Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Nej, ingen artikel jag hittar i Aftonbladet. Pratar med kollegorna? Kan du länka? Aftonbladet är för,övrigt latare än Expressen/Kvällspressen. Ibland tror jag de tom hämtar info från FB.
Du menar att Oskar skämdes över ME? Diagnoser hade de ju bevisligen. Kan föräldrarna ha varit eniga?
Nej, skämdes skrev jag inte. Däremot är den inte direkt botbar om nån föresatt sig att söka efter nåt i klass med den heliga graal och inte kan acceptera diagnosen.
Det verkar ju vara flera som ända fram till morden inte är uppdaterade om en diagnos som sattes redan 2015.
Eller om den nu påstås vara en "skräpdiagnos" så kanske det inte fanns acceptans för den skull?
Inte vet jag.
Problemet ligger oavsett i huvudsak hos föräldrarna - det är deras synsätt, deras sätt att se på barnen och tillvaron som gjort att de mördat dem.
Vad de sen säger återspeglas via deras omgivning och det har jag som sagt funderat kring.
mammanilund 19/1:
Fakta: "Mamman har genomgått bröstcancerbehandling för många år sedan. För flera år sedan kämpade familjen för att få hjälp för sina döttrars ME. Kampen bestod i att ME är svårdiagnostiserat, samt en skräpdiagnos inom etablerad sjukvård. Hjälp/botemedel är svårt att finna, hjälp söktes i Tyskland" Källa: nära vän till mamman, vill inte avslöja mer."
Beträffande Tyskland:
Enligt den bekante i media så for de till Tyskland då skolan anpassade verksamheten gällande A.
Det lär således redan ha funnits en diagnos eftersom A fick den redan 2015.
Citat:
"Hemkunskap, idrott, musik och moderna språk prioriterades bort.
Samtidigt letade föräldrarna efter en fungerande behandling åt sin dotter, enligt samma person"
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-liv-i-villan-fore-barnmorden/
Om Hanna som mer försluten om barnens sjukdom:
Citat:
"När det gäller döttrarnas sjukdom är hon dock mer sluten gentemot kollegorna jämfört med sin make."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J196w8/chefen-om-sista-motet-med-pappan-vi-blickade-framat/promo