Citat:
Ursprungligen postat av
Frispel2
Intressant nog så är misshandel av en ung grabb något som verkar förespråkas extremt ofta i denna tråd. Fast då är det invandrarkillen som ska få stryk, gärna av ett stort gäng vuxna svenskar...vilket av någon outgrundlig anledning anses vara helt ok respons på att han betedde sig som ett svin när han i sin tur misshandlade EPA-killen.
Kort sagt så är verkar konsensus i denna tråden vara att våld en ok respons så länge man har en anledning, vilket i förlängningen borde innebära att det var ok för invandrarkillen att ge sig på EPA-killen så länge han hade en vettig anledning...och så är våldsspiralen igång.
Men det verkar inte vara speciellt många här som tänker så långt...
Vi ser inga bevis på att killen ska ha retat upp invandrargänget, det vi ser är en video där en ung grabb blir misshandlad. Jag ser verkligen inte hur denna kille som blev misshandlad betett sig som ett svin? Ett svin våldtar, gruppvåldtar, rånar, misshandlar, inte eventuellt kastar ut sig något med ord.
Jag ser inga bevis någonstans att denna pojke skall ha gjort ovan nämnda saker.
Så när du läser flashback där medlemmar vill misshandla invandrare så är det uteslutande en reaktion på antingen en våldtäkt, misshandel, rån, bedrägeri eller mord som föranlett det.
Tror jag inte läst en enda kommentar av någon här att de skulle vilja misshandla "vem vare som kasta turken", även om han var kaxig osv, han gjorde ju inte mycket.
Jag tycker det är sunt att reagera hårt på just våldtäkt,misshandel, rån eller mord. Ska vi sluta med det? Tror jag läste minst 100 kommentarer om att låsa in på livstid, misshandla, skära kuken av, nackskott osv på Lottas mördare.
Om det är någon som inte tänker så långt är det du.