Citat:
Ja du sitter och diskuterar handlingar dagarna i ända som du inte läst men vet trots det vad som står i dem. Ok du ligger och gissar efter rubriker för dem kan du läsa men fattar du inte att det är väldigt konstigt att framställer det som att du läst och vet - när du i själva verket inte gjort det.
Du brukade ju alltid avsluta dina inlägg när du var på gott humör i höstas med att du skulle unna dig ett glas parador (det är möjligt att jag förväxlat sort men något så att säga enkelt var det) och jag lade in en trevlig sång från "rally" om bland annat denna dryck, jag trodde du skulle uppskatta den (googla: youtube rally parador).
Skall du se min anmälan med bilder och mailet till mig så får du allt ta ut dem. Vet du inte hur man gör så kan du skicka meddelande så kan jag hjälpa dig. Detta erbjudande gäller givetvis även andra.
Du brukade ju alltid avsluta dina inlägg när du var på gott humör i höstas med att du skulle unna dig ett glas parador (det är möjligt att jag förväxlat sort men något så att säga enkelt var det) och jag lade in en trevlig sång från "rally" om bland annat denna dryck, jag trodde du skulle uppskatta den (googla: youtube rally parador).
Skall du se min anmälan med bilder och mailet till mig så får du allt ta ut dem. Vet du inte hur man gör så kan du skicka meddelande så kan jag hjälpa dig. Detta erbjudande gäller givetvis även andra.
Du och trådens deltagare skall få ett sista svar från mig, även om jag tycker att du inte är värd det mot bakgrund av alla dina personliga påhopp. Vid 85 års ålder borde jag ha lärt mig, att man aldrig blir av med en stalker! För det är precis vad du är - en riktigt energisk och envis stalker, som tycks stå ut med vilka förödmjukelser som helst. Det finns inga handlingar i regionens diarium som jag eller min son har ansett vara värda att begära ut - vi är ju inte som du intresserade av att begära ut våra egna skrivelser.
Jag tyckte redan i augusti, att du var fel man att lämna in en "anmälan" av Nujens för svartbygge till byggnadsnämnden och att det även var fel av dig att informera lokaltidningarna på Gotland om ditt tilltag. Men du var oresonlig och det gick inte att övertala dig att låta bli. Som du vet brydde sig ingen - vare sig i kommunen eller på tidningsredaktionerna - om vad du hade skrivit. Man lade helt enkelt, som du själv uttryckte det efter en månad, din "anmälan" på hyllan.
När min son i höstas sonderade terrängen insåg han rätt snart, att landets rättsvårdande myndigheter (läs Ekobrottsmyndigheten, Finanspolisen och Säkerhetspolisen) alla hade satt stopp för vidare utredning av Nujens penningtransaktioner (både inom Sverige och till utlandet). Efter att även Advokatsamfundets disciplinnämnd "friat" Debbie Nujen, var det enda sättet att få familjens lagöverträdelser utredda att angripa de svagaste punkten i mörkläggningskedjan - alltså att försöka nysta upp härvan från bottenträsket på Gotland. Efter att ha bott på 20 år på ön har jag hunnit skaffa mig både värdefulla personkontakter och fått insyn i hur lokalpolitiken bedrivs. Ingen kan därför övertyga mig om, att Nujens omfattande byggnadserksamhet under fem-sex års tid i Tingstäde har varit okänd för kommunens egna förtroende- och tjänstemän.
Sedan jag engagerat min son och hans advokatbyrå för att upprätta en formellt korrekt och genomarbetad anmälan av Nujens lagöverträdelser - först till regionen, sedan till polis- och skattemyndigheterna har du förföljt mig med dina personangrepp och dina lögner: först att jag och min son inte existerar och att hans och mina skrivelser aldrig har lämnat den här tråden, sedan att de ändå inte skulle leda till någonting, därefter att några tillsynsärenden aldrig hade registrerats och slutligen - även om de till slut upprättades och registrerades ändå inte skulle leda till utredning och några aktiva åtgärder från regionens sida. Jag antar att du nu, när du tvingats vända kappan efter vinden, kommer att skriva åtskilliga fler inlägg här i tråden om hur din "anmälan" den 3 augusti och din "tilläggsanmälan" den 2 maj har varit den "knuff" av dig som till slut "fått stenen i rullning". Och det står givetvis var och en fritt - både att skriva och att läsa.
Jag är 85 år gammal och är allvarligt sjuk. Jag tänker inte tillbringa mitt återstående liv med att gaffla med en stalker på Flaschback, varför jag nu lämnar den här tråden för gott. Det har varit en ny och speciell erfarenhet för min del - jag har aldrig skrivit ett ord på nätet tidigare i mitt liv. Mitt och min sons första delmål, att få till stånd en kommunal utredning av Nujens olovliga verksamhet och olovliga byggande på de tre fastigheterna, är nu uppfyllt. I fortsättningen kommer vi att göra allt vad vi kan för att den påbörjade kommunala utredningen av Nujens lagöverträdelser även skall fortsättas av Skatteverket och Åklagarmyndigheten.