Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-22, 09:15
  #38245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det första som slog mig.
HD kollade på när SD utförde det hela, planerat eller ej.

I så fall kan hon ha sett MGM när han stod utanför BOs hus och sedan hängde hon efter till planket för att ta dem på bar gärning. Ovetande om utgången.
Citera
2019-01-22, 09:20
  #38246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Något som stör mig är att HD skaffade eget boende och lade in om skilsmässa (var det HD)? Vi har läst här att hon har blivit bedragen och säkert väldigt illa behandlad av SD under en längre tid.
Hur kan hon då se så lycklig ut när man ser henne och SD på bilderna han har lagt upp efter mordet på LW. Jag förstår inte. Hon borde väl inte umgås överhuvudtaget med honom.
Nej. De vet vad som hände med LW. HD är fast i hans klor i och med att SD vet vad som hände.
Jag tror han slog ihjäl LW och HD var den som provocerade fram hans handling.

Det kan ju uppstå problem för MGM om och när frun blir osams med honom och kan tänkas berätta sanningen för någon. Kommer han att hålla sig i skinnet i resten av sitt liv?
Citera
2019-01-22, 09:36
  #38247
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kan ju uppstå problem för MGM om och när frun blir osams med honom och kan tänkas berätta sanningen för någon. Kommer han att hålla sig i skinnet i resten av sitt liv?

Då får vi hoppas HD har sparat någon form av bevisning som kan backa upp hennes berättelse annars kan SD hävda att hon är förbannad på honom och är ute efter hämnd.

Det vore inte första eller sista gången kvinnor (eller män) ljuger för att sätta dit sitt ex.
Hell hath no fury like a woman scorned. (Vet ej vad det heter på svenska).
Citera
2019-01-22, 09:58
  #38248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan inte anta att SD behandlat HD illa också, förutom otroheten då. I övrigt kan de ha haft ett bra äktenskap och han tagit väl hand om henne och barnen. Varit snäll och omtänksam m.m.

Då är det väldigt svårt att tänka sig den människan som varit god mot en i 20 år vara en mördare. OM det stämmer att hon verkligen tror på hans oskuld.
Hade han behandlat henne illa så hade hon inte varit så säker på att han var oskyldig.

Om hon inte var helt säker på att han var skyldig, men var tvungen att ge sken av att hon var säker på oskuld för att hon själv är inblandad...
__________________
Senast redigerad av gottmooos 2019-01-22 kl. 10:01.
Citera
2019-01-22, 10:22
  #38249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan inte anta att SD behandlat HD illa också, förutom otroheten då. I övrigt kan de ha haft ett bra äktenskap och han tagit väl hand om henne och barnen. Varit snäll och omtänksam m.m.

Då är det väldigt svårt att tänka sig den människan som varit god mot en i 20 år vara en mördare. OM det stämmer att hon verkligen tror på hans oskuld.
Hade han behandlat henne illa så hade hon inte varit så säker på att han var oskyldig.
SD har behandlat henne illa...
Förstår inte hur Du kan bortse från otroheten... har man varit snäll, omtänksam och god då? Inte i min bok iaf!

Dessutom har HD fått reda på att han är anmäld till polisen två ggr av kvinnan han varit otrogen med (är nog ingen rök utan eld).

HD kunde inte tänka sig detta om SD... hur 17 ska hon kunna veta att han inte är mördare också?

Är hon inte inblandad i detta mord förstår jag inte hur hon kan lita på honom!
Citera
2019-01-22, 10:34
  #38250
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD har behandlat henne illa...
Förstår inte hur Du kan bortse från otroheten... har man varit snäll, omtänksam och god då? Inte i min bok iaf!

Dessutom har HD fått reda på att han är anmäld till polisen två ggr av kvinnan han varit otrogen med (är nog ingen rök utan eld).

HD kunde inte tänka sig detta om SD... hur 17 ska hon kunna veta att han inte är mördare också?

Är hon inte inblandad i detta mord förstår jag inte hur hon kan lita på honom!

Det vet vi inte, när hon var sjuk är det möjligt att de hade ett öppet förhållande där han fick ha sex med andra. I övrigt kan han ha behandlat HD som en prinsessa. Han lever med henne dagligen och gjorde kanske allt för henne, tog hand om henne och barnen när hon var sjuk m.m. Sedan att han träffade LW ett par timmar då och då är en annan sak. De flesta män har inga problem med att separera känslor och sex, inte en del kvinnor heller för den delen. Han kan ha älskat HD av hela sitt hjärta och ändå haft sex med någon annan, med hennes välsignelse. Detta har dessutom TinnaNinna85 vittnat om.

Sedan är det naturligt att män behandlar älskarinnor mindre bra än sina fruar. Det är madonna-hora komplex kan man säga. Frun är madonnan som visas full kärlek, omtanke och respekt. Älskarinnan nyttjas i princip bara för tillfredställelse av köttsliga lustar.
Sedan gick SD för långt med trakasserier och misshandel mot LW men det betyder fortfarande inte att han behandlade HD dåligt också. Ibland är dessutom otrogna män extra snälla och generösa mot fruarna p.g.a. dåligt samvete.
Citera
2019-01-22, 10:40
  #38251
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det är Hiding som leder utredningen och talar om vad utredarna ska titta på och vad som ska skickas in till Forensic på analys. Nej jag tror hon är oduglig. Varför har man inte lämnat över fallet till annan åklagare som är van vid våldsbrott?

Hon har erfarenhet av våldsbrott. Sen så styr inte en åklagare en utredning med järnhand och bestämmer allt som utredarna gör. De är självgående. Utredarna jobbar på och gör de åtgärder som behövs, och en åklagare får löpande information och godkänner de utredningsåtgärder som görs, såvida hen inte anser att det kan komma till skada. Du kan se det som att åklagaren fungerar lite som ett juridiskt ombud till utredarna. Hen har oftast en långtgående plan som hen vill att utredningen ska ta. Det innebär större beslutsfattande från hens sida, men det sker så klart i samspråk med den/de utredarna som leder utredningen.
Citera
2019-01-22, 10:55
  #38252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det vet vi inte, när hon var sjuk är det möjligt att de hade ett öppet förhållande där han fick ha sex med andra. I övrigt kan han ha behandlat HD som en prinsessa. Han lever med henne dagligen och gjorde kanske allt för henne, tog hand om henne och barnen när hon var sjuk m.m. Sedan att han träffade LW ett par timmar då och då är en annan sak. De flesta män har inga problem med att separera känslor och sex, inte en del kvinnor heller för den delen. Han kan ha älskat HD av hela sitt hjärta och ändå haft sex med någon annan, med hennes välsignelse. Detta har dessutom TinnaNinna85 vittnat om.

Sedan är det naturligt att män behandlar älskarinnor mindre bra än sina fruar. Det är madonna-hora komplex kan man säga. Frun är madonnan som visas full kärlek, omtanke och respekt. Älskarinnan nyttjas i princip bara för tillfredställelse av köttsliga lustar.
Sedan gick SD för långt med trakasserier och misshandel mot LW men det betyder fortfarande inte att han behandlade HD dåligt också. Ibland är dessutom otrogna män extra snälla och generösa mot fruarna p.g.a. dåligt samvete.
Så Du menar och tycker att efter att ha varit tillsammans i 20 år så är det OK att när någon blir sjuk vara otrogen? Tror Du verkligen att HD tänker så?

Vad HD sagt på jobbet ang SD:s otrohet behöver inte vara hur hon verkligen känner... (var det före eller efter att SD var MGM)?
Varför skulle hon flytta och varför var/är skilsmässa på gång om han varit som Du skriver?

Någon fru som SD visar full kärlek, omtanke och respekt... finns inte!
Citera
2019-01-22, 12:24
  #38253
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det vet vi inte, när hon var sjuk är det möjligt att de hade ett öppet förhållande där han fick ha sex med andra. I övrigt kan han ha behandlat HD som en prinsessa. Han lever med henne dagligen och gjorde kanske allt för henne, tog hand om henne och barnen när hon var sjuk m.m. Sedan att han träffade LW ett par timmar då och då är en annan sak. De flesta män har inga problem med att separera känslor och sex, inte en del kvinnor heller för den delen. Han kan ha älskat HD av hela sitt hjärta och ändå haft sex med någon annan, med hennes välsignelse. Detta har dessutom TinnaNinna85 vittnat om.

Sedan är det naturligt att män behandlar älskarinnor mindre bra än sina fruar. Det är madonna-hora komplex kan man säga. Frun är madonnan som visas full kärlek, omtanke och respekt. Älskarinnan nyttjas i princip bara för tillfredställelse av köttsliga lustar.
Sedan gick SD för långt med trakasserier och misshandel mot LW men det betyder fortfarande inte att han behandlade HD dåligt också. Ibland är dessutom otrogna män extra snälla och generösa mot fruarna p.g.a. dåligt samvete.

Vad som sker inom ett förhållande är oerhört svårt att veta.
Visst finns det äktenskap där det förekommer ett öppet förhållande, men de tror jag är extremt ovanliga. Det finns också äktenskap där man håller ihop för barnens skull, men den äkta kärleken kan ha försvunnit. Man vill bara hålla ihop tills barnen är stora nog. Då kan kanske otrohet ligga nära till hands och kanske också bli mer tolererat än om det hade skett när man tror att allt är bra.

Jag tror på att de anmälningar L*na gjorde var befogade. Jag tror att den anmälan hon drog tillbaka inte drogs tillbaka utan påtryckningar. Kanske hon också liksom många andra mördade kvinnor, trodde att hon skulle kunna förändra situationen, att han skulle hålla vad han lovat. Den andra anmälningen var för media hårt maskat. Vi har fått veta knoggnuggning. Jag tror att maskningen visar något som vi lätt glömmer bort. En otäck och otrevlig sida hos denna person.

Jag tror alltså att denna person har en mörk sida. En sådan kommer inte bara fram i en enda situation i livet. Den kommer fram när personen inte får som han vill, när han inte kan kontrollera sin omgivning. Det kan vara gliringar, det kan vara nedsättande ord. Det kan först börja med mindre saker.


Min poäng var mer att betona hur han har förmåga att få igenom sin vilja. Smidigt. Först dealer. Men vad händer om dealen är mellan två vuxna och dealen inte godkänns?

Kanske HD har under åren lärt sig att det inte är särskilt fruktsamt att deala. Dealen är att låta SD få sin vilja igenom. Det blir lättast så, friktionsfritt.

Han behöver inte slå. Det räcker med att föreslå. Hon tänker inte ens på det. Det är bara så det är?

Jag tycker att din bild av frun/älskarinnan inte riktigt passar i det här fallet. Jag tänker att LW inte är den där kvinnan man "föraktar" så lätt. Jag tror att hon har en egen stark person och och står nog rätt stadigt på marken. Hon lever inte promiskuöst som en del vill låta påskina. Jag tror att hon vill leva sitt eget liv och i det vill hon bestämma själv.

Däremot kan gm tycka att LW är för glad och positiv till andra män på ett sätt som han ogillar. På det viset kanske han vill att hon ska vara mot honom, men nu är hon avvisande mot honom. Han tycker att hon är ovarsam med hur hon beter sig.

Jag tror inte att detta är ett normalt sätt att se på någon som vill avvisa ett intimt förhållande. Det är ett sätt att betrakta en annan person som ett objekt, något som man har rätt till oavsett vad personen själv vill.

Detta synsätt finns integrerat i personen. Det innebär att detta synsätt även finns när han umgås och har nära relationer med andra.

Det är min gissning att även HD lever under den här kontrollen. Men hon har levt så länge och så när så här att hon har integrerat det i sin syn på sig själv. Hon är hans nickedocka...
Citera
2019-01-22, 12:31
  #38254
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så Du menar och tycker att efter att ha varit tillsammans i 20 år så är det OK att när någon blir sjuk vara otrogen? Tror Du verkligen att HD tänker så?

Vad HD sagt på jobbet ang SD:s otrohet behöver inte vara hur hon verkligen känner... (var det före eller efter att SD var MGM)?
Varför skulle hon flytta och varför var/är skilsmässa på gång om han varit som Du skriver?

Någon fru som SD visar full kärlek, omtanke och respekt... finns inte!

Håller med dig här.
Jag tror också att skilsmässoansökan och flytten visar på det.
Citera
2019-01-22, 12:35
  #38255
Medlem
Asynjans avatar
Har SD tappat beundraren JG? Jag har inte sett några rapporter från och om paret på länge. Vill JG skiljas istället för HD nu?
Citera
2019-01-22, 13:01
  #38256
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Har SD tappat beundraren JG? Jag har inte sett några rapporter från och om paret på länge. Vill JG skiljas istället för HD nu?

Nej, det tror jag inte. Han är nog sin ledare trogen. Fast, han kanske får se upp så han inte blir sotis när SD håller på och lär upp den kvinnliga grannen KSB. Det är sannolikt han som hjälper henne med sina långa armar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback