2019-05-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Edit: du borde verkligen se denna videon; ”Jehovas Witnesses evolution-debunked”. Där går en kille igenom vad som står om evolutionsteorin på JW:s hemsida....
https://m.youtube.com/watch?v=2wKrd1dl--M

Tyvärr, jag håller inte på med proxy-debatter. Om du själv har briljanta argument, så kan du ta det här, och jag svarar.
2019-05-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det skulle jag vara väldigt intresserad av att se.

Det är bra att du säger: "inte längre kan få avkomma med sin ”original-art”" för det är nyckeln i det här. Eftersom jag har sett många exempel där man ansett att det bildats en ny art, men dom har inte kunnat bevisa det genom att den ena arten inte kan få avkomma med den andra.

Så visa gärna observationer där en art har bildat en annan art, som inte längre kan få avkomma med varandra, jag poppar lite popcorn under tiden
Du kan börja med att se videon jag länkade till i inlägget ovan.
Och jag tänker inte visa någonting, då jag överlåter detta åt vetenskapen.
Jag litar mer på vetenskap än religion, när det kommer till vetenskapliga frågor. I alla fall tills någon religion visar en metod som ger resultat.
2019-05-09, 22:06
Medlem
Citat:
Tyvärr, jag håller inte på med proxy-debatter. Om du själv har briljanta argument, så kan du ta det här, och jag svarar.
Jag förstår att du inte vill se. Det ljugs och ”felciteras” rejält på JW:s hemsida.
2019-05-09, 22:09
Medlem
Citat:
Du kan börja med att se videon jag länkade till i inlägget ovan.
Och jag tänker inte visa någonting, då jag överlåter detta åt vetenskapen.
Jag litar mer på vetenskap än religion, när det kommer till vetenskapliga frågor. I alla fall tills någon religion visar en metod som ger resultat.

Ja du kan ju titta på den här videon först:

https://www.jw.org/en/publications/videos/wonders-of-creation-reveal-gods-glory/movie/
2019-05-09, 22:11
Medlem
Citat:
Jag förstår att du inte vill se. Det ljugs och ”felciteras” rejält på JW:s hemsida.

Exempelvis vad?
2019-05-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ja du kan ju titta på den här videon först:

https://www.jw.org/en/publications/videos/wonders-of-creation-reveal-gods-glory/movie/
Jag tittade i en minut, men redan där pratade de om en ”creator” och hur man kan komma honom nörmare.
Videon verkar alltså bygga på att det finns en skapare. Detta måste naturligtvis beläggas först.
2019-05-09, 22:17
Medlem
Citat:
Jag tittade i en minut, men redan där pratade de om en ”creator” och hur man kan komma honom nörmare.
Videon verkar alltså bygga på att det finns en skapare. Detta måste naturligtvis beläggas först.

Jag förstår att du inte vill se videon mer än en minut. Det ljugs och ”felciteras” rejält på videolänken som du gav mig.

Jag tror faktiskt att du inte ens kollade en minut på videolänken som du gav mig, visst har jag rätt?
2019-05-09, 22:20
Medlem
Citat:
Jag förstår att du inte vill se videon mer än en minut. Det ljugs och ”felciteras” rejält på videolänken som du gav mig.

Jag tror faktiskt att du inte ens kollade en minut på videolänken som du gav mig, visst har jag rätt?
Hur skulle jag annars veta vad som sades??
2019-05-09, 22:22
Medlem
Citat:

Videolänken jag gav till dig visar ju upp exempel från JW:s hemsida. Så källor till lögnerna finns.
2019-05-09, 22:25
Medlem
Citat:
Hur skulle jag annars veta vad som sades??

Tycker du att det är att se objektivt på saker och ting att se vissa meddelanden till slutet, och se andra meddelanden bara en minut och stänga av?
2019-05-09, 22:26
Medlem
Om evolutionsteorin blir motbevisad; undra om det är genom vetenskap eller religion?
2019-05-09, 22:27
Medlem
Citat:
Videolänken jag gav till dig visar ju upp exempel från JW:s hemsida. Så källor till lögnerna finns.

Kan du ge exempel på lögner, och bevis/fakta på att det är lögner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in