Jag har så att jag får kvittot digitalt från Pressbyrån, 7-Eleven, City Gross och Hemköp och det fungerar väldigt bra hittills får jag lov att säga som så, även om jag i grunden är emot det som fenomen. Det inbjuder dock till att det blir mer bökigt och omständigt när man ska kolla kvittot så att alla varor togs rätt betalt för, det händer ju då och då att vissa erbjudanden och rabatter inte är rätt inlagda så att man betalat för mycket, men det var väl säkert det som var en av incitamenten för dessa butiker att införa digitala kvitton från första början?
Digitala kvitton och att sluta med plastkassar under förevändning att det skulle vara miljövänligt suger egentligen hårt och dessa butikskedjor bryr sig inte ett skit om miljön, det är bara att de kan tjäna en massa mer pengar på att spara på kvittopapper och kunna ta betalt för kassar!
Citat:
Ursprungligen postat av
sajebis
Om man reggar sig för digitalt kvitto får man all jävla reklam i inkorgen på köpet då?
Nej för Pressbyrån och 7-Eleven, men både City Gross och Hemköp spammar järnet och till och med spammar med SMS flera gånger i veckan.