2019-05-08, 15:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelmedlem
Ska vi tro på det?

"Vi har ingen egen gymnasieskola. Istället går de flesta av Kils gymnasieelever på gymnasium i Karlstad. Där finns ett brett utbud av gymnasieutbildningar i kommunala och fristående skolor."
https://www.kil.se/Skola--barnomsorg/Gymnasieskola/

1. Det är en högstadieskola

2. Rektor heter Patrik Backman

3. "Det är väldigt beklagligt, både händelsen i sig och de extrema reaktionerna" säger rektor Patrik Backman, vilken fick ägna tisdagens arbete åt att svara på frågor från oroliga vårdnadshavare, enl. Värmlands Folkblad.
Citera
2019-05-08, 15:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror knappast att dessa blattar begriper vad en sydstatsflagga är.

Finns det ngn bild som bekräftar påståendet om flaggan?
Citera
2019-05-08, 15:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Inte vad jag har sett. Jag tror det har stått att den var lackerad på taket. Men den taniga blatten når väl knappt upp att titta på taket?
Citera
2019-05-08, 15:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte vad jag har sett. Jag tror det har stått att den var lackerad på taket. Men den taniga blatten når väl knappt upp att titta på taket?

Den syns tydligt på taket mellan 0:25-0:35 i filmen.
Jag tror heller inte den har med misshandeln att göra. Däremot undrar jag vad som hänt innan videon börjar.
Senast redigerad av langaocb 2019-05-08 kl. 15:14.
Citera
2019-05-08, 15:15
Medlem
Citat:
Flagga ur den där flagghistorien nu finns inget som tyder på att misshandeln skulle bero på någon flagga varken svensk eller amerikansk.
Citera
2019-05-08, 15:19
Medlem
Trolltestets avatar
Händelsen verkar ha nått kvällstidningarna nu iaf.

https://www.expressen.se/gt/kommunen-i-krismote-efter-filmad-misshandel/
Citat:
När rektorn på högstadieskolan i Kil öppnade mejlen tidigt under tisdagsmorgonen insåg han att inget skulle bli sig likt under dagen.
En film från en misshandel inne i samhället några dagar tidigare sprids nu som en löpeld i sociala medier.
– Det är ingen blixt från klar himmel, säger rektorn Patrik Backman.
Citera
2019-05-08, 15:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Den syns tydligt på taket mellan 0:25-0:35 i filmen.
Jag tror heller inte den har med misshandeln att göra. Däremot undrar jag vad som hänt innan videon börjar.

Här har du lite mer att undra över:

Citat:
Detta hände den 11 Juni 2017 med samma killar som misshandlade i Kil den 1 maj 2019. Samma killar misshandlade även våran son 1 år tidigare. Men allt lades bara ner trotts att dom hittat både knivar och järnrör efter detta gänget som går på våra svenska barn gång på gång

https://www.facebook.com/Harling/videos/2246567229005035/https://www.facebook.com/Harling/videos/2246567229005035/
Citera
2019-05-08, 15:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Jo synd om rektorn. Kunde blivit en vanlig lugn dag på jobbet om inte någon djävul hade spridit den där filmen. Att det misshandlas svenska elever på det här sättet visste man ju om men att det ska hålla på och bli känt för en större massa nej då blir blev det jobbigt och han var tvungen att arbeta lite. Mest arbete för att sopa detta under mattan som är så man verkar ha arbetat.

Vi får se vad sådana som han kommer med för plan för att detta inte ska ske igen. Att filmer sprids alltså. SVT var tidigt ute där och frågade polisen om det kunde vara ett brott att sprida sådana här filmer.
Citera
2019-05-08, 15:42
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Rektorn har redan avvecklat svenskarna som folk: Citat: "invandrargrupper och ungdomar födda i Sverige. " Det finns bara invandrare och sådana födda i Sverige. inga svenskar.
Citera
2019-05-08, 15:47
Medlem
Haha.. Problemet är spridningen av filmen som visar brottet.. inte brottet i sig.
Citera
2019-05-08, 15:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo synd om rektorn. Kunde blivit en vanlig lugn dag på jobbet om inte någon djävul hade spridit den där filmen. Att det misshandlas svenska elever på det här sättet visste man ju om men att det ska hålla på och bli känt för en större massa nej då blir blev det jobbigt och han var tvungen att arbeta lite. Mest arbete för att sopa detta under mattan som är så man verkar ha arbetat.

Vi får se vad sådana som han kommer med för plan för att detta inte ska ske igen. Att filmer sprids alltså. SVT var tidigt ute där och frågade polisen om det kunde vara ett brott att sprida sådana här filmer.
Visst är det filmen som är problemet & inte själva våldet. för rektorn & övriga förrädare dvs.

Jag har länga tjatat om detta, filma alltid kaoz & läg ut på nätet. Men den här gången verkar svinen & deras medlöpare själva ha filmat det hela. Snacka om självmål.
Citera
2019-05-08, 15:59
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
50 sidor inlägg och fortfarande ingen som har någon som helt insikt i vad som föranledde detta? Och varför föraren öht befinner sig utanför bilen?

Sedan är det aningen tragiskt att det är så många som (med rätta) förfasar sig över beteendet i filmen, för att sedan i nästa mening förespråka att man ska göra samma sak mot gärningsmännen. Fast gärna då betydligt grövre. Och helst vuxna män som i grupp som ska ge sig på ett par killar på 15-16 år. Vart tog hjärnverksamheten vägen där tro? Ni vill alltså ha ett samhälle där grupperingar ger sig på varandra och helst då man är i påtagligt fysiskt överläge? Är det inte precis detta beteendet som folk klagar på hos araber mfl? Självinsikt någon?

Det var då själva fan vad "föranledning" ska vara så viktig, ibland så behövs det ingen anledning att rasfrämlingar misshandlar/våldtar/rånar/ofredar Svenskar, de ser inte oss som dem, de ser oss som djur, kanske dags att du vaknar upp och gör likadant?

Filmer som denna, väljer rasfrämlingar att filma när de ska misshandla någon tanig liten pojke som är på gränsen att be om nåd eller vill de inte filma när de går på hockey killar eller någon som är lite större och har lite att sätta emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in