2019-05-01, 17:00
Medlem
snillet_1s avatar
Åslund har petats från Eurotalk Weekend och tipset, från 1:58:

https://www.youtube.com/watch?v=-fK9QIBkGBU

Låter genomskinligt. Fast de skrattar och skojar ju om det så det är väl inget allvarligt hoppas jag.
Citera
2019-05-01, 17:55
Medlem
foool13s avatar
Hoppa av när man inte kan vinna.. vad är det för jävla stil.
Citera
2019-05-03, 23:05
Medlem
Ustyugov3s avatar
Kul att de pratade om Championship (även om de lyckades smälla in sedvanlig antibrittisk rasism mot Sheffield United) och Leicester senaste avsnittet.

Leicester under Rodgers kan bli jävligt bra.
Citera
2019-05-06, 11:19
Medlem
foool13s avatar
Jag får be om ursäkt till Åslund.. det var hans Viasat-kontrakt som gjorde att han inte kunde tippa längre. Kändes som om de kunde ha upptäckt det lite tidigare dock.. det är ju ganska offentligt.
Citera
2019-05-06, 19:49
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag får be om ursäkt till Åslund.. det var hans Viasat-kontrakt som gjorde att han inte kunde tippa längre. Kändes som om de kunde ha upptäckt det lite tidigare dock.. det är ju ganska offentligt.

Har inte sett dagens program ännu, men han har väl varit på Viasat jättelänge?
Citera
2019-05-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Har inte sett dagens program ännu, men han har väl varit på Viasat jättelänge?

Sen slutet av förra säsongen tror jag, inte så länge.
Citera
2019-05-11, 20:00
Medlem
youpendiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Sen slutet av förra säsongen tror jag, inte så länge.

Åslund började på Viasat i september 2016.
Citera
2019-05-11, 22:46
Medlem
ercys avatar
Ytterligare en dimension av Åslund-gate: Niklas Holmgren har ett webb-program där han kommenterar stryktipset samt lägger en rad med en halvgardering. Varför får Holmgren göra något sådant program men inte Åslund?
Citera
2019-05-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Ytterligare en dimension av Åslund-gate: Niklas Holmgren har ett webb-program där han kommenterar stryktipset samt lägger en rad med en halvgardering. Varför får Holmgren göra något sådant program men inte Åslund?

Stryktipset körs ju i varje viasat-studio på lördagar så känns naturligt att Holmgren kan ha ett eget program om detta. Europatipset tenderar dock att ha fler spanien / italien matcher vilket indirekt lockar tittare till andra plattformar (Strive). Misstänker att det är anledningen
Citera
2019-05-20, 12:56
Medlem
foool13s avatar
Guardiola är för bra uppenbarligen.. de pratade inte alls om Citys prestation och har knappt pratat om det på hela säsongen. Det hade nog varit bättre att inte vinna så mycket för Pep.. "Ingen" bryr sig, jag bryr mig och kollar alla matcher för att jag vill kolla på konst.. men jag är väl kanske ett litet undantag/lite annorlunda där. Det var bara Åslund som förstod lite det sportsliga av det.. alla andra var totalt ointresserade att prata om det sportsliga.

Jag kommer inte ihåg alls att man fokuserade så här på Abu Dhabi tidigare efter titlar.. då är min slutsats att de är för bra helt enkelt.. det är inte konstigt alls ett ett topplag vinner över ett mittenlag med 6-0 och hade det varit något av de andra så hade det inte varit "negativt" överhuvudtaget - Pep har gjort en för bra prestation helt enkelt..

För jag håller med Pep till viss del, är du så här bra var 3:e dag, med de *inhemska cuperna, så har du bevisat någonting. Tycker nog att han skall lära sig lite av det till nästa säsong dock.. *släng bort de inhemska cuperna som Liverpool.. och du få ett par halvdussin mer hel vecka-uppehåll som kan bli guld värt framåt våren i CL, som det känns som om Liverpool har haft stor nytta av.

*Media bryr sig uppenbarligen inte om de cuperna ändå.
Senast redigerad av foool13 2019-05-20 kl. 13:05.
Citera
2019-05-20, 13:32
Medlem
snillet_1s avatar
Såg inte dagens sändning men det förvånar inte, Borell är ju inte så intresserad av det sportsliga och Bachner har kollrat bort sig fullständigt i en ordsallad av process, utveckling, prestation framför resultat, periodisering, metodik och så vidare. Gärna i kombination med små resurser.

En sak jag funderat på är hans framhållande av Benitez som den bästa fotbollstränaren Newcastle har haft under hans tid som supporter. Tänker spontant på Sir Bobby Robson? Han hade bättre trupper och mer resurser men det är väl senast de faktiskt var ett topplag. Men det kanske är som för mig att han inte riktigt kan bedöma det han gjorde i Newcastle pga för ung ålder.
Senast redigerad av snillet_1 2019-05-20 kl. 13:58.
Citera
2019-05-20, 15:37
Medlem
Ambivalens_s avatar
Jag var besviken på snacket om senaste omgången och framför allt inför sista omgången. Det handlar ändå om en av ligorna de punktmarkerar (Serie A), och den sista omgången för säsongen, där bland annat två väldigt tunga champions league platser ska delas ut. Och för den delen, en nedflyttningsstrid med Prandellis Genoa i en vinna eller försvinnamatch mot Montellas Fiorentina, som också kan nedflyttas. Alltså, bara den matchen hade kunnat fått ett specialavsnitt.

Men för att återgå till CL-striden. Jojo-laget Atalanta kan ta en historisk triumf medan Milano-lagen desperat behöver CL för att kunna utmana Juventus. Jag tycker det skulle falla på plats då att nörda in sig i detaljerna och prata upp detta, som fans gör och ett FanTV program borde göra. T.ex. erbjuda något likt Gazettan, att beskriva förutsättningarna, rangordna matchernas svårighet, och komma med prediktioner (baserat på spelstilar, spelarbortfall, lagens form etc). Ett initierat, predagogiskt och analytiskt Eurotalk tycker jag man kan förvänta sig när serierna ska avgöras. Något som ger extra krydda och inramning på säsongens klimax (bortom serievinnarna).

Istället får vi följande. Bachner frågar lite lätt ointresserat om inte Atalanta har en hemmamatch mot Sassuolo. Ingen i panelen, trots två Italienintresserade, korrigerar då att arenan renoveras och matchen skall spelas på Sassuolos hemmaarena (vilket även Atalantas förra hemmamatch gjordes, så det är ingen särskilt färsk information). Detta betyder att det i praktiken blir en bortamatch för Atalanta, vilket påverkar förutsättningarna en hel del (även om Sassuolo är ett dåligt hemmalag så har man tagit poäng 80% av hemmamatcherna och endast 55% av bortamatcherna. Atalanta har dock vunnit fler bortamatcher än hemmamatcher så för just deras del spelar det mindre roll).

Sen vet panelen knappt om inbördes möten avgör, och även om Åslund med viss tvekan till slut säger ja, så har ingen i panelen koll på vilka lag som drar fördel av det - trots att det nu ska avgöras. Återigen drar Bachner ur sig en frågande gissning, något svepande om att Atalanta har bra läge där och ingen i panelen korrigerar honom eller nyanserar det. T.ex. skulle Milan och Atalanta hamna på samma poäng, men inte Inter, då drar Milan längsta strået. Har även Inter samma poäng som övriga två, då drar Inter och sen Atalanta längsta strået. Inte så komplicerat (Romas mindre sannolika case har jag förståelse för att man inte grottar ner sig i, men det är annars bara att surfa på säg football-italia så får man den genomgången).

När det gäller själva matcherna hade Åslund kunnat prata om hur Sassoluos offensiva spelstil passar Atalantas dito. Lite mer statistikorienterade Bachner hade lätt kunnat kollat upp och lyft fram inför Inter-Empoli att Empoli är seriens sämsta bortalag, men att de har bättre form än Inter senaste 6 matcherna, och de har tagit poäng av en del topplag senaste tiden som Torino, Napoli och Atalanta. Sånt hade kunnat vägas in, och informerat tittaren, och skapat hype inför slutomgången. Vilka spelare är borta? Vilka är heta?

Istället får man lite hipsterironiskt snack om SPAL och Floccari (småkul förvisso), Borell drar upp en konspiration om att Genoa misslyckats "köpa" en vinst från Cagliari & Co. Bachner gäspar som så ofta under Italien- och Spaniendelen. Björn har noll ämnen med sig in i diskussionen. Är det någon tittare som blir mer sugen på att se Serie A efter att ha tittat på dagens Eurotalk? Nån tittare som blir mer insatt av att titta på Eurotalk? Ärligt talat är det bästa segmentet i programmet nuförtiden det om deras egna resultat på Europatipset, just för att Fjäll & Co är sköna karaktärer som har en fin jargong. Men det fotbollsmässiga är av låg kvalitet just nu.

Jag tror det här är resultatet av en statisk panel som går på tomgång och har tappar engagemanget. Dags för Nya Nya Eurotalk?
Senast redigerad av Ambivalens_ 2019-05-20 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in