt nazistisk symbol vi har att handskas med, det måste man kunna filosofera kring utan att man brännmärker neger
Citera
2019-05-10, 13:43
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Såg ett gäng storväxta skinheads jaga några betydligt yngre invandrakillar på tidigt nittiotal. Tänkte aldrig på att jag skulle leta efter vettigt motiv utan tyckte bara det var för jävligt. Killarna var små, rädda och antagligen hade dom inte gjort ett skit av vikt som gjort sig förtjänt av behandlingen. Som tur var stängdes t-banedörrarna och grabbarna klarade sig. En skinnskalle kastade en ölflaska genom fönstret och splitter av glas och öl föll över resenärerna.
Det här att försöka legitimera misshandel av oskyldiga är äckligt beteende. Det finns INGEN ursäkt för dessa as som gör så här. Och tydligen var det inte första gången. ( I detta fall med dom som misshandlade epa -traktor-killen alltså)
Ett gäng yngre invandrarkillar våldtog en vit svensk tjej i ett parkeringsgarage tidigt nittiotal och sen snodde de hennes skor. Straffet de fick var ett samtal med soc där de berättade att svenska tjejer är helt okej att våldta och var inget de skämdes för. Ändå gnäller du på skinheads? Visar bara på ditt hat och rasism mot vita svenskar.
Citat:
Precis! Vi måste se vad som låg bakom. Hon kanske sagt något rasistiskt... något om "vit makt" något som provocerade fram våldet?
Det är du som är rasisten här, du och ditt gäng hatar vita svenskar och det är rasism även om media och landsförrädaren Löfvén påstår nåt annat.
Citera
2019-05-10, 13:48
Medlem
swe.ctrls avatar
Om nu killen sagt dessa rasistiska saker till dessa blattar. Varför skulle han då vara utanför bilen själv? Känns lite märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in