2019-05-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja verkligen! Är gärningsmännen ens gripna än? Det känns som om nyheten är att det är lite jobbigt att filmklippet läckt ut och gjort folk väldigt arga. Vafan är det för fel på det här landet?

Inget om dett i nwt eller svt värmland en.

Det måsre vara gymnasie - lagen grabbar. Hur många har kil tagit hand om, vars bor dom?
Citera
2019-05-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Semantik. Klart de kan bli provocerade av sydstatsflaggan. Precis som de kan bli provocerade av vädret, myggor och sin egen skugga. Arabkräk är kababla att bli provocerade av precis allt pga sin lägre självbehärskningsförmåga orsakad av generellt underlägsen intelligens.

Med det sagt vet vi inte vad som skett innan videon...

Svenskar måste integreras i det nya Sverige. Det betyder JA det är en godtagbar ursäkt. Kolla på USA. När någon skriker "nigger" där så gör det negern fullständigt ansvarsfri om han/hon apar loss. Samma sak bör såklart tas i bruk här. "Svennejävel" = kvick dödsmisshandel.

Svenska politiker vill göra Sverige till mini-USA med raskonflikter och annat tröttsamt. Dock vill man inte löpa linan ut och förespråka liberala vapenlagar för om gemene man kan få tag i vapen utan klydd hade samma förrädarpolitiker genast legat risigt till.

Du ljuger som satan din jävla dåre.
USA har betydligt friare yttrandefrihet än Sverige, du får säga neger öppet i USA.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Typisk jävla Stockholmsdrägg.

Du vet inte hur vanligt det är med Sydstatsflaggan i Värmland och Dalarna.

Pojken fick säkert låna någons EPA som köptes med flaggan på. Har inget med USA att göra, det är snarare en del av kulturen i Östra Svealand.

Exakt, raggarna, läs: bilentusiaster som gillar jänkare ”stora bilar med mycket plåt och lister och Big block motorer”, har gärna The Confederate Flag på bilarna eller släpandes i marken från bakluckan. Kan räknas som en subkultur i Sverige.
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Verkar vara kurder det rör sig om, alltså muslimer. Sedan har vi västländer som USA som försöker upprätta ett så kallat Kurdistan. Kurder är ta mig fan det vidrigaste Sverige har tagit in efter somalierna. Usch.
Senast redigerad av Cents4 2019-05-07 kl. 18:41.
Citera
2019-05-07, 18:41
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeuptoday
Inget om dett i nwt eller svt värmland en.

Det måsre vara gymnasie - lagen grabbar. Hur många har kil tagit hand om, vars bor dom?

Nu är det iofs en plusartikel, men det står på NWT att polisen ska utreda filmen.

Vad finns det att utreda? Plocka in kräken, se till att de häktas, döms och utvisas, Vad är problemet? Vad är det som är oklart?
Citera
2019-05-07, 18:42
Medlem
Alarabic666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Men för raggarna symboliserar den frihet mot överheten, inte rasism. Sydstatsflaggan är en markering mot ”Stockholms eviga förtryck” och landbygdens kamp mot storstaden.
Babben fastnar med benet lite. De skulle sugit tag i det och kört tills det börjat lukta kebab.
”Men för raggarna”
Förtryck???
Citera
2019-05-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Tror du verkligen på det där själv? Att den rädde femtonårige EPA-traktorkillen har jävlats med de här flera år äldre kriminella blattarna? Du är ju ta mig fan helt sjuk i huvudet om du försöker lägga skulden på offret. Att offret är "irriterande" Fy fan!!

Klippet är ett av de äckligaste jag sett. Jag bara kokar av rent raseri och hat när jag ser det. Blattarna beter sig som de äger gatan och förnedrar och misshandlar en rädd svensk kille och du försöker lägger skulden på honom. Han har ju kanske gjort nåt dumt mot dem..Snyggt!

Skäms på dig!

Jag har inte lagt skulden på honom. Tvärtom skrev jag med fet text, så tom en neandertalare som du skulle förstå, att vad än epa-killen ev gjort så ursäktade det inte misshandeln.

Fallet är ju ganska uppmärksammat, jag blev bara intresserad av vad som föregick det vi kan se på filmen. Det är det den här forumdelen är till för i huvudsak. Att diskutera själva brottet.

Vet du själv vad som hände innan?
Citera
2019-05-07, 18:45
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har inte lagt skulden på honom. Tvärtom skrev jag med fet text, så tom en neandertalare som du skulle förstå, att vad än epa-killen ev gjort så ursäktade det inte misshandeln.

Fallet är ju ganska uppmärksammat, jag blev bara intresserad av vad som föregick det vi kan se på filmen. Det är det den här forumdelen är till för i huvudsak. Att diskutera själva brottet.

Vet du själv vad som hände innan?

Enligt uppgift så har han kört i fel område och spelat musik för högt.

Inte för att det spelar nån som helst roll när ett sånt här övergrepp drabbar en så ung kille.
Citera
2019-05-07, 18:45
Bannlyst
Hörde från en bekant att NMR ska dit imorgon. Till Kil alltså.
Citera
2019-05-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ariskA
Hörde från en bekant att NMR ska dit imorgon. Till Kil alltså.

Simsalabim !

Nu har svensk polis plötsligt massor med resurser
Citera
2019-05-07, 18:50
Medlem
fernebos avatar
Helt fantastisk vinkling av händelsen av SVT. Den enda frågan denna Sandra Ruuth kommer sig för att ställa till polisen är huruvida det är olagligt att sprida filmen. Inte så mycket som en fråga om gärningsmännen gripits.

Som sagt: Det är filmen som är problemet. Det är spridandet av filmen som borde vara brottet.

Citat:
En film som skildrar en kille i Kil som blir misshandlad av en annan person medan en tredje person filmar har fått stor spridning och väcker känslor i sociala medier.

– Jag kan bekräfta att det pågår en förundersökning om en misshandel i Kil, men i övrigt har jag inte hunnit titta på ärendet ännu, säger åklagaren Sara Nerman som är förundersökningsledare.

Kan det vara brottsligt att sprida den här typen av film?

– Jag kan inte kommentera det i nuläget, då måste man titta på vad filmen innehåller. Det är svårt när det börjar spridas, då går det som en löpeld, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/misshandelsfilm-sprids-pa-internet
Citera
2019-05-07, 18:51
Medlem
cromos avatar
Någon som minns när epa-raggar var de mest störande på byn? Andra tider nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in