2019-05-08, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Denna tråd är omfattande och intressant.

Idag fick jag mitt röstkort med posten. Senare kom också en privatperson och lade en AfS-valsedel i min brevlåda och jag ser att dom tre främsta namnen är i tur och ordning Gustav Kasselstrand, Mikael Jansson och Jessica Ohlsson.

Det är starkt jobbat av AfS att forsla ut valsedlar. Inga andra partier har ännu nått min brevlåda. Jag kommer att rösta SD men jag hoppas ändå att AfS kan gå bättre än i Riksdagsvalet.

Dessutom hoppas jag att partiet inte ger tappt utan också satsar på Riksdagsvalet 2022. Det ser väl i nuläget inte så bra ut men försämras Sverige mer och mer finns det alltid en liten chans.

Varför vill man ha in SD i EU-parlamentet? De vill ju inte ens lämna skiten, så varför?
Citera
2019-05-09, 01:21
Medlem
Eric.Dulnys avatar
Kriminell {brottsbelastad man från Chile}...i misslyckad AfS-attack
Citat:
Nordfront var på plats för att lyssna till partiledaren Gustav Kasselstrand och den norrbottniske AfS:aren Jeff Ahls tal.

Även en större grupp yttrandefrihetsmotståndare på vänsterkanten hade hittat till centrala Luleå och dessa gjorde sitt bästa för att försöka tysta spridningen av åsikter som de inte håller med om.

Två av dessa var...Jose Miguel Vallejos Sessarego (770524-0658) och

...livesände från torgmötet på Facebook.

...kom i efterhand att radera livesändningen från sin Facebook, men Nordfront har återpublicerat den på VK
.......
Sessarego rusade in mot AfS:arna och började slå mot dem, varpå polisen snabbt grep dem båda. Nordfront hann fånga själva gripandet på bild, varpå Nordfronts forograf hotades av Sessarego inför polisen.

När Jose Sessarego upptäckte att Alternativ för Sverige publicerat bilder från han och flickvännens uppvisning utlovade han även att ”besöka” dem.
Citat:
Jose Sessarego är ursprungligen från Chile, är medborgare i Italien, och har ett gediget brottsregister då han bland annat är dömd för misshandel, olaga hot, hot mot tjänsteman, bedrägeri och våldsamt motstånd. 2017 attackerade och mordhotade han exempelvis en 83-årig man för att han blev irriterad över hur han körde bil.

I domen kan man läsa att Sessarego ”har ett stödbehov för att komma till rätta med sitt impulsiva beteende” och att han berättar att han har kontakt med psykiatrin för att ”bättre kunna behärska sin uppretlighet”.

https://www.nordfront.se/kriminell-rasframling-med-blondin-i-misslyckad-afs-attack.smr
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
störande av allmän sammankomst?

Kolla bara på den här feta AFA clownen som två meter från en polis drar ner en rånarluva över ansiktet. Polisen ser, men väljer titta bort. https://youtu.be/WwxDFPUoE6c?t=1377

Man skäms ju när man ser det här. Så Sverige blivit. Poliserna är så jävla ynkliga.
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Polisen tog hand om honom så småningom. Kolla AfS Facebooksida:
https://www.facebook.com/270592853332987/posts/887393501652916/

Ha ha!
Citat:

Jag tror han är en turk. En fet jävla turk dvärg.
Citera
2019-05-09, 08:43
Medlem
Citat:
Det är nu i EU valet man verkligen ska rösta på AFS och inte på SD. Det krävs antagligen bara 150 000 röster för att AFS ska få 1 av de 21 svenska mandaten. Det skulle betyda så mycket för AFS, Sverige och Europa att AFS får ett mandat. Att SD får 2,3 eller 4 mandat gör inte så stor skillnad. Normalt glöms EU valets resultat bort. Ingen verkar bry sig. Men dom skulle inte glömma bort det om Kasselstrand blev en av de svenska EU-parlamentarikerna. Han skulle bli Sveriges Nigel Farage.

Det är ju bara 130.000 fler röster än de 20.000 röster de fick i riksdagsvalet... Jag tror att det kanske inte ens finns 150.000 människor som medvetet vet om att AFS existerar.

Inför riksdagsvalet syntes de lite i alla fall, nu har de mestadels varit osynliga i MSM såväl som i alternativmedia.

Ännu mer spektakulära och till synes osannolika saker har ju hänt i världshistorien men det krävs något nästan mirakulöst för att AFS inte ska få ett ännu sämre resultat nu i maj än i riksdagsvalet.
Senast redigerad av Tumidanda 2019-05-09 kl. 08:46.
Citera
2019-05-09, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eric.Dulny
Kriminell {brottsbelastad man från Chile}...i misslyckad AfS-attack

https://www.nordfront.se/kriminell-rasframling-med-blondin-i-misslyckad-afs-attack.smr

Citat:
I domen kan man läsa att Sessarego ”har ett stödbehov för att komma till rätta med sitt impulsiva beteende” och att han berättar att han har kontakt med psykiatrin för att ”bättre kunna behärska sin uppretlighet”.

En typiskt "eldig" svartskalle med andra ord och en bra illustration till varför invandringsstopp och återvandring som AFS förespråkar är sunt förnuft.
Citera
2019-05-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Varför vill man ha in SD i EU-parlamentet? De vill ju inte ens lämna skiten, så varför?

Eftersom S och övriga partier målar upp SD som huvudfienden. Eftersom kultureliten hatar SD.
Citera
2019-05-09, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Eftersom S och övriga partier målar upp SD som huvudfienden. Eftersom kultureliten hatar SD.

AfS är ju en större fiende, eftersom de vill lämna EU och driver en mer aggressiv invandringspolitik än vad SD gör.

AfS får inte ens komma till tals i media överhuvudtaget, så hatade är de. SD är för mjäkigt och i EU-frågan är de meningslösa.
Citera
2019-05-09, 13:40
Medlem
Citat:
Det är nu i EU valet man verkligen ska rösta på AFS och inte på SD. Det krävs antagligen bara 150 000 röster för att AFS ska få 1 av de 21 svenska mandaten. Det skulle betyda så mycket för AFS, Sverige och Europa att AFS får ett mandat. Att SD får 2,3 eller 4 mandat gör inte så stor skillnad. Normalt glöms EU valets resultat bort. Ingen verkar bry sig. Men dom skulle inte glömma bort det om Kasselstrand blev en av de svenska EU-parlamentarikerna. Han skulle bli Sveriges Nigel Farage.
Valet gäller 20 mandat. Inte 21.

20 av ledamöterna, eller EU-parlamentarikerna som de också kallas, kommer från Sverige.

https://eu.riksdagen.se/vad-ar-eu/eus-institutioner/europaparlamentet/
Citera
2019-05-09, 13:53
Medlem
tclaessons avatar
Såg ut att vara bra uppslutning i Sundsvall också.
Citera
2019-05-09, 14:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Två vänster-exema gjorde en smygattack bakifrån under talet och hällde 2 burkar surströming över AFS valmaterial

Nu behövs Ariel Futur Color för att få kepsarna riktigt rena
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-09 kl. 14:28.
Citera
2019-05-09, 14:34
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är ju bara 130.000 fler röster än de 20.000 röster de fick i riksdagsvalet... Jag tror att det kanske inte ens finns 150.000 människor som medvetet vet om att AFS existerar.

Inför riksdagsvalet syntes de lite i alla fall, nu har de mestadels varit osynliga i MSM såväl som i alternativmedia.

Ännu mer spektakulära och till synes osannolika saker har ju hänt i världshistorien men det krävs något nästan mirakulöst för att AFS inte ska få ett ännu sämre resultat nu i maj än i riksdagsvalet.

Jag tror det är många av dom 1.1 miljoner som röstade på SD 2018 som känner till AFS. EU valet skiljer sig från riksdagsvalet. Små partier som Junilistan, Feministiskt initiativ, Piratpartiet har lyckats ta mandat i EU valet men misslyckats i riksdagsvalet. Och det finns väldigt mycket folk som kan rösta på ett annat parti i EU valet än vad dom röstar på i riksdagsvalet. I EU valet 2009 så uppgav nästan hälften av dom som som röstade på Piratpartiet att dom skulle rösta på SD i riksdagsvalet 2010. Vilket dom också gjorde. Med SDs vändning i frågan om att lämna EU så tror jag många SD:are blir förbannade. Är ju därför man röstar på dom. Att få till ett SWEXIT som Storbritannien. Men så precis innan valet nu så får man höra från SD kandidaten Peter Lundgren att p.g.a. BREXIT så vill inte SD lämna EU längre. Och att SD tar avstånd från Lega Nords ”Europeiska alliansen för folk och nationer”. Som blir en grupp med dom riktigt nationalistiska partierna som Dansk Folkeparti, Sannfinländarna, Alternativ för Tyskland och Front National. Det gör att det finns ingen mening rösta på SD nu i EU valet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Valet gäller 20 mandat. Inte 21.

20 av ledamöterna, eller EU-parlamentarikerna som de också kallas, kommer från Sverige.

https://eu.riksdagen.se/vad-ar-eu/eus-institutioner/europaparlamentet/

För bara en månad sedan så var det osäkert om Storbritannien skulle delta i EU valet eller ej. Men nu är det klart att dom gör det. Om dom inte gjort det så hade Sverige fått 21 mandat.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/pia-gripenberg-hej-da-till-extra-mandat-for-sverige-i-eu-valet/
Citera
2019-05-09, 14:42
Medlem
Citat:

För bara en månad sedan så var det osäkert om Storbritannien skulle delta i EU valet eller ej. Men nu är det klart att dom gör det. Om dom inte gjort det så hade Sverige fått 21 mandat.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/pia-gripenberg-hej-da-till-extra-mandat-for-sverige-i-eu-valet/
Helt korrekt. Men idag finns det ingen som kan garantera att Brexit ens kommer att genomföras.
Citera
2019-05-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Såg ut att vara bra uppslutning i Sundsvall också.

Skrikvänstern hade såklart i vanlig ordning letat sig ut även idag.
Under parollen "Upp till strid KVINNOFRID - Ung vänster" stod man och skrek på en svensk medelålders kvinna och hennes hund, "Inga rasister på våra gator".

Inte mycket till kvinnofrid där inte.

För er som vill titta närmare på fenomenet. Ca 20 sekunder.
https://youtu.be/LN7RrC-uH-Y?t=2160

Ganska bissart sätt att bemöta en människa som bara vill diskutera och föra en dialog.
Total hjärnröta på dessa vänsterblivna NPC.
Senast redigerad av T|N|X 2019-05-09 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in