2019-05-07, 15:56
Medlem
Sherlock och FS:

Det är svårt att förstå det ni skriver. Detta konto fick frågan om bisexualitet hos SD noterats. Svaret blev nej. Er replik blir då att SD mycket väl kan ljuga igen som han gjort tidigare.

Är det ni eller vi som inte förstår?

Åtminstone jag har inte frågat SD om han är bisxuell. Faktum är att jag nog aldrig frågat någon ens nära vän det.
Citera
2019-05-07, 15:57
Avslutad
Vad är det som har besökts? Någon typ av profil, eller vad menar ni?
Citera
2019-05-07, 16:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske det finns några textaavsnitt att jämföra med här? (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Där finns en del textaavsnitt "hårdciterade" från hur hans loggar såg ut per den 8 juli, så du kanske kan jämföra med dessa citeringar ifall loggarna skiljer sig ifrån hur de ser ut idag

Det finns en mening tillagt om hamburgare. Det kanske finns fler skillnader men det var vad jag kunde se nu efter en snabb jämförelse.

"Gjorde upp en plan att vi skulle besöka en trad som vi inte hittat här senast, den hade inte varit på rätt plats enligt co som nu fixat till den, och sedan ta oss an en till synes enkel och smidig multi för att sedan dra hemåt. Eventuellt med ett stopp för köp utav en hamburgare innan dess. Färden hem var lugn och behaglig utan någon större trafik. Så inget stort utfall idag men ändå en liten uppresning."
Citera
2019-05-07, 16:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Vad är det som har besökts? Någon typ av profil, eller vad menar ni?

Brottsoffret LW:s konto för geocaching.
Citera
2019-05-07, 16:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Märkligt? varför?

En ytterst befogad fråga. Det bör således även gälla följdfrågorna "hur" och "vem"
Citera
2019-05-07, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Brottsoffret LW:s konto för geocaching.

Ahaa, jag förstår! Tack så mycket! Så det är sannolikt att det är GM som besökt hennes geo?

Citat:
En ytterst befogad fråga. Det bör således även gälla följdfrågorna "hur" och "vem"

ursäkta för den såsiga frågan, skulle vart mer fördjupad!
Citera
2019-05-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Sherlock och FS:

Det är svårt att förstå det ni skriver. Detta konto fick frågan om bisexualitet hos SD noterats. Svaret blev nej. Er replik blir då att SD mycket väl kan ljuga igen som han gjort tidigare.

Är det ni eller vi som inte förstår?

Åtminstone jag har inte frågat SD om han är bisxuell. Faktum är att jag nog aldrig frågat någon ens nära vän det.

Det är så mycket ni inte förstår, men om SD och JG har en homorelation skulle det förklara en hel del.
Jag förstår inte varför ni tycker SD hade rätt att behandla LW som han gjorde?
Ni måste väl vara medvetna om våldet, hoten och ofredandet?
Varför tar ni inte avstånd från en sådant kräk till människa, ni Vet iaf att han ljög för och bedrog både er och HD i åratal.

Om inte SD slog ihjäl LW, vem var det då? Ingen? Tomten?
Citera
2019-05-07, 18:30
Medlem
Förenklat så Sherlock kan se hur han själv resonerar:

-Har du noterat att SD verkar bisexuell?
-Nej

Härifrån kan man inte dra slutsatserna:
1. SD ljuger
2. Medinsyn försvarar våld mot Lena.

För extra tydlighet:
Medinsyn tar avstånd från våld, hot och kränkningar, särskilt mycket mot svagare.
Medinsyn vill att LWs mördare åker in på livstid.
Medinsyn föredrar att låta rättsväsendet dömer.
Medinsyn föredrar att alla behandlas som oskyldiga till dess motsatsen bevisats.
Medinsyn har absolut inte uteslutit att SD kan vara GM.
Medinsyn blir förvånad om SD är GM.
Medinsyn har insyn och är övertygad om att bullbråket har berättats på helt olika sätt av LW till olika mottagare.
Medinsyn är inte på något vis förvånad att SD och LW umgicks omedelbart efter bullbråket.
Citera
2019-05-07, 18:41
Medlem
Honan6s avatar
Börjar undra om mina inlägg inte syns för Medinsyn.

@Medinsyn
Eftersom du skriver att du har ganska nära beröringspunkter med de flesta omnämnda, så är jag väldigt nyfiken på om du vet några svar på de frågor jag ställde i morse och som kommer här för tredje gången:

Om Medinsyn verkligen har nära insyn, så kanske hen vet varför HD väljer GC med SD framför umgänge med döttrarna?*

Har HD några nära väninnor? Jag har visserligen sett att hon varit ute med änkan K*rj*r några ggr, men inte några fler utöver hennes mor och syster. Varför cachar hon inte lika ofta med Si*ll*n längre? Är det ett medvetet val för att hålla SD på gott humör?

Vad tänker Medinsyn om mördarens motiv till att släcka LW:s liv - oavsett vem GM är?
Citera
2019-05-07, 18:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Förenklat så Sherlock kan se hur han själv resonerar:

-Har du noterat att SD verkar bisexuell?
-Nej

Härifrån kan man inte dra slutsatserna:
1. SD ljuger
2. Medinsyn försvarar våld mot Lena.

För extra tydlighet:
Medinsyn tar avstånd från våld, hot och kränkningar, särskilt mycket mot svagare.
Medinsyn vill att LWs mördare åker in på livstid.
Medinsyn föredrar att låta rättsväsendet dömer.
Medinsyn föredrar att alla behandlas som oskyldiga till dess motsatsen bevisats.
Medinsyn har absolut inte uteslutit att SD kan vara GM.
Medinsyn blir förvånad om SD är GM.
Medinsyn har insyn och är övertygad om att bullbråket har berättats på helt olika sätt av LW till olika mottagare.
Medinsyn är inte på något vis förvånad att SD och LW umgicks omedelbart efter bullbråket.

Vad gäller "bullbråket" och LWs berättelse, är det något du hört från någon som fått den berättad, eller är det något du får "en magkänsla av" att så kan ha skett?
Eller vad är det som får dig övertygad om att LW berättat olika historier för olika personer?

Kan det finnas en rimlig förklaring till varför det skett isf?
Eller är din misstanke att LW farit med osanning?
Citera
2019-05-07, 19:46
Medlem
Citat:
Däremot kan man ta bort sin gamla logg helt och hållet och ersätta med en helt ny (retroaktiv) logg. Då syns inga tidsstämplar med uppdateringen.

Det kanske är så Beh*lderX kan ha gjort?

Det borde inte finnas någon tidsstämpel på en uppdatering heller, formaten står vad jag kan se beskrivna i api.groundspeak.com/documentation och formatet för en loggpost står under objektet Geocachelog.

Den enda tidsstämpeln som anges är fältet loggedDate. Jag gissar snarare att det är någon applikation som användaren utnyttjar som visar datum för ändring lokalt. Detta med reservation för att det kan finnas fler åtkomstmekanismer för loggar som jag inte känner till.

Vad jag förstår så tillåter flera av de program som använder api:et användaren att läsa sina egna klockslag, men visar enbart datum för andra användares loggar. Skulle man kunna läsa klockslaget för andra användare så skulle man ju kunna räkna ut ungefär hur långt de gått mellan två cacher på tex en slinga med mystar.

En raderad logg får normalt status som arkiverad som jag förstår det och skapar man en helt ny logg så borde den få ett referenskod som inte riktigt stämmer med den aktuella dagen då loggen borde ha skapats.

Omvänt bör man kunna räkna ut ungefär när en logg är skapad genom att jämföra den med GLxxxx referenskoden för loggar som man med någon grad av säkerhet känner till när de är skapade. Ett snabbt stickprov förefaller också visa att referenskoden inte ändras då man ändrar texten i loggen.

Exempelvis

GLV89VY6 är skapad 18 mars 2018 (en logg för GC5EDMQ - Nordsjöns Ö nummer 6)
GLVTX70B är skapad 14 maj 2018 (en logg för GC6RGMZ - Lyssna till livet)
GLW02FNA är skapad 2 juni 2018 (nummer 6 igen)
GLWCWHT1 antas vara skapad första gången någon gång efter 30 mars 2018 (?)
Citera
2019-05-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det verkar som att både ling*n*t och Beh*ld*rX varit dagvilla och glömt datumet som de loggade Bärgaren. De var där Måndag 7 maj enligt loggbilden på godisbutiken som omtalas i loggtexten.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=5e364485-9ce7-44e7-b21d-29d4c9a5361f

(Vi har ju bl a sett på SD:s efterloggar hur lätt det är att blanda ihop datum)
Jag vill reda ut det här med bilden vid Kandyz. Det är 7 maj idag, kan du sett fel? Jag laddade ner bilden och tittade med exiftool. Där står det att bilden (filen) skapades 2018-05-15 12:28:18.

Jag tycker det verkar rimligt, och i sådant fall var de ute på tisdagen vad det nu innebär.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in