Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Händelsen är första nyhet i lokalnyheterna här där rektorn yrar om att skolan jobbar med värdegrundsfrågor och gör studiebesök i Jerusalem och Polen...
Övergreppet skedde den första maj och offret går bara i högstadiet.
https://sverigesradio.se/varmland
Menar hon att BO eller GM är nazister eller varför annars anspela på judar och "förintelsen"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Wakeuptoday
Bisarr intervju av rektorn, varför blandar han in studiebesöken, vågar inte säga som det är.
Är ju extremt många ensamkommande i värmland, de lär ju kunna mobilisera ett 20-30 individer, dom har väl dessutom fria resor på tåget.
För att inte detta skall urarta krävs nog snabb handlingskraft från polisen och snabbt utkräva straff enligt svensk lag.
Slirrar man och det inte händer något, blir det nog mer polariserat tyvärr.
Jag förväntar mig inte några rimliga straff för det. Det mäktar inte PK med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Men för raggarna symboliserar den frihet mot överheten, inte rasism. Sydstatsflaggan är en markering mot ”Stockholms eviga förtryck” och landbygdens kamp mot storstaden.
Babben fastnar med benet lite. De skulle sugit tag i det och kört tills det börjat lukta kebab.
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
SollentunaMicke
Ingen kommer göra nånting åt det här mer än hatiska kommentarer på Facebook.
”Folk kommer åka till Kil på lördag”
Jo men tjena
Jag känner en del folk från Värmland och det är några stadiga bitar. Inte deras grej att slå sönder skitungar för all del, men de är hårda i sinnet. Kanske sitter de generna fortfarande kvar där uppe även i de yngre generationerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Verkar vara kurder det rör sig om, alltså muslimer. Sedan har vi västländer som USA som försöker upprätta ett så kallat Kurdistan. Kurder är ta mig fan det vidrigaste Sverige har tagit in efter somalierna. Usch.
Özz Nujen, debile Debbie och Soran Ismail är kurder så helt fel ute är du inte.