2019-05-09, 20:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast det som du kallar SD:s förklaringar, och hans berättelse, är ju bara dina egna fantasier. Vad jag vet har han via sin advokat bara förnekat inblandning i LW:s försvinnande och död.

Det enda vi vet något om här är alltså åklagarens teori om hur det här skall ha gått till, och det är den vi har att förhålla oss till. Vet du t.ex. om hon har kunnat visa på något objektivt stöd för det föreslagna scenariot? För i annat fall behöver han väl inte förklara sig.

Men detta är ju en tråd där i princip allt är spekulation?
Och ingenstans skriver jag annat än att det är just spekulation och kanske....eller hur.
Vi vet ju ytterst lite.

Faktum är att vi inte ens vet åklagarens teori, mer än det vi fått veta genom MV (om du nu tror på denne skribent) vilket ju inte har offentliggjorts. Vi vet inget om vilka bevis eller indicier hon sitter på. Så hur ska jag kunna veta om hon har något objektivt stöd för det scenariot?

Ditt resonemang blir väl ett äkta cirkelresonemang.

Åklagaren har mycket mer än vi vet. Hon hade skäl att tro att hon hade tillräckligt för att nå till häktning på sannolika skäl för mord på L*ena. För det krävs det objektiva bevis enligt lagen. Nu räckte inte de bevis hon hade ansåg Tingsrätten.

Från flera håll i tråden har vi hört om den tunga ryggsäck mgm bär. Även två anmälningar vittnar om sådana liknande anklagelser. Det är allvarliga anklagelser mot mgm. Det handlar hot, trakasserier, stalking, filmning genom fönster och fysiskt våld.

Ett sådant beteende klassificerar sig som det beteende som personer riktar mot andra i nära relationer när de har ett kontrollbeteende. I vissa fall ett sådant beteende eskalera och särskilt farligt blir det när partnern vill lämna förhållandet.

Jag kan inte föreställa mig varför en mängd personer, inklusive L*ena skulle vilja svartmåla en person till den milda grad utan anledning. Vi pratar här om en person som har två barn och andra anhöriga som tar skada av sådana anklagelser.

Du kan vrida och vända på allt.
Men du kan inte trolla bort att ÅK har stöd för att hon och utredningen har honom som skäligen misstänkt.

Nästan på sannolika skäl misstänkt för mord på *ena.
Citera
2019-05-09, 22:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men detta är ju en tråd där i princip allt är spekulation?
Och ingenstans skriver jag annat än att det är just spekulation och kanske....eller hur.
Vi vet ju ytterst lite.

Faktum är att vi inte ens vet åklagarens teori, mer än det vi fått veta genom MV (om du nu tror på denne skribent) vilket ju inte har offentliggjorts. Vi vet inget om vilka bevis eller indicier hon sitter på. Så hur ska jag kunna veta om hon har något objektivt stöd för det scenariot?

Ditt resonemang blir väl ett äkta cirkelresonemang.

Åklagaren har mycket mer än vi vet. Hon hade skäl att tro att hon hade tillräckligt för att nå till häktning på sannolika skäl för mord på L*ena. För det krävs det objektiva bevis enligt lagen. Nu räckte inte de bevis hon hade ansåg Tingsrätten.

Från flera håll i tråden har vi hört om den tunga ryggsäck mgm bär. Även två anmälningar vittnar om sådana liknande anklagelser. Det är allvarliga anklagelser mot mgm. Det handlar hot, trakasserier, stalking, filmning genom fönster och fysiskt våld.

Ett sådant beteende klassificerar sig som det beteende som personer riktar mot andra i nära relationer när de har ett kontrollbeteende. I vissa fall ett sådant beteende eskalera och särskilt farligt blir det när partnern vill lämna förhållandet.

Jag kan inte föreställa mig varför en mängd personer, inklusive L*ena skulle vilja svartmåla en person till den milda grad utan anledning. Vi pratar här om en person som har två barn och andra anhöriga som tar skada av sådana anklagelser.

Du kan vrida och vända på allt.
Men du kan inte trolla bort att ÅK har stöd för att hon och utredningen har honom som skäligen misstänkt.

Nästan på sannolika skäl misstänkt för mord på *ena.
Sådana här texter kanske går hem bra hos Nerikes Allehandas läsare, men här på Flashback brukar kraven oftast ställas lite högre. Så på vilka objektiva omständigheter grundar sig egentligen dina och/eller Åsa Hidings misstankar mot SD?
Citera
2019-05-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Sådana här texter kanske går hem bra hos Nerikes Allehandas läsare, men här på Flashback brukar kraven oftast ställas lite högre. Så på vilka objektiva omständigheter grundar sig egentligen dina och/eller Åsa Hidings misstankar mot SD?

Vilka misstankar Åsa Hiding och utredningen har vet väl ingen. Vet du? Eftersom du konstant antyder att dom är felaktiga. Vad är det som som du anser är felaktigt?
Citera
2019-05-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det där har kontrollerats, någon anmälning till sociala myndigheter har aldrig kommit in. Då normala gräl med tonåringar är rätt vanliga har uppgifter om misshandel osv avfärdats som lögner, ryktesspridning och smutskastning.

Det fetade får du förklara dig för, vilka uppgifter skulle det vara? Enligt vänner till LW hade hon kort innan mordet sagt att "det skitigt sig riktigt" med SD. Hon hade även lämnat över materialet du först nämnde till en betrodd vän, "ifall något skulle hända".
Låter inte riktigt som "en bra relation"... och såhär i efterhand kan vi alla konstatera att relationen aldrig varit bra för någon av de inblandade. Såtillvida du inte tycker att otrohet, polisanmälningar, hot, ofredanden och misshandel hör till i en "bra relation".
De träffades och hade sex några veckor innan mordet.. Det talar lite emot att de hade det dåligt..
Citera
2019-05-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tack, ja, vi är överens, det tycker jag nog.

Betonar det du säger att hoppas inte anhöriga läser.

Har lite svårt å få ihop det du beskriver.

Citera
2019-05-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Mitt tips är att inget speciellt kommer att inträffa i ärendet den aktuella dagen. Han kommer sannolikt kvarstå som skäligen misstänkt, men kan inte helt uteslutas att han avförs.

Förra gången det va förhoppningar om att något skulle ske så
hände det ingenting.

Tycker det är lite underligt att TR skulle lämna ut åtalsuppgift på
telefon nästan tre veckor innan det ska ske, å det utan att media åtminstone
som det ser ut, inte vet något, troligen något missförstånd.

Annars håller jag med om att det är troligare att han blir avförd än åtalad.
Citera
2019-05-10, 00:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Jag tror att GM misshandlade henne i
5 minuter tills hon dog.
Citera
2019-05-10, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att GM misshandlade henne i
5 minuter tills hon dog.

Jo, allt tyder ju på det.
Frågan är om det va medvetet eller om det va oförmåga att döda fort.

Skriken borde rimligtvis ha varit ordentligt stressande för GM.
Citera
2019-05-10, 00:54
Medlem
Citat:

Citat:

Nu hänger jag inte riktig med. Är inte dessa två inlägg helt motsägelsefulla? Förklara gärna.

Vem har skrivit spoiler nr 2?
Citera
2019-05-10, 00:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Jag tror att hen var så rasande att hen
bara fortsatte att göra henne illa så länge
hen kunde. Hen ville inte ”bara” döda
henne utan ville att hon skulle få lida så
mycket som möjligt.
Jag tror att hen var förblindad av raseri
och inte brydde sig om skriken.
Citera
2019-05-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
De träffades och hade sex några veckor innan mordet.. Det talar lite emot att de hade det dåligt..

Det var väl en uppgift från EGT?
Citera
2019-05-10, 02:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Det kanske var den här bilden och bildtexten
som gjorde att "det skitigt sig riktigt" med SD:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c8991414-e2d9-4054-9b1f-21f0b16ab5da_d.jpg
"No kudde or liggunderlag required. Gick bra ändå"

Den är från Lördag, 05 May 2018 Uppsala, Sweden.
LW var i Stockholm den helgen och geocachade med
Beholder.

9 dagar senare blev hon mördad.

SD kanske kom över för att få lite avskedssex
innan de skulle iväg åt var sitt håll.
LW kanske tackade nej och sa att hon hittat någon bättre
och att hon ville satsa på honom.

And the rest is history,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto