2019-05-10, 11:54
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Inse att TRE AV USAs DELSTATER FORTFARANDE HAR OFFICIELLA FLAGGOR MED KONFEDERATIONENS SYMBOL PÅ!

Det är fringevänstern och identitär-rörelsen i USA som muppat sig såpass att man hetsat fram detta mindset på vissa platser främst på Västkusten. I somliga städer i Södern har man rent av rivit ner statyer av sina krigshjältar, för att blidka vänstern och negrerna!

Det är förjävligt!

Sydstatsflaggan är alltså FORTFARANDE förekommande i officiella sammanhang, så lägg ner det dumma tugget!
Allt som kan förknippas med vita människors identitet och strävan är "djupt rasistiskt" enligt antigoy-vänstern.
Citera
2019-05-10, 11:58
Medlem
Sverige har ju varit en kolonialmakt då borde ju svenska flaggan också räknas som rasistisk.
Citera
2019-05-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Intressant nog så är misshandel av en ung grabb något som verkar förespråkas extremt ofta i denna tråd. Fast då är det invandrarkillen som ska få stryk, gärna av ett stort gäng vuxna svenskar...vilket av någon outgrundlig anledning anses vara helt ok respons på att han betedde sig som ett svin när han i sin tur misshandlade EPA-killen.

Kort sagt så är verkar konsensus i denna tråden vara att våld en ok respons så länge man har en anledning, vilket i förlängningen borde innebära att det var ok för invandrarkillen att ge sig på EPA-killen så länge han hade en vettig anledning...och så är våldsspiralen igång.

Men det verkar inte vara speciellt många här som tänker så långt...

Vi ser inga bevis på att killen ska ha retat upp invandrargänget, det vi ser är en video där en ung grabb blir misshandlad. Jag ser verkligen inte hur denna kille som blev misshandlad betett sig som ett svin? Ett svin våldtar, gruppvåldtar, rånar, misshandlar, inte eventuellt kastar ut sig något med ord.
Jag ser inga bevis någonstans att denna pojke skall ha gjort ovan nämnda saker.

Så när du läser flashback där medlemmar vill misshandla invandrare så är det uteslutande en reaktion på antingen en våldtäkt, misshandel, rån, bedrägeri eller mord som föranlett det.

Tror jag inte läst en enda kommentar av någon här att de skulle vilja misshandla "vem vare som kasta turken", även om han var kaxig osv, han gjorde ju inte mycket.

Jag tycker det är sunt att reagera hårt på just våldtäkt,misshandel, rån eller mord. Ska vi sluta med det? Tror jag läste minst 100 kommentarer om att låsa in på livstid, misshandla, skära kuken av, nackskott osv på Lottas mördare.

Om det är någon som inte tänker så långt är det du.
Senast redigerad av sampanl 2019-05-10 kl. 12:08.
Citera
2019-05-10, 12:04
Medlem
Roccoletartjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige har ju varit en kolonialmakt då borde ju svenska flaggan också räknas som rasistisk.
Att den har vissa sådana elememt är tvenlöst sant
Citera
2019-05-10, 12:09
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Om en Afghan misshandlade din son eller våldtog din dotter skulle du vilja att straffet blir kaffe och bullar med socialen?
Jag hoppas verkligen landsförrädare som dig får uppleva karma i likvärdig skala.

Det handlar om att få fram ett signalvärde:

- nu har vi fått nog
- du har fått en fristad här - det innebär att du skall sköta Dig
- du terroriserar oss - ta konsekvensen
- andra blattar som gör liknande saker kommer att rökas ut
- samhällskontraktet är brutet - nu tar medborgargardet vid! Kan man få ihop 50 pers ur Kil’s 12000 invånare så har man nått långt. Polisen blir maktlös om ett handlingskraftigt gäng (helst maskerat med luvjackor och halsduk) som snabbt slår till och sedan går tillbaka till ordinarie verksamhet.

Pressen: skall vi tiga ihjäl detta!
SVT: jaga de som sprider klippet!
Polisen: bilda ring runt förövarna för att skydda dem! Vi är i numerärt underläge, kalla hit NI!
Politiker: oj, vad fanken skall vi göra. Tysta ner annars kommer sd att öka!
Citera
2019-05-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Sydstatsflaggan i Sverige används mer som ett kännetecken för "hillbillies", "White thrash" och raggare och EPA-nördar. Detta skriver jag utan att döma eller se ner på dessa, det bara är så. De ser själva på sig på detta vis, så inget konstigt och/eller nedvärderande. Mycket möjligt att man vill signalera att man inte gillar invandrare särskilt mycket, men mer specifik än så är den inte. Ingen, eller i alla fall, de flesta har inte detta kännetecken för en "subkultur" för att de hatar negrer. Glöm det! Alla grupperingar har symboler de samlas kring.
Det är tolkningsföreträdet det gäller. Några kan inte förstå hur man kan använda en symbol som någon annanstans i något annat sammanhang för någon annan betyder något annat. Jag hade inte lyft ett ögonbryn (annat än av oro för kriminella gäng, på förekommen anledning) om min tonårsunge haft den aktuella flaggan på sin A-traktor. Jag hade heller inte låtit samma unge använda den på de flesta platser i USA där den kan betyda något helt annat. Kan, det finns gott om legitima och högst officiella sammanhang för den alltjämt.

Jag hängde med några japanska bikers för kanske 20 år sedan. De hade ingen aning om att hakkorsen och "aryan power" och den skiten på sina moderiktiga tröjor och patches var högst kontroversiella på andra sidan klotet. Men de var ändå ganska avslappnade, det betyder något helt annat för dem.

Edit: Apropå bikerkulturen, var det inte sådana här proxykränkningar för några år sedan när helt vanligt folk hade malteserkors på sina sleeves, mössor och sunkiga bilar? Hur gick det med det?
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2019-05-10 kl. 12:17.
Citera
2019-05-10, 12:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Undrar om ni som kommenterar har kunskap eller är källkritiska. Enligt rektorn har dessa svenskar varit helt öppen rasistiska på skolan och killen på EPA traktorn försökt köra på dem.

Kolla nyheterna. Kanske ni tycker det är okej att bli nerkörda och kallas det ena efter det andra

Det är araberna som påstår det. Inte rektorn. Detta enligt nyheterna. T.ex:

https://www.expressen.se/gt/16-aringen-berattar-om-raa-misshandeln/

Eller kan du länka till något som styrker det du skriver?
Citera
2019-05-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Om en Afghan misshandlade din son eller våldtog din dotter skulle du vilja att straffet blir kaffe och bullar med socialen?
Jag hoppas verkligen landsförrädare som dig får uppleva karma i likvärdig skala.

Och då är det i förlängningen också helt ok för afghanens bröder/föräldrar/övriga släktingar att ge sig på de som spöar upp afghanen?

Jag hoppas även att du får karma i likvärdig skala

Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Våldsspiralen får hemskt gärna komma igång nu äntligen någon gång, innan vi blir helt överkörda här! Vi har försökt nu i snart en mansålder med dialog, korvgrillning, Fryshusetdalt, fritidsledare, brobyggare och kulturtolkar och det är RESULTATET DÄRAV VI NU SETT PÅ INTE MINDRE ÄN TVÅ FILMKLIPP MED DEN HÄR BABBEN OCH HAND HOMEBOYS!

So what om det blir "ökad våldsspiral"? Det är inte en dag för tidigt i så fall! Sådana som Ameer förstår inte vårt sätt att försöka kommunicera med honom. Det blir kontraproduktivt, för han uppfattar det som svaghet. Som att han VINNER på detta! Fattar du verkligen inte det?

Om den där tjockisen Ronny eller vaffan han heter, istället larmat på den lille lymmeln en rejäl lusing när han höll på att steppa där på den äldre filmen, den med järnröret, så hade sannolikt Ameer styrt upp sig, för han hade fått en jävla GRÄNS att förhålla sig till!!

Ameer och hans vidriga polare ser istället nu att de kan göra vad fan de vill i Kil! De sitter hemma o äter nötter och kollar Netflix hemma i sin sunkiga soffa och firar ramadan för fullt. De är inte ett skit nervösa eller känner obehag. De är KUNGARNA I KIL och inte en jävel utmanar dem!

Så snurra igång den där "våldsspiralen" nu äntligen då! Det är färdigsnackat nu! Glöm soc och polisen och, framförallt, den unga o heta åklagaren som ville hålla SD utanför Riksdagen! Hon kommer inte att GÖRA ETT SKIT för ungdomarna i Kil! I varje fall inte för de SVENSKA ungdomarna! Fatta det nu!

Gräns? Absolut! Sätt upp tydlig gränser och se till att det blir konsekvenser om man bryter dessa. Låter som ett utmärkt tillvägagångssätt! Gränslöshet hjälper ingen i denna typ av situationer, det tror jag de allra flesta är överens om.

Att puckla på någon är däremot precis lika ovettigt om det är en afghan eller en svensk. Och oavsett anledning. Annars så är är det precis lika ok för afghanen att ge sig på svensken som det är för ett gäng flashbackare att ge sig på afghanen. Allt är en fråga om infallsvinkel, kan man motivera en sak från ett håll så kan man utgå från att de på andra sidan kan motivera samma beteende från sitt håll. Sedan blir det bara den som är störst våldskapital som vinner...tills dess att andra sidan skaffat sig större våldskapital osv. Men visst, om det är inbördeskrig man vill ha där grupperingar ger sig på varandra så är detta en utmärkt väg att gå. Men jag misstänker att en hel del kommer att bli förvånade när just gruppen de tillhör blir attackerade, tillsynes utan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Vi ser inga bevis på att killen ska ha retat upp invandrargänget, det vi ser är en video där en ung grabb blir misshandlad. Jag ser verkligen inte hur denna kille som blev misshandlad betett sig som ett svin? Ett svin våldtar, gruppvåldtar, rånar, misshandlar, inte eventuellt kastar ut sig nog med ord.
Jag ser inga bevis någonstans att denna pojke skall ha gjort ovan nämnda saker.

Så när du läser flashback där medlemmar vill misshandla invandrare så är det uteslutande en reaktion på antingen en våldtäkt, misshandel, rån, bedrägeri eller mord som föranlett det.

Tror jag inte läst en enda kommentar av någon här att de skulle vilja misshandla "vem vare som kasta turken", även om han var kaxig osv, han gjorde ju inte mycket.

Jag tycker det är sunt att reagera hårt på just våldtäkt,misshandel, rån eller mord. Ska vi sluta med det? Tror jag läste minst 100 kommentarer om att låsa in på livstid, misshandla, skära kuken av, nackskott osv på Lottas mördare.

Jag syftade på på att det vara invandrarkillarna som uppförde sig som svin. Tycker man att det inte är ok så blir det klart underligt när man tar det som ursäkt för att själv uppföra som som svin och spöa upp invandrarkillarna. Gör man det så accepterar man att våld är en ok respons vilket gör att invandrarkillarnas beteende i sig går att rättfärdiga så länge det finns händelser innan som inte är med på filmen.

Det är skillnad på att säga att "någon borde minsann" och att lägga ut någons adress och aktivt förespråka att folk grupperar sig och gör "hembesök".
Senast redigerad av Frispel2 2019-05-10 kl. 12:21.
Citera
2019-05-10, 12:22
Medlem
Citat:
Och då är det i förlängningen också helt ok för afghanens bröder/föräldrar/övriga släktingar att ge sig på de som spöar upp afghanen?

Jag hoppas även att du får karma i likvärdig skala

Gräns? Absolut! Sätt upp tydlig gränser och se till att det blir konsekvenser om man bryter dessa. Låter som ett utmärkt tillvägagångssätt! Gränslöshet hjälper ingen i denna typ av situationer, det tror jag de allra flesta är överens om.

Att puckla på någon är däremot precis lika ovettigt om det är en afghan eller en svensk. Och oavsett anledning. Annars så är är det precis lika ok för afghanen att ge sig på svensken som det är för ett gäng flashbackare att ge sig på afghanen. Allt är en fråga om infallsvinkel, kan man motivera en sak från ett håll så kan man utgå från att de på andra sidan kan motivera samma beteende från sitt håll. Sedan blir det bara den som är störst våldskapital som vinner...tills dess att andra sidan skaffat sig större våldskapital osv. Men visst, om det är inbördeskrig man vill ha där grupperingar ger sig på varandra så är detta en utmärkt väg att gå. Men jag misstänker att en hel del kommer att bli förvånade när just gruppen de tillhör blir attackerade, tillsynes utan anledning.

Jag syftade på på att det vara invandrarkillarna som uppförde sig som svin. Tycker man att det inte är ok så blir det klart underligt när man tar det som ursäkt för att själv uppföra som som svin och spöa upp invandrarkillarna. Gör man det så accepterar man att våld är en ok respons vilket gör att invandrarkillarnas beteende i sig går att rättfärdiga så länge det finns händelser innan som inte är med på filmen.

Det finns inga bevis på att killen gjort något alls mot dessa killar, sannolikheten är närmare 0 %. Men vi får väl hålla det öppet att den unga epakillen sprang fram och gjorde några fly-kicks på både invandrarna och deras familjer samt våldtog tjejen som filmade. Självklart blev invandrarkillarna arga och misshandlade honom som vilken flashbackare som helst. Det skulle jag också blivit om något gjorde så.
Senast redigerad av sampanl 2019-05-10 kl. 12:25.
Citera
2019-05-10, 12:29
Bannlyst
Allvarligt läge eftersom expressen skickar två reportrar till Kil för att gräva fram sanningen om filmen som sprider sig som en löpeld.
The power of Flashback

https://www.expressen.se/gt/16-aringen-berattar-om-raa-misshandeln/
Citera
2019-05-10, 12:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det är inte riktigt samma sak.

Sett ur vår västerländska morals synvinkel så är det helt ok att straffa någon som bär sig illa åt. Och efter straffet så är det jämt. Saken är avklarad då.

Om någon ger mig på käften och jag därefter ger honom tillbaka på käften, då råder det moralisk jämnvikt efter det. Jag har straffat honom på samma sätt. Öga för öga. Tand för tand.

Att jag ger tillbaka för smällen innebär inte att jag är en lika stor kålsupare som han. Nej. Jag skippade bara rättvisa. Moralisk rättvisa.

Muslimer/MENA-invandrare tänker inte så här. De agerar utifrån sin kultur och värderingar (heder är viktigare än rättvisa) men här i väst fungerar det så här.
Senast redigerad av -Info- 2019-05-10 kl. 12:33.
Citera
2019-05-10, 12:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Märkligt att händelsen ännu inte lett till att en "antirasistisk" marsch eller manifestation har planerats i Kil? Eller har jag bara missat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in