Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Hela diskussionen om CO2 är förvriden. Vad oljesekteristerna måste göra är att förklara vad som annars kan ha skapat det vi ser idag.
Jag kan gladeligen meddela att jag eventuellt fått Lennart Bengtsson, att sluta skriva på bloggen "detgodasamhället", som vår egna arbetet ledde mig till. Tack, arbetet.
Jag blev aktiv i de klimatförnekande inläggen bloggen hade, och höll god ton. När Lennart skrev sina inlägg var det en "breeze" att kontra dem. Till slut lyckades jag hitta lite tidigare avslöjad information om Lennart (som är en av de mer citerade "förnekarforskarna" i Sverige ändå, tillsammans med privatpersonen Lars Bern).
Han hade tydligen 2014 gått med i en "right wing think tank", GWPF, som tryckte ut klimatförnekande """artiklar""". Det måste ändå varit väldigt attraktivt för oljemiljardärerna bakom den gruppen att ha en "eminent Swedish meteorologist scientist" i sin ficka, för han var ändå en tvättäkta vetenskapsman med forskning bakom sig. Men Lennart fick lyckligtvis en massa socialt tryck på sig från hans tidigare forskarkollegor. En ville dra bort sitt namn från en gemensam publikation, och han medgav i ett brev till en annan förnekarblogg, klimatsans, att han mådde rätt dåligt av allt tryck han fick på sig. Många måste varit ordentligt arga på honom.
Han gick därför ur gruppen bara 2 veckor senare.
När jag publicerar detta bland kommentarerna på "detgodasamhället" blir Lennart väldigt, väldigt upprörd. Han kallar mig häcklare, hotar med att polisanmäla för förtal (lol), och till slut skriver han i en senare artikel, bland kommentarerna, att han funderar på att sluta skriva, och frågar folk bland kommentarerna om de vill ha kvar honom.
Då blir jag bannad. Funderat på att skapa en ny wordpress-användare bara för att kunna kommentera lite. Men allt som allt tycker jag ändå jag lyckades med något, att komma åt gubbjäveln, som tydligen har större problem med hans förflutna än man kan tro.