2018-04-14, 00:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Det stämmer att intygen var förfalskade av en vän till O som är läkare i Tyskland.
Det rör sig om många intyg....

Tack för intressant info. Om det var flera falska intyg - kan det vara så att inga intyg var äkta? Inte att ex Moas intyg var en kopierad förfalskning av Agnes intyg - utan att verkligen alla intyg kan ha varit falska?
Citera
2018-04-14, 00:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nej klart att vi inte ska skrämma bort denna. Får jag fråga vad som är annorlunda med denna jmf med de du och din svans attackerade.
Ser fram emot ditt svar.

Jag har inte attackerad någon som uppgivit sig känna familjen. Det var det betydligt arrogantare, elakare, framåtlutade postare som gjorde. Tvärtom har jag uppskattat och värderat alla uppgivna inside uppgifter som kommit.
Så även "Rockkungens".
Citera
2018-04-14, 00:29
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Tack!
Det är bl.a. den information vi i familjen tagit del utav.
Ok, fanns det någon känd religionstillhörighet. Flera uppgifter i tråden gör gällande att de var scientologer, ligger det någon sanning i det som du känner till?
Fanns det några böcker om Dianetik, av L Ron Hubbard i hemmet? Deltagande i KMR, Narconon...?
Citera
2018-04-14, 00:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Absolut inte men intressant att läsa.
OM det nu ändå är en anhörig kan denna vara partisk och bara vilja skylla skulden på en partner. Precis som ev PM som antydde att H var drivande och sjuk och det var inte fysiskt.
Litar man helt på inlägg för att det passar in i ens egen teori är man lovligt korkad.
Tyvärr finns här flera som gör det. Naivt.

Ja sanningen ligger nog nånstans mittemellan. Jag har svårt att tro att Hannas anhöriga skulle ligga så här lågt om hon vore oskyldig.
Citera
2018-04-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag har inte attackerad någon som uppgivit sig känna familjen. Det var det betydligt arrogantare, elakare, framåtlutade postare som gjorde. Tvärtom har jag uppskattat och värderat alla uppgivna inside uppgifter som kommit.
Så även "Rockkungens".
Ok, tack då misstog jag mig. Bra, då tycker vi likadant om det.
Citera
2018-04-14, 00:32
Medlem
Anabellas avatar
Hur kan man bevisa att intyg var förfalskade när patienten inte är vid liv längre?
Ponera att den tyska läkarens opinion var att flickorna led av ME.
Falsifierade provresultat?
Citera
2018-04-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja sanningen ligger nog nånstans mittemellan. Jag har svårt att tro att Hannas anhöriga skulle ligga så här lågt om hon vore oskyldig.
Ja så tänker jag också.
Tror säkert blaskorna sitter med vacker tass om de bara lyfter luren och ringer.
Det spretar mycket åt alla håll. Det är inte så att jag känner mig klokare utan snarare tvärtom. Vet inte alls vad jag ska tro om vad som hände och varför.
Citera
2018-04-14, 00:37
Avslutad
Citat:
Absolut inte men intressant att läsa.
OM det nu ändå är en anhörig kan denna vara partisk och bara vilja skylla skulden på en partner. Precis som ev PM som antydde att H var drivande och sjuk och det var inte fysiskt.
Litar man helt på inlägg för att det passar in i ens egen teori är man lovligt korkad.
Tyvärr finns här flera som gör det. Naivt.

Naivt? Yes.

Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Nu har du sagt ditt, tack för visat intresse.
Bort med tassarna från Rockkungen!

Rock-ungen menar du väl? Jag kan garantera att jag varit en rocker mycket längre än h*n.

Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Ja fy det kan ju inte vara sant, O var nog en bra person som aldrig skulle göra en fluga förnär, att han tog livet av sina barn är nåt vi kan bortse ifrån. En hyvens kille o Gud nåde den som talar ont om honom..

Ja, du har för vana att se allt till mannens nackdel? Eller?

Citat:
Troll eller inte troll. Vi vet inte.
Men med tanke på hur andra som uppgivit att de kände familjen bemötts här i tråden kanske vi helt enkelt inte vill jaga bort någon igen. Den form av fakta som vi kan få av folk som kände familjen är värd varenda milligram.

Fakta? Vilka fakta har rock-ungen kommit med?

Näni jag håller mig allt till Scheele's fakta och inga sensationshysteriks så kallade fakta..
Citera
2018-04-14, 00:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Hur kan man bevisa att intyg var förfalskade när patienten inte är vid liv längre?
Ponera att den tyska läkarens opinion var att flickorna led av ME.
Falsifierade provresultat?

Ja det är ju en intressant fråga. Hur ställa eller avfärda en ME-diagnos utan några kroppsliga sjukdomsfynd varken efter eller före döden. Finns ju tyvärr inga provresultat som kan visa eller avfärda en ME-diagnos heller.
Det är en "berättande beskrivande" diagnos dvs folk berättar hur de mått sedan länge och inga provresultat eller undersökningsfynd är onormala. Man hittar ingen annan sjukdom som förklaring till deras mående trots mängder av undersökningar. Till slut sätter man diagnosen "ME/CFS (kronisk trötthetssjukdom) eller "SEID" som är ett bättre namn.

Nu kan det ju vara så att intygen är "riktiga" förfalskningar dvs skrivna av någon som kan formuleringar och symtombeskrivningar, vet vad som behövs - men skriver under med någon annans svensk läkares namn och titel och har en oäkta svensk sjukhuslogga.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-14 kl. 00:52.
Citera
2018-04-14, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är tråkigt att Rockungen svarar ”Nej det stämmer inte”, men berättar inget om hur det var.

O försökte på Lunds universitets sjukhus att få läkare att fastställa att Moa ♥️ Agnes hade ME, vitamin brist mm mm. Efter flertalet undersökningar av olika läkare då, O var bestämd att nä du, jag vill ha en annan läkare.
Så jag lovar Moa ♥️ Agnes om något barn har blivit undersökta på allt vad man inom svensk sjukvård kan begära.

Dock innan hade Moa ♥️ Agnes varit hemma från skolan mycket, i perioder.

O begav sig vidare till Tyskland där han har bl.a. en vän som läkare - där fick Moa ♥️ Agnes felaktiga diagnoser - förfalskade intyg gavs till skolan - Försäkringsbolaget etc

O hade ett spelberoende - pengarna blåste bort

O och Hannas bil blev stulen - fick en ny via försäkrings bolaget - men bilen hittades O hade sålt den.
Citera
2018-04-14, 00:55
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ja det är ju en intressant fråga. Hur ställa eller avfärda en ME-diagnos utan några kroppsliga sjukdomsfynd varken efter eller före döden. Finns ju tyvärr inga provresultat som kan visa eller avfärda en ME-diagnos heller.

Nu kan det ju vara så att intygen är "riktiga" förfalskningar dvs skrivna av någon som kan formuleringar och symtombeskrivningar, vet vad som behövs - men skriver under med någon annans svensk läkares namn och titel och har en oäkta svensk sjukhuslogga.

Det har jag svårt att tro. Lite självbevarelsedrift borde den tyska läkaren haft.
Personligen hör jag till de som inte tror på ME hos flickorna men själva frågan är intressant.
Citera
2018-04-14, 00:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
O försökte på Lunds universitets sjukhus att få läkare att fastställa att Moa ♥️ Agnes hade ME, vitamin brist mm mm. Efter flertalet undersökningar av olika läkare då, O var bestämd att nä du, jag vill ha en annan läkare.
Så jag lovar Moa ♥️ Agnes om något barn har blivit undersökta på allt vad man inom svensk sjukvård kan begära.

Dock innan hade Moa ♥️ Agnes varit hemma från skolan mycket, i perioder.

O begav sig vidare till Tyskland där han har bl.a. en vän som läkare - där fick Moa ♥️ Agnes felaktiga diagnoser - förfalskade intyg gavs till skolan - Försäkringsbolaget etc

O hade ett spelberoende - pengarna blåste bort

O och Hannas bil blev stulen - fick en ny via försäkrings bolaget - men bilen hittades O hade sålt den.

Vad anser ni anhöriga om avskedsbrevet som polisen berättade om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in