2019-05-06, 20:37
Medlem
Trodde Nick att Anna skulle bjuda honom på middag..
Citera
2019-05-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Alla gnäller om den ensidiga kokoskosten men ingen verkar anstränga sig för fem öre för att få någon annan mat i magen. Möjligen Linn då, som äter kackerlackor, larver och allt möjligt.
Gå för fan iväg och fiska!
Därför var det korkat rösta bort strandpojken, den enda som kunde fiska.
Citera
2019-05-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Han kanske försöker pakta in sig med gamla lag syd och få ut Seb/Nick/Anna-pakten, kan ju vara taktiskt smart?

Absolut, men då kan han ju vara man nog att säga det i synkarna, åtminstone. Vad hade han för "svepskäl" nu? Att Fia äter minst? Han försöker ju mer eller mindre påskina att han inte alls är speciellt intresserad av paktspel och att "prioritera" människor i lägret. Men ändå gör han tvärtom och börjar favorisera deltagare mitt under en individuell tävling.

Sen kan det ju faktiskt vara så att Fia äter väldigt dåligt och att han bara ville vara sjyst.

Men antingen är han en 100% "we shall overcome"-typ eller så är han bara falsk. Oavsett så stör jag mig på båda i detta sammanhang.
Senast redigerad av dianna-agron 2019-05-06 kl. 21:17.
Citera
2019-05-06, 21:19
Medlem
FinSweVintages avatar
Utposten är ju bara löjlig. Det är tydligt att produktionen inte räknat med att alla skulle stå ut så där länge så då måste Anders komma och hålla sitt " det är ingen skam att ge upp"-tal, samt göra det ännu jobbigare för dom. Tycker synd om dem och det är då inte alls underhållande att titta på folk som svälter och lider.
Citera
2019-05-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Absolut, men då kan han ju vara man nog att säga det i synkarna, åtminstone. Vad hade han för "svepskäl" nu? Att Fia äter minst? Han försöker ju mer eller mindre påskina att han inte alls är speciellt intresserad av paktspel och att "prioritera" människor i lägret. Men ändå gör han tvärtom och börjar favorisera deltagare mitt under en individuell tävling.

Sen kan det ju faktiskt vara så att Fia äter väldigt dåligt och att han bara ville vara sjyst.

Men antingen är han en 100% "we shall overcome"-typ eller så är han bara falsk. Oavsett så stör jag mig på båda i detta sammanhang.
Jag funderade också på om han inte är falsk, osäker i sina värderingar eller bara hyser dubbelmoral. Han gick och lade sig i en någon liten grotta utanför lägret för att han tjurade, samtidigt som han vill framställa Nick som en enstöring "utanför flocken"

Edit: Han kanske inte är en man då
Citera
2019-05-06, 21:56
Bannlyst
Nu när Emilio har tappat energi så känns han mycket mycket softare att ha att göra med.
Citera
2019-05-06, 22:48
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinSweVintage
Utposten är ju bara löjlig. Det är tydligt att produktionen inte räknat med att alla skulle stå ut så där länge så då måste Anders komma och hålla sitt " det är ingen skam att ge upp"-tal, samt göra det ännu jobbigare för dom. Tycker synd om dem och det är då inte alls underhållande att titta på folk som svälter och lider.

Jag kan tycka att det är lite för mycket fokus på matbrist överlag. Utposten är värst såklart men även alla i den vanliga Robinsontävlingen. Det blir inte så rolig tv att se folk klaga över matbrist. Vore det inte mer intressant om de i lagtävlingarna fick vinna kunskap i hur man finner/fångar mat på ön? Då behöver de inte ge mat till deltagarna men de behöver inte enbart äta kokos heller.

Men visst är det underligt att de tidigare fick fisk på olika sätt samt fångade krabbor men nu inget alls. Det var ju inte bara Adnilson som fick mat även om han verkade bäst på det.
Citera
2019-05-06, 23:02
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Sophie talar ut i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/b5qxzk/sanningen-om-chocken-i-oradet--darfor-hoppade-hon-av-robinson

Någon som såg vem som låg sjuk i trailern?
Citera
2019-05-06, 23:11
Bannlyst
Vad är väktaren för jävla mes? Helt förtvivlad över att koka två krabbor levande, som man gör med alla skaldjur.
Citera
2019-05-06, 23:17
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tar du "turisten"s ord för sanning?

Hon har en kvinnlig partner. Så det är sant
Citera
2019-05-06, 23:21
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Frågor till CS eller den andra kille här som jobbat med programmet:
En annan fråga, fick du (CS) åka hem direkt när du hoppa av eller fick du vänta på resten av gänget?
Vet du hur det är med det andra som åker ut, hamnar dom på ön med produktionen eller får dom åka hem?

Det är lite olika som CS Hamilton säger. Vissa får bo på hotell någon dag/dagar och sen så åker de hem.
Citera
2019-05-06, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Sophie satt ju helt tyst när Anna drog upp deras beef under örådet: "Snackat skit om många, inkl. mig själv.", "På sätt som inte är lämplig när man är 31 år gammal" etc. Jag tror knappast hon hade suttit tyst ifall det var helt ogrundat. Varför är det så svårt att tro hon har kallat någon för "fitta" i affekt?
Märkligt och fegt av Anna att inte ta upp det direkt med Sophie utan först på ett öråd. Särskilt med tanke på att Sophie räddade kvar Anna vid förra örådet. Man kunde tycka att Anna skulle ha liite längre till kniven i ryggen med tanke på det, men tydligen inte. Anna tror att hon har "pannben" vilket hon verkligen inte har. Hon har en falsk självuppfattning, är lat och har nu visat sig otacksam och otrevlig. Just nu min hatperson nr 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in