2019-05-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ändrar man en loggtext i efterhand så sättas automatiskt en tidstämpel längst ner med uppdateringen.
Det här var sant förr men det ändrades för några år sedan. Det framgår på inget sätt att en logg ändrats längre. Det ända sättet att se om det skett är att jämföra med en kopia.
Citera
2019-05-07, 20:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Jag vill reda ut det här med bilden vid Kandyz. Det är 7 maj idag, kan du sett fel? Jag laddade ner bilden och tittade med exiftool. Där står det att bilden (filen) skapades 2018-05-15 12:28:18.

Jag tycker det verkar rimligt, och i sådant fall var de ute på tisdagen vad det nu innebär.

Fick han inte reda på att Lena var försvunnen på morgonen den 15/5? Varför sitter han och loggar och skapar filer vid 12-tiden samma dag? Det är väl bättre han åker till sin flickväns barn och hjälper till och stöttar dem och vill leta efter Lena istället, kan man tycka.
Citera
2019-05-07, 20:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Jag vill reda ut det här med bilden vid Kandyz. Det är 7 maj idag, kan du sett fel? Jag laddade ner bilden och tittade med exiftool. Där står det att bilden (filen) skapades 2018-05-15 12:28:18.

Jag tycker det verkar rimligt, och i sådant fall var de ute på tisdagen vad det nu innebär.

Tack för det utredandet. Jag var tydligen ganska slarvig i mitt antagande.
(Nu sitter jag inte vid pc:n och kan kolla filen jag laddade ned, men jag har för mig att jag såg år 2018 på egenskaperna).
Senast redigerad av Honan6 2019-05-07 kl. 20:20.
Citera
2019-05-07, 20:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fick han inte reda på att Lena var försvunnen på morgonen den 15/5? Varför sitter han och loggar och skapar filer vid 12-tiden samma dag? Det är väl bättre han åker till sin flickväns barn och hjälper till och stöttar dem och vill leta efter Lena istället, kan man tycka.

Men vet vi att det är hans flickvän?
När han han veta att LW saknades?
Och, initialt kanske inte alla fick veta omständigheterna? Då kanske man tänker att det kan finnas naturliga förklaringar, som att man måst åka till något akut.

Vem tänker på att någon är mördad eller att det skulle vara människorov om man inte får veta t ex att dörren står öppen eller andra märkligheter. Det var sådant som polisen la locket på första dagarna kan jag gissa. Man tänker säkert att det kommer att lösa sig, även om det känns lite underligt.

Ville inte också polisen jobba ostört?
Citera
2019-05-07, 20:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vet vi att det är hans flickvän?
När han han veta att LW saknades?
Och, initialt kanske inte alla fick veta omständigheterna? Då kanske man tänker att det kan finnas naturliga förklaringar, som att man måst åka till något akut.

Vem tänker på att någon är mördad eller att det skulle vara människorov om man inte får veta t ex att dörren står öppen eller andra märkligheter. Det var sådant som polisen la locket på första dagarna kan jag gissa. Man tänker säkert att det kommer att lösa sig, även om det känns lite underligt.

Ville inte också polisen jobba ostört?

Varför skulle han inte veta det? SD hade ju ringt runt och frågat efter henne den morgonen. BeholderX bör ha ingått i den listan av folk att ringa till.

Flickvän eller inte. De dejtade ju. Lena kanske blev dödad för att hon valde honom och nu skulle de på en resa ihop. Man får faktiskt bry sig lite mer om de man dejtar, tycker jag.

Edit:
Sedan vet du lika väl som jag att han inte gjorde något även senare när han fick reda på mer, han åkte vidare till Norge som planerat. Att man klarar av en nöjesresa när den man dejtar är spårlöst försvunnen är inte klokt. En normal människa vrider och vänder sig av ångest och man kan knappt jobba, äta eller göra någonting vettigt utom att vänta på nyheter från polisen.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-07 kl. 20:32.
Citera
2019-05-07, 20:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Vem var det som berättade att SD såg till att JH blev kontaktad när han var inne på förhör under eftermiddagen?
Om den uppgiften stämmer, så vet inte JH att LW är försvunnen vid 12-tiden. Det enda han vet är att hon slutade svara sent på måndagskvällen?
De kanske inte alls har varit "ihop", utan var bara goda vänner. Han tycker det är konstigt att hon inte svarade, men blir inte superorolig?
Citera
2019-05-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack för det utredandet. Jag var tydligen ganska slarvig i mitt antagande.
(Nu sitter jag inte vid pc:n och kan kolla filen jag laddade ned, men jag har för mig att jag såg år 2018 på egenskaperna).
Lätt att se fel. Jag blev nyfiken på hur du kunde se några datum alls så jag började gräva.
Citera
2019-05-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Vad gäller syn- och hörvittnena verkar det som det är du som är den verkliga experten här

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Den exakta tiden för "synvittnets" iakttagelser (före eller efter mordet), mobil eller ej mobil, det är frågan eller frågorna som vore intressant att få svar på.

Anar jag en viss ironi här eller

Nåja, för sakens skull.
Tiden är väldigt intressant, plus att det vore intressant å veta var Grå bor.
Skulle hon bo mellan planket å LWs bostad (jag tror inte det) så är det inte omöjligt
att GM är på väg till LWs bostad, alltså efter mordet menar jag.
Stannar där så länge.
Citera
2019-05-07, 20:55
Medlem
Citat:
Några inlägg som jag minns och som speglar SDs inviter och försök till sex med förevändning om att oralsex inte är otrohet(!).
Vad ska man säga om att en familjefar skickar sms till kvinnor som bor i området och som har han har kontakt med via sina barn?
Det borde vara barnens kompisars mammor?

Kanske samma sak som man säger om en ensamstående mor som
skickar sms till gifta män nattetid.

Förmodligen ett bra sätt att skaffa sig fiender på.
Citera
2019-05-07, 20:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Anar jag en viss ironi här eller

Nåja, för sakens skull.
Tiden är väldigt intressant, plus att det vore intressant å veta var Grå bor.
Skulle hon bo mellan planket å LWs bostad (jag tror inte det) så är det inte omöjligt
att GM är på väg till LWs bostad, alltså efter mordet menar jag.
Stannar där så länge.

Hm, jag misstänker att det inte var ironi?

Nu vet vi ju inte om SD var ute denna kväll som det spekulerats/ryktats/skrivits om (Flixa81). Han ska dock inte ha alibi för hela kvällen (MV) och ska inte ha varit hemma hela kvällen (MV).

Men antag att det förhåller sig som du spekulerar.
SDs alibi kan rimligtvis inte täcka för tidpunkten för mordet.

Hur stor är sannolikheten att SD och din gm stöter på varandra (eller typ går efter varandra)? Och, hörde inte SD något skrik alls?
Citera
2019-05-07, 21:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske samma sak som man säger om en ensamstående mor som
skickar sms till gifta män nattetid.

Förmodligen ett bra sätt att skaffa sig fiender på.

Men skickade hon sms som antydde sexuellt innehåll?
Nä, tror inte det.

Förd en skull menar jag inte att det är ok att skicka sena sms på det viset.
Kan absolut skapa irritation på flera plan s.a.s.
Citera
2019-05-07, 21:18
Medlem
Citat:
Hm, jag misstänker att det inte var ironi?

Nu vet vi ju inte om SD var ute denna kväll som det spekulerats/ryktats/skrivits om (Flixa81). Han ska dock inte ha alibi för hela kvällen (MV) och ska inte ha varit hemma hela kvällen (MV).

Men antag att det förhåller sig som du spekulerar.
SDs alibi kan rimligtvis inte täcka för tidpunkten för mordet.

Hur stor är sannolikheten att SD och din gm stöter på varandra (eller typ går efter varandra)? Och, hörde inte SD något skrik alls?

Att SD saknar alibi det får vi anse kristallklart.

Hur många som va ute och rände i grannskapet den där kvällen kommer vi
inte å få reda på om inte utredningen släpper information.

Undrar om inte fler än dalaans borde ha hört skriken, kan ju vara dolt i sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in