2019-04-26, 22:53
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Här:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Colin_P._Rourke
Jag läste slarvigt, du menar givetvis hans artikel om fejkade bilder.
Här:
https://www.aulis.com/hadley_study.htm

Å herre vad massa rent nonsens som var i den PDF:en.

Dom tre korten med bergen pratar han om att dom har lika berg och ingen skillnad är med vinklad mm.

Med bara blotta ögat ser jag olika vinkar mm.

På tramset om korsen och halo-effekten är så är det självklart inte på något sätt omöjligt att få dubbelskuggor på sådant sätt mellan alla optiska skikt i linsen.
Sedan kan mycket väl orsaken vara ljus från marken som studsar upp in i linsen.

Nä, åter en fjomp med massa nonsens.
Citera
2019-04-26, 22:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är väl skrivet 2017?
Och jag har för mig att han var färdig med geologin redan då.

För övrigt faller hela ditt dravel om Jerrah in under argumentationsfelet Auktoritetstro: du hävdar att Jerrah har rätt för att han kanske har lyckats läsa in en bachelor of science (vilket han inte har).

Och om det kan jag kontra att eftersom jag har högre utbildning än BSc så är jag en större auktoritet än Jerrah. Följaktligen vet jag mer om allt och kan därför avfärda dig och dina argument.
Citera
2019-04-27, 16:31
Medlem
Citat:
En till som menar att bilden han undersökt är fejk.
"Paul Christodoulides*PhD is an applied mathematician and an Assistant Professor in the Faculty of Engineering and Technology of the Cyprus University of Technology. He has over 100 refereed book, journal and conference publications."

Citat:
Även Colin P. Rourke menar att minst 2 av de 4 bilder han underökt är fejk.

Citat:
Antingen är stenarna fixade i labbet, eller så har obemannade farkoster (vilket jag tvivlar på) lyckats hämta dem.

Inga bilder visar några spår enligt mig (förutom någon som är uppenbart manipulerad) och jag har sett allihop.

All information om månens topologi fanns tillgänglig 1969.

Hur mycket ni foliehattar svamlar om bilder, stenar och vad-fan-ni-än-tar-till, så bevisar det inte att månfärderna inte har ägt rum. Jag konstaterar att ingen vetenskaplig skrift eller något SERIÖST vetenskapligt medium någonsin har sagt det. Vad ni ägnar er åt är att cherrypicka det som (ni tror) stöder er tes. En av er är dessutom korkad nog att erkänna just det, och därmed döma ut sig själv som helt uppenbart oseriös.

Dessutom om bilderna:
1. Om det verkligen var två ljuskällor så ska man väl kunna analysera fram två skuggor.
2 (viktigast) Om man fejkade bilderna och tog dom i en studio, så skulle man väl för katten inte vara så korkad att man använde två ljuskällor!
Citera
2019-05-06, 10:09
Medlem
urverksapelsins avatar
Adam ruins everything är en kul liten serie där en ung, amerikan drar upp fakta som är roliga, ett av avsnitten handlar om månlandningsförnekare:
https://www.youtube.com/watch?v=zhp-FTYSGe8&list=PLuKg-WhduhkksJoqkj9aJEnN7v0mx8yxC&index=22

För övrigt har jag mött snygga släktingar till herr Aldrin här i Göteborg, och stödjer hans härliga käftsmäll på Bart Sibel!
Citera
2019-05-06, 11:49
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
2 (viktigast) Om man fejkade bilderna och tog dom i en studio, så skulle man väl för katten inte vara så korkad att man använde två ljuskällor!

Detta.

Dessutom gäller samma med stjärnorna som "inte syns på fotografierna". Tror ni förnekare på allvar att man skulle glömma två så fundamentala detaljer om man skulle fejka hela skiten?
Citera
2019-05-07, 10:34
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
För övrigt faller hela ditt dravel om Jerrah in under argumentationsfelet Auktoritetstro: du hävdar att Jerrah har rätt för att han kanske har lyckats läsa in en bachelor of science (vilket han inte har).

Och om det kan jag kontra att eftersom jag har högre utbildning än BSc så är jag en större auktoritet än Jerrah. Följaktligen vet jag mer om allt och kan därför avfärda dig och dina argument.

Citat:
Hur mycket ni foliehattar svamlar om bilder, stenar och vad-fan-ni-än-tar-till, så bevisar det inte att månfärderna inte har ägt rum. Jag konstaterar att ingen vetenskaplig skrift eller något SERIÖST vetenskapligt medium någonsin har sagt det. Vad ni ägnar er åt är att cherrypicka det som (ni tror) stöder er tes. En av er är dessutom korkad nog att erkänna just det, och därmed döma ut sig själv som helt uppenbart oseriös.

Dessutom om bilderna:
1. Om det verkligen var två ljuskällor så ska man väl kunna analysera fram två skuggor.

Väldigt intressant hur jag fullkomligen älskar era inlägg i den här tråden. Folihattarna som förnekar gör inte direkt reklam för sitt intellekt. Räcker med att studera rymdprogrammens historia i Ryssland och USA för att se och förstå utvecklingen samt några initierade intervjuer med Niel Armstrong. Det krävs inte särskilt lång tid att avgöra säkert att vi varit på månen.

Det speciella med er är att ni verkar programmerade att "debunka" alla "konspirationsteorier", vilket gör att ni prickar rätt här i denna tråd, men hjälplöst fel i andra trådar, de som handlar om chemtrails, 5G, 9/11 tex..
Citera
2019-05-07, 10:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
...men hjälplöst fel i andra trådar, de som handlar om chemtrails, 5G, 9/11 tex..

Jag diskuterar mer än gärna detta i respektive ämne, här är fel plats.
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Citera
2019-05-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det speciella med er är att ni verkar programmerade att "debunka" alla "konspirationsteorier", vilket gör att ni prickar rätt här i denna tråd, men hjälplöst fel i andra trådar, de som handlar om chemtrails, 5G, 9/11 tex..

Nej, det handlar inte om någon "programmering". Det handlar om att jag inte tycker att felaktigheter ska få stå oemotsagda. Jag vill inte att de som läser trådarna ska få intrycket att "alla" tror på galenskaperna. För det är helt enkelt så att:
- månfärderna har ägt rum,
- raketer fungerar utmärkt i vacuum,
- jorden är inte platt,, månen finns ca 38000 mil bort och solen ca 15 miljoner, samt
- "chemtrails" finns inte.
(5G och 9/11 har jag inte diskuterat.)
Citera
2019-05-07, 17:00
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Nej, det handlar inte om någon "programmering". Det handlar om att jag inte tycker att felaktigheter ska få stå oemotsagda. Jag vill inte att de som läser trådarna ska få intrycket att "alla" tror på galenskaperna. För det är helt enkelt så att:
- månfärderna har ägt rum,
- raketer fungerar utmärkt i vacuum,
- jorden är inte platt,, månen finns ca 38000 mil bort och solen ca 15 miljoner, samt
- "chemtrails" finns inte.
(5G och 9/11 har jag inte diskuterat.)

Håller med om allt, utom det om chemtrails då, men det hör hemma i en annan tråd!
Citera
2019-05-10, 15:27
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag har återigen börjat intressera mig för det här med människan strävan att komma ut i rymden. Ni fattar väl att det bara är fantasier?

Kollade runt lite på youtube. Den här Christer Fuglesang, den enda svensken som vart i rymden.... Har han väl inte? Han var ombord på NASAs lilla flyglekstuga ett par dygn. Den har väl aldrig vart, och kommer väl aldrig någonsin komma ut i rymden? Den flyger om kring på 408km höjd. Det är inte rymden. Är ju i lägre jordatmosfären.

När jag pratade med en kille om det här. Så sa han: "Snart kan man åka på semester till månen". Jag sa: "Din lilla jävla fjant... Inget som finns på jorden kommer någonsin lämna jordens atmosfär"

"Men, men 1969...."

Fattar ni inte att det här enbart handlar om pengar? Ett stor grupp människor kan försörja sig på det här. Och det är bra propaganda. Tycker Stefan Löfven borde skicka upp en katt i "rymden".

Någon som vet hur mkt soppa den här "rymdstationen" slukar? Måste ju vara en hel del. Över 20år har den flugit omkring. Kan ju inte vara helt gratis eller miljövänlig för den delen heller.
Senast redigerad av PingPongZong 2019-05-10 kl. 15:30.
Citera
2019-05-10, 15:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jag har återigen börjat intressera mig för det här med människan strävan att komma ut i rymden. Ni fattar väl att det bara är fantasier?

Kollade runt lite på youtube. Den här Christer Fuglesang, den enda svensken som vart i rymden.... Har han väl inte? Han var ombord på NASAs lilla flyglekstuga ett par dygn. Den har väl aldrig vart, och kommer väl aldrig någonsin komma ut i rymden? Den flyger om kring på 408km höjd. Det är inte rymden. Är ju i lägre jordatmosfären.

När jag pratade med en kille om det här. Så sa han: "Snart kan man åka på semester till månen". Jag sa: "Din lilla jävla fjant... Inget som finns på jorden kommer någonsin lämna jordens atmosfär"

"Men, men 1969...."

Fattar ni inte att det här enbart handlar om pengar? Ett stor grupp människor kan försörja sig på det här. Och det är bra propaganda. Tycker Stefan Löfven borde skicka upp en katt i "rymden".

Någon som vet hur mkt soppa den här "rymdstationen" slukar? Måste ju vara en hel del. Över 20år har den flugit omkring. Kan ju inte vara helt gratis eller miljövänlig för den delen heller.

Om vi bortser från tramsandet - hur definierar du ”rymden” om du anser att ISS inte är i den?
Var menar du att den ”lägre jordatmosfären” är för något?
Citera
2019-05-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Någon som vet hur mkt soppa den här "rymdstationen" slukar? Måste ju vara en hel del.
Om du med soppa menar diesel till elverk, så ingen alls.
Effekten som krävs för att driva ISS är 75-90 kW vilket är väl inom marginalen för de upp till 120 kW som de 2500 m2 solpanelerna kan generera.

https://www.edn.com/design/power-management/4427522/International-Space-Station--ISS--power-system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in