Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Däremot kan man ta bort sin gamla logg helt och hållet och ersätta med en helt ny (retroaktiv) logg. Då syns inga tidsstämplar med uppdateringen.
Det kanske är så Beh*lderX kan ha gjort?
Det borde inte finnas någon tidsstämpel på en uppdatering heller, formaten står vad jag kan se beskrivna i api.groundspeak.com/documentation och formatet för en loggpost står under objektet Geocachelog.
Den enda tidsstämpeln som anges är fältet loggedDate. Jag gissar snarare att det är någon applikation som användaren utnyttjar som visar datum för ändring lokalt. Detta med reservation för att det kan finnas fler åtkomstmekanismer för loggar som jag inte känner till.
Vad jag förstår så tillåter flera av de program som använder api:et användaren att läsa sina egna klockslag, men visar enbart datum för andra användares loggar. Skulle man kunna läsa klockslaget för andra användare så skulle man ju kunna räkna ut ungefär hur långt de gått mellan två cacher på tex en slinga med mystar.
En raderad logg får normalt status som arkiverad som jag förstår det och skapar man en helt ny logg så borde den få ett referenskod som inte riktigt stämmer med den aktuella dagen då loggen borde ha skapats.
Omvänt bör man kunna räkna ut ungefär när en logg är skapad genom att jämföra den med GLxxxx referenskoden för loggar som man med någon grad av säkerhet känner till när de är skapade. Ett snabbt stickprov förefaller också visa att referenskoden inte ändras då man ändrar texten i loggen.
Exempelvis
GLV89VY6 är skapad 18 mars 2018 (en logg för GC5EDMQ - Nordsjöns Ö nummer 6)
GLVTX70B är skapad 14 maj 2018 (en logg för GC6RGMZ - Lyssna till livet)
GLW02FNA är skapad 2 juni 2018 (nummer 6 igen)
GLWCWHT1 antas vara skapad första gången någon gång efter 30 mars 2018 (?)