• 5
  • 6
2019-05-18, 16:57
Moderator
rotadents avatar
Ökar chansen rejält för att jag sparar kvittot, så inte mig emot med digitalt kvitto. Brukar ta kvitto i butiken, men det överlever sällan längre än en snabbkoll direkt efter köpet.
Citera
2019-05-18, 17:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ökar chansen rejält för att jag sparar kvittot, så inte mig emot med digitalt kvitto. Brukar ta kvitto i butiken, men det överlever sällan längre än en snabbkoll direkt efter köpet.

Kvittona är också ofta utskrivna på termopapper, som inte är arkivbeständigt.. Jättekul att spara kvitton (typ sådana med flera års garanti på kapitalvaror) när kvittona är helt blanka när man behöver åberopa garantin..

Brukar ta bild med mobilen på viktiga kvitton, och spara kvittot fysiskt också som hängsle och livrem..

Men i 99 fall av 100 brukar folk (och jag) slänga kvitton rätt omedelbart, inte ens bry mig att "ta emot" kvittot.
Citera
2019-05-18, 17:10
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kvittona är också ofta utskrivna på termopapper, som inte är arkivbeständigt.. Jättekul att spara kvitton (typ sådana med flera års garanti på kapitalvaror) när kvittona är helt blanka när man behöver åberopa garantin..

Brukar ta bild med mobilen på viktiga kvitton, och spara kvittot fysiskt också som hängsle och livrem..

Men i 99 fall av 100 brukar folk (och jag) slänga kvitton rätt omedelbart, inte ens bry mig att "ta emot" kvittot.

Ja, det där är lite besvärligt om man köper dyrare saker. Köpte en dammsugare på ICA Maxi tidigare och där vill man förstås gärna ha kvittot kvar eftersom den kostade en slant och jag förväntar mig att ha den länge. Tycker ändå att många butiker har blivit rätt duktiga på att maila hem kvitto nu om man är med i deras i övrigt helt meningslösa kundklubb. Just för den biten är det rätt bra. Ofta vet ju butikerna vem man är oavsett med Coop-kort, ICA-kort och allt vad det är. Så att skapa ett digitalt kvitto kopplat till person kan inte vara så särskilt svårt tänker jag mig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in