2019-04-26, 11:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Jag har inte satt min tilltro till någon speciell, eftersom jag vet att jag har rätt.
Jag har bara lagt fram resultat som enligt mig stödjer min ståndpunkt.
Fortfarande har jag inte ens sett ett försök till att förklara det faktum att vi har stenar på Jorden som kommer från rymdens vakuum och som inte har passerat jordens atomsfär?!
Dvs stenar som uppvisar massor med spår av mikrometoriter.
Var kommer dessa ifrån enligt din teori?

Och de bilder som tagits av Indien och Japan som bekräftar att spåren på månytan efter månlandningarna finns där de ska finnas?

Och nya detaljerade topologiska kartor av månen som visar att filmerna från månen stämmer exakt överens med verkligheten. En verklighet vi inte kände till när filmerna enligt dig spelade in i en studio.

Och varför Ryssarna inte avslöjade bluffen.

Osv osv
Citera
2019-04-26, 11:18
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jag menar att PhD Luis Bilbao har rätt.
Du menar att ett underhållningsprogram för TV har rätt.
Någon av oss har helt enkelt fel.

Du och Bilbao har fel.
Jag har tidigare gjort en 3D-rendering som med all tydlighet visar att skuggorna kan fås att se exakt likadana ut som på bilderna med endast en ljuskälla:

Citat:
Argumenten behöver knappast slipas ytterligare då denna 3D-rendering med endast en ljuskälla i scenen (ljuskällan är av typ directional som simulerar Solen då den ger upphov till parallella strålar vilket ljuskällor på väldigt långt avstånd gör) fullständigt detroniserar modefotografernas argument att man genom "raytracing" (rita linjer i bilden för att avgöra hur många ljuskällor som krävs för att ge upphov till de olika vinklar skuggorna skenbart intar) kan visa att bilderna omöjligen kan ha tagits på Månen med endast Solen som ljuskälla.
Teorin utgår nämligen från att Månen är helt platt utan några som helt skillnader i höjd,rent nonsens.

https://imgur.com/a/Qt2YXol

Mänskligheten har satt sin fot på Månen vad än munkar och andra fullblodsdårar än tror!

#19604 https://www.flashback.org/p65749162#p65749162
Citera
2019-04-26, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fortfarande har jag inte ens sett ett försök till att förklara det faktum att vi har stenar på Jorden som kommer från rymdens vakuum och som inte har passerat jordens atomsfär?!
Dvs stenar som uppvisar massor med spår av mikrometoriter.
Var kommer dessa ifrån enligt din teori?

Och de bilder som tagits av Indien och Japan som bekräftar att spåren på månytan efter månlandningarna finns där de ska finnas?

Och nya detaljerade topologiska kartor av månen som visar att filmerna från månen stämmer exakt överens med verkligheten. En verklighet vi inte kände till när filmerna enligt dig spelade in i en studio.

Och varför Ryssarna inte avslöjade bluffen.

Osv osv
Antingen är stenarna fixade i labbet, eller så har obemannade farkoster (vilket jag tvivlar på) lyckats hämta dem.

Inga bilder visar några spår enligt mig (förutom någon som är uppenbart manipulerad) och jag har sett allihop.

All information om månens topologi fanns tillgänglig 1969.
Citera
2019-04-26, 11:34
Medlem
Citat:
Jag kan inte få fram din länk, vet ej varför, så jag kan inte kommentera den.
Men en sak är helt säker: NationalGeographic skulle aldrig skriva något som kan tolkas som tvivel på månlandningarna, det skulle vara deras undergång.
Enda sättet att få någolunda opartisk info är att läsa t ex ryska, italienska eller holländska nyheter och artiklar.

https://www.google.com/search?q=moon+photos+debunked&rlz=1C1GCEU_svSE821S E821&oq=moon+p&aqs=chrome.0.69i59j69i60l2j69i57j0l 2.5200j1j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Tredje länken.

Gå nu in och förklara exakt, med egna ord, på vilket sätt de har fel

Ditt trams om ryska, italienska och holländska nyheter är inte ens värt att bemöta. Sovjetunionen skulle självklart avslöjat en fejkad månlandning under Kalla kriget, men det gjorde de inte av någon konstig anledning.

Så, in och kika på National Geographics sida. Massa kända och professionella fotografer där!
Citera
2019-04-26, 11:43
Medlem
Citat:
Tror du någon (förutom troende scientister) kommer bry sig om strängteorierna om de inte går att verifiera fysiskt?
Vetenskap som inte går att verifiera saknar relevans tills det är verifierbart.

Kan du bevisa att man inte varit på månen
Citera
2019-04-26, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
https://www.google.com/search?q=moon+photos+debunked&rlz=1C1GCEU_svSE821S E821&oq=moon+p&aqs=chrome.0.69i59j69i60l2j69i57j0l 2.5200j1j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Tredje länken.

Gå nu in och förklara exakt, med egna ord, på vilket sätt de har fel

Ditt trams om ryska, italienska och holländska nyheter är inte ens värt att bemöta. Sovjetunionen skulle självklart avslöjat en fejkad månlandning under Kalla kriget, men det gjorde de inte av någon konstig anledning.

Så, in och kika på National Geographics sida. Massa kända och professionella fotografer där!
Ja nu funkade det.
Det var ju bara halmgubbar.
De bilder och filmer som undersökts av bl a Percy och Mazzucco visar på exakt samma stenar (den berömda alligatorstenen) vid helt olika uppdrag och platser.
De visar på frontscreen projection.
De visar på oförklarliga hotspots.

De bilder som du länkade till är helt ointressanta (förutom möjligen den upplysta astronauten).
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Antingen är stenarna fixade i labbet, eller så har obemannade farkoster (vilket jag tvivlar på) lyckats hämta dem.
Då kan du visa att det överhuvudtaget är möjligt att skapa dessa stenar. Åtminstone idag men även göra troligt att man kunde detta på 60-talet?

Citat:
Inga bilder visar några spår enligt mig (förutom någon som är uppenbart manipulerad) och jag har sett allihop.
Då har du uppenbara synfel.

Citat:
All information om månens topologi fanns tillgänglig 1969.
Hur hade man denna information innan man hade varit där enligt dig? Visa gärna vad du grundar detta påstående på.
Det är först nyligen som man har detaljerade topologiska kartor av månen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan du bevisa att man inte varit på månen
Nej det är omöjligt att bevis.
Citera
2019-04-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ja nu funkade det.
Det var ju bara halmgubbar.
De bilder och filmer som undersökts av bl a Percy och Mazzucco visar på exakt samma stenar (den berömda alligatorstenen) vid helt olika uppdrag och platser.
De visar på frontscreen projection.
De visar på oförklarliga hotspots.

De bilder som du länkade till är helt ointressanta (förutom möjligen den upplysta astronauten).

Oj, nu missade du visst att helt svara på mitt meddelande och tramsade på om annat istället.

Exakt vad är det som de har fel om. Beskriv med egna ors, bild för bild hur de ljuger när de krossar tramset om fejkade bilder. Gå in detalj och förklara precis bad lögnerna består i, hur de ljuger och varför de har fel. Inga tramsiga, svävande svar. Inget hoppa till nästa tuva. Ett långt, genomtänkt svar.

Som extra uppgift kan du fundera på varför Sovjetunionen inte avslöjade månlandningarna som fejk under Kalla kriget.
Citera
2019-04-26, 12:15
Medlem
Citat:
De har inte fel.
Man kan inte hitta några betydande fel i bilderna du länkade.
Därav uttrycket halmgubbe.

Så man kan inte hitta några fel på bilderna från månen? Undra vad det kan bero på... Kanske att de inte är fejkade eftersom man då skulle kunna bevisa det? Men det är ju bra att du erkänner att du inte kan visa något som helst om pekar på att bilderna är fejkade.

Sovjetunionen verkade också vara för svårt för dig att bemöta.
Citera
2019-04-26, 12:16
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Jag menar att PhD Luis Bilbao har rätt.
Du menar att ett underhållningsprogram för TV har rätt.
Någon av oss har helt enkelt fel.
Hur kan du mena att han har rätt när jag just visat att hans slutsats kan falsifieras, underhållningsprogram eller ej. Det skulle kunna vara så att han har rätt men det kan inte bevisats i och med vad jag förde fram som kan tala emot.

Att du dömer ut det för att det är underhållning är en rätt präktig strawman. Helt i Nathan Oakley-stil. Innehållet är helt relevant och du kan inte avfärda det. Tittade du ens på videon med de båda batterierna där man med all önskvärd tydlighet visar hur en 2d-avbildning kan få skuggor att divergera trots att de är parallella?

(ed: mening var obegriplig)
Senast redigerad av RostigHink 2019-04-26 kl. 12:20.
Citera
2019-04-26, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Så man kan inte hitta några fel på bilderna från månen? Undra vad det kan bero på... Kanske att de inte är fejkade eftersom man då skulle kunna bevisa det? Men det är ju bra att du erkänner att du inte kan visa något som helst om pekar på att bilderna är fejkade.

Sovjetunionen verkade också vara för svårt för dig att bemöta.
Inte de bilderna du länkade till nej
Alltså en äkta halmgubbe.
Däremot i andra bilder (och filmer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in