2016-01-11, 23:39
Medlem
snillet_1s avatar
Kul med Bosse P tillbaka men visst klädde Åslund av Borell vid ett par tillfällen idag? Det var lite för mycket av judisk kabbalah-mystiker eller zigensk spådam över Borell idag för att man skulle kunna ta honom på allvar. Att, på grund av en enda känd gemensam faktor, dra en så långt dragen parallell mellan Liedholm och Zidane...
Citera
2016-01-12, 23:28
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kul med Bosse P tillbaka men visst klädde Åslund av Borell vid ett par tillfällen idag? Det var lite för mycket av judisk kabbalah-mystiker eller zigensk spådam över Borell idag för att man skulle kunna ta honom på allvar. Att, på grund av en enda känd gemensam faktor, dra en så långt dragen parallell mellan Liedholm och Zidane...
Håller med, skulle vilja se mer sådant, ibland känns det som att det ryggdunkas för mycket eller åtminstone inte frågasätter deras resonemang, Borell är expert på att sväva iväg, Åslund håller sig oftast saklig även om han också såklart blir lite för konspirationsk ibland och det kan vara roligt med olika teorier men för ofta läggs de fram som sanningar och ingen frågasätter dem.
Gillar Bosse, han är skön, rätt skarp trots att han fyller snart 70.

Om Napoli är topp 10 är svårt att säga men jag tror de ligger strax utanför eller på 10e plats.
Citera
2016-01-13, 01:21
Medlem
Undra om någon Portugisisk klubb skulle gå in på top 10? Tycker man lätt glömmer bort denna nation när man pratar klubblag. Både Port och Benfica känns rätt bra lag Europeiskt sett. Sen har väl Benfica gått bättre än Porto i år i Champions League.

Garanterat top 6 utan inbördes ranking:
Real Madrid
Atletico Madrid
Barcelona
Bayern
Dortmund
PSG

Kandidater till sista 4?

Juventus
Benfica
Arsenal
Man C
Napoli
Dynamo Kiev
Senast redigerad av StarOnEarth 2016-01-13 kl. 01:26.
Citera
2016-01-14, 08:00
Medlem
Cambijaos avatar
Jag gillar verkligen Bosse P i Eurotalk. Han får mer tid att prata än i Viasat.
Citera
2016-01-14, 13:38
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag gillar verkligen Bosse P i Eurotalk. Han får mer tid att prata än i Viasat.
Absolut. Han passar väl in i ET-formatet.
Citera
2016-01-19, 22:50
Medlem
yooiis avatar
Någon mer än jag som noterar Åslunds överanvändande av "det var så jag menade!" när han blir emotsagd eller om någon påpekar hans uppenbara cirkelresonemang? Den första kvarten av måndagens program är ett slående exempel.
Citera
2016-01-19, 23:57
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Någon mer än jag som noterar Åslunds överanvändande av "det var så jag menade!" när han blir emotsagd eller om någon påpekar hans uppenbara cirkelresonemang? Den första kvarten av måndagens program är ett slående exempel.

Ja han kan ju inte ha fel så inte så lustigt att han låter så, sen detta ständiga avbrytande när andra pratar..
Citera
2016-01-20, 23:35
Medlem
snillet_1s avatar
Ett rätt uselt avsnitt. Var tog fotbollen vägen? Jag tycker verkligen inte det är intressant att höra dessa fyra diskutera typ vilka regler det skall vara kring värvningar av minderåriga... Enda gången det var intressant var när de diskuterade Roma, mycket tack vare Åslund. Borell behöver en paus i mitt tycke. Hans pseudotyckande blir för mycket. I hans värld hade man väl lika gärna kunnat ha skita i att spela matcherna.

Fjälls klassiska utläggningar där poängen är förstådd redan i andra meningen fanns det många av.
Senast redigerad av snillet_1 2016-01-20 kl. 23:37.
Citera
2016-01-20, 23:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ett rätt uselt avsnitt. Var tog fotbollen vägen? Jag tycker verkligen inte det är intressant att höra dessa fyra diskutera typ vilka regler det skall vara kring värvningar av minderåriga... Enda gången det var intressant var när de diskuterade Roma, mycket tack vare Åslund. Borell behöver en paus i mitt tycke. Hans pseudotyckande blir för mycket. I hans värld hade man väl lika gärna kunnat ha skita i att spela matcherna.

Fjälls klassiska utläggningar där poängen är förstådd redan i andra meningen fanns det många av.
Jag har slutat titta på detta sen länge. Känns lite inavel sen det "nya" ET kom till. Borell tex kan vara kul nån gång ibland, men inte varje vecka. Ska sanningen fram har han inte mycket att tillföra i det rent fotbollsmässiga.
Senast redigerad av Steff83 2016-01-20 kl. 23:46.
Citera
2016-01-20, 23:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag har slutat titta på detta sen länge. Känns lite inavel sen det "nya" ET kom till. Borell tex kan vara kul nån gång ibland, men inte varje vecka. Ska sanningen fram har han inte mycket att tillföra i det rent fotbollsmässiga.

Jo, jag märker ju på min inläggshistorik i denna tråden att jag borde sluta följa det här men har svårt att låta bli. Uppskattar alltjämt Åslund mycket. Av någon anledning - jag misstänker Borell - så har programmet fått en alltför stark touch av pseudointellektualism som jag har väldigt svårt för. De typ, oftast Borell, droppar något halvobskyrt latinskt namn, gärna någon som har varit död i sextio år, och lägger upp någon bild på personen i fråga och haschfilosoferar kring det i nån minut. Betänk då att Borell är 47 år gammal. Det blir väldigt pinsamt till slut. Extremt gymnasialt. Jag är 23 och skäms i efterhand för en del av de pretentioner jag besatt då. Men Borell verkar trampa på i samma led sedan dess.
Senast redigerad av snillet_1 2016-01-20 kl. 23:55.
Citera
2016-02-01, 15:53
Medlem
Kolla på gamla avsnitt.

Från början av säsongen. Då märker man att Borell har koll. Han tar upp värvningar lag tränare och i stort sett allt han har förutspått ska ske har skett.

Saker som man ställde sig tvekande till när han tog upp dom.

Gäller även mycket av vad Martin Åslund säger.
Citera
2016-02-01, 15:59
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Kolla på gamla avsnitt.

Från början av säsongen. Då märker man att Borell har koll. Han tar upp värvningar lag tränare och i stort sett allt han har förutspått ska ske har skett.

Saker som man ställde sig tvekande till när han tog upp dom.

Gäller även mycket av vad Martin Åslund säger.
Har du några exempel?

På tal om gamla avsnitt och åsikter. Kollade ett gammalt avsnitt ifrån 2008 där den notoriske Barca-hataren Erik Niva satt och kritiserade valet av Guardiola som tränare för Barcelona, bara en liten rolig fotnot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in